Gå til innhold

Dere som har barn med asperger syndom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var barnet da dere foreldre begynte å ane at det kanskje var noe som ikke var slik det skulle?

Hvor gammelt var barnet da det ble utredet?

Hvem tok initiativ til utredning? Foreldre, barnehage, skole?

Hva gjorde at dere mistenkte denne diagnosen?

Hvordan var veien fram mot diagnose?

Hvor gammelt er barnet og hvordan fungerer barnet i dag?

Har barnet andre diagnoser?

Interessert i å høre fra dere som evt. har mistenkt asperger, men der det viste seg at barnet ikke hadde det også.

Jeg har en gutt på fire år som nå skal bli oppmeldt til PPT av barnehagen. De holder på med kartlegging nå. Vi ba barnehagen om å melde han opp.

Anonymous poster hash: 2d631...37f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

Jeg har et barn som ikke har asperger, men som skal behandles som om han har det. Med andre ord var de i tvil etter utredning, og ville la tvilen komme han til gode. Han er fire år, og de mente det var i tidligste laget for å sette en diagnose. Vi har vurdert frem og tilbake sammen med barnehagen om han skulle henvises til ppt de siste to årene. Men, så ble det snakk om autisme, og da gikk vi til legen og fikk henvisning til barnehabiliteringen, satidig som barnehagen henviste til ppt. Dette var i november. I januar hadde vi første møte med ppt, men de ville avvente til vi hadde vært på sykehuset. Han hadde en time hos fysioterapaut gjennom kommunen i mars og ppt var inne og observerte noen timer. På sykehuet var det satt opp timer til observasjon i barnehagen, samtale med foreldre, foreldreintervju, evnetest, test av samspill. På grunnlag av resultatene ble det bestemt at han ikke får diagnose, men det kan godt hende han får det senere. Vi skal vente til etter skolestart før en eventullet ny utredning. Sykehuset anbfalte ganske mye oppfølging i barnehagen, så nå venter vi på oppfølgingstime hos ppt, for å se om han får ekstra ressurser.

Skrevet

Tusen takk for svar. Høres lurt ut å avvente med diagnose, men behandle han som at han jar diagnose. Håper han får ressurser gjennom PPT. Hvis gutten min har dette håper jeg hjelpetiltak kan komme i gang raskest mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...