Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Hun er 129 høy og 26 kilo. Går i 2 klasse. Dere som har barn i samme alder hva veier de og hvor høy er de? Anonymous poster hash: 6888e...ce1
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Har ei jente på 134 cm og nesten 30 kg. Høy og slank. Forresten har jeg ingen mening om jenta di. Viktig at vi jentemødre ikke sammenligner døtrenes kropper, synes jeg. Noen er høye, noen er lave. Noen er lyse, noen er mørke. Ikke la oss lage kroppspress for 7-8-åringer Anonymous poster hash: 024ff...a35
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Ja, er rett i det. Ikke bra med for mye kropps fokus. Takk for svar. Anonymous poster hash: 6888e...ce1
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Jeg synes det er utrolig mange sånne vekt-tråder om barns vekt... Anonymous poster hash: eb156...9d0
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Jeg synes det er trist å være så opphengt i å måle sitt barns vekt og høyde opp mot andre. Jeg liker så godt dette diktet: Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? Anonymous poster hash: 5743c...f83
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Jeg synes det er trist å være så opphengt i å måle sitt barns vekt og høyde opp mot andre. Jeg liker så godt dette diktet: Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? Anonymous poster hash: 5743c...f83 Det likte jeg også helt til jeg ble gravid, så ut som en hvalross og har mageskinn som henger omtrent over knærne. Så nei, jeg fyller IKKE meg selv både på tvers og på langs. Anonymous poster hash: 5cee3...428
Fandens Oldemor Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Da min andreklassing en dag stilte seg foran speilet og sa "å nei, for en stor mage jeg har fått!", måtte jeg ta en lang alvorsprat. Hvor i alle dager kom dette fra? Hvem av de hun kjenner er opptatte av sånt? Svaret var "alle jentene i klassen". Alle var visst livredde for å bli tykke. Jeg har tenkt veldig mye på dette, har ikke fått det ut av hodet. Det er så fjernt fra ting vi tenkte på da vi var 7-8 år. Det er utrolig deprimerende at små barn skal være opptatte av vekt og utseende, men etter å ha lest en del på dette forumet, synes jeg ikke lenger at det er rart at de er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå