Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Jeg har et barn fra før som straks fyller fire år. (i juni). Far til fireåringen skal på reise, i 14 dager. Jeg er gravid, og han er da bortreist mellom uke 7-9.Jeg VET kvalmen kommer og jeg VET den er hard, jeg fungerer ikke disse ukene, jeg klarer ikke å hente og bringe barnet i bhg, handle, lage middager og andre måltider til han. Det blir på nippet til at jeg blir lagt inn, så intens er denne kvalmen hos meg. Hva skal jeg gjøre, og hva kan jeg si? Jeg bor unna, og har ingen familie eller venner som kan hjelpe meg med fireåringen. Jeg blir så lei meg, for jeg vet jeg ikke klarer å ta av meg han disse ukene. Kan jeg spørre om far til barnet kan hjelpe meg med barnet vårt? *Spørre han om han har muligheten til å være hjemme å ta hovedansvar for barnet disse ukene? Han jeg er gravid med, vi er bare kjærester, ikke samboere enda, og det er ikke naturlig at han trår til, han har også en del å gjøre med jobb. Jeg er så fortvilet. Anonymous poster hash: 0384d...7eb
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Jeg var kjempe kvalm i første svangerskap, ikke kvalm i det hele tatt i det andre, ikke en eneste dag. Så hvordan VET du? Jeg syns at det blir feil at barnefaren skal droppe sin ferie når du er gravid med en ny fyr. Jeg regner med at du stoler på kjæresten sin siden du har valgt å få barn med han? Så hvorfor kan ikke han bidra? Anonymous poster hash: a8ce9...d3f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Det er jo bare å spørre ham om han kan ta fireåringen sin disse ukene. Men jeg stusser på at du synes det er viktigere at kjærestens og babyen-i-magens-fars jobb er så viktig og at han ikke vil hjelpe til når du tross alt er gravid med hans barn. Skal dere heller ikke bo sammen? Da kan jeg forstå det, men hvis det er meningen at dere skal bo sammen så mener jeg at han må stille opp. Han er ikke helt uten ansvar for din helse nå når han har gjort deg gravid. Uansett bør du vel ta en alvorsprat med kjæresten og fortelle hvor ille ditt forrige svangerskap var og at han derfor må stille opp for deg (hvis det er planen at dere skal være sammen fremover). Håper det ikke blir så ille som du tror. Anonymous poster hash: 2bf20...f99
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Du har en unge fra før.. Så du VET selvsagt ikke at det blir så ille. Ingen svangerskap er like. Hvorfor ta sorgen på forskudd? Uansett, er da bare å spørre om hjelp om det viser seg at du trenger det.. Anonymous poster hash: 5d9f8...6b1
FirkløverFryd Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Signerer de over... Man blir jo gravide sammen, selvom det er du som bærer!! Så da bør jo pappan til babyen i magen stille opp for deg når du trenger det... Skulle jo bare mangle...
Gjest Pusikatt Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Synes ikke far til fireåringen skal ta hensyn til at du er gravid når han har planlagt reise. Da er det jo naturlig at han nye du er gravid med, stiller opp! Ærlig talt! Har han valgt å gjøre en dame gravid, må han forstå at han må ta ditt første barn også "med på kjøpet".
Tipp topp Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 Hvis de bare er kjærester så er det jo ikke sikkert at 4-åringen kjenner kjæresten godt nok til at det er ok for barnet at det er han som stiller opp. Men finnes det ingen besteforeldre el. som kunne tenke seg å ha 4-åringen hos seg noen dager hvis det blir for ille. Selv om de bor langt unna så kan vel enten 4-åringen dra til den eller de bo hos deg hvis kvalmen blir for ille. Men som flere sier så er ikke nødvendigvis neste svangerskap likt det første.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Jeg ble innlagt med kvalme mm i første svangerskap, jeg lå inne i 3 mnd og da tok de barnet en mnd tidlig pga mine helseproblemer. Med barn nummer to hadde jeg kun normal svangerskaps kvalme, klarte å få i meg mat, klarte å fungere og ta meg av barnet jeg alt hadde og fikk bare noen av de mange helseproblemene jeg hadde i første svangerskap. Så der hvor jeg ikke klarte å ta til meg noe næring på normal måte i første svangerskap, klarte jeg å spise og drikke bare ikke tidlig på dagen med andre. Og selv om jeg ble advart mot å bli gravid igjen (av leger) pga all sykdom under første graviditet fikk jeg kun en av de større helseplagene i andre graviditet. Poenget mitt er at selv om du kan bli like syk i dette svangerskapet kan det også hende at du ikke blir syk i hele tatt. Du sier du vet at kvalmen kommer og kommer til å bli hard, er du synsk da? For ingen kan vite det fra svangerskap til svangerskap siden de aldri vil være helt like. Syntes det blir for dumt at du skal be faren til barnet du har om å ikke reise på en planlagt reise fordi det kan hende at du blir veldig kvalm og sliter grunnet at du har valgt å få barn med en annen mann. Det er i det hele veldig urimelig i mine øyne. Har du stolt nok på ny kjæreste til å bli gravid med han så får du også tørre å be han stille opp for deg og hjelpe deg med barnet om kvalmen blir så ille eller du senere får andre svangerskaps problemer. Dere har valgt å starte en familie sammen så da bør man vel kunne forvente såpass. Anonymous poster hash: 396c4...e48
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 Helt tullete problemstilling. For det første vet du ingenting om hvordan dette kommer til å utvikle seg. For det andre BF (til den i magen) er da ansvarlig selvom dere ikke bor sammen. For det tredje, vurderer du seriøst å be far til fireåringen som du ikke bor med å holde seg hjemme fordi du er gravid med en annen manns barn? Du hadde fått være gjest hos Ricki Lake altså. Anonymous poster hash: 2b805...ab3
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #10 Skrevet 1. juni 2014 Reagerer mer på at du ikke bor med mannen som er kjæresten din og at barnet ditt tydeligvis er uviktig for ham. Han har et ansvar her. Anonymous poster hash: 1d501...49b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå