Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Har hatt kraftig hoste i 3 uker nå. Er ellers i fin form, ørlittegranne slimete. Så sikkert et virus. Er tørrhoste men kjennes ut som at det er slim langt ned i luftrøret som irriterer. Er ikke ekstrem hoste, får sove om natta og halslinser funker. Men så lei halslinser også er de avførende. Noe en lege kan gjøre bortsett fra hostemedisin som kosylan? Av erfaring så fungerer ikke kosylan og jeg blir stuptrøtt av den. Når bør man oppsøke lege i en sånn situasjon? Ser for meg at uansett om det har gått 2 mnd så vil legen bare høre på lungene og si at de er fine og sende meg hjem med beskjeden om at "det er virus og går over". Lei.. Anonymous poster hash: cbded...f98
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Ville sjekket det opp. Kan jo være en mycoplasmainfeksjon. Anonymous poster hash: 88243...3de
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Ta en tur til legen, få resept på Cosylan så du får sove om natta. Anonymous poster hash: cbd54...884
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Ville sjekket det opp. Kan jo være en mycoplasmainfeksjon. Anonymous poster hash: 88243...3de Før har de bare lytta på lungene mine og sendt meg hjem. Har tatt crp mår jeg har hatt feber. Aldri tatt andre tester. Vanlig å teste for det du nevner? Anonymous poster hash: cbded...f98
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Ta en tur til legen, få resept på Cosylan så du får sove om natta. Anonymous poster hash: cbd54...884 Har du lest innlegget mitt? Ser ikke sånn ut. Jeg sover godt og vil ikke ha cosylan da det aldri fungerer på meg. Dette nevnte jeg over. Anonymous poster hash: cbded...f98
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Ville sjekket det opp. Kan jo være en mycoplasmainfeksjon. Anonymous poster hash: 88243...3de Før har de bare lytta på lungene mine og sendt meg hjem. Har tatt crp mår jeg har hatt feber. Aldri tatt andre tester. Vanlig å teste for det du nevner? Anonymous poster hash: cbded...f98 En hurtigkuldetest vil gi en indikasjon på om det kan dreie seg om en mycoplasmainfeksjon. Tror det varierer fra lege til lege om de pleier å ta denne testen. Anonymous poster hash: 88243...3de
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 Ville sjekket det opp. Kan jo være en mycoplasmainfeksjon. Anonymous poster hash: 88243...3de Før har de bare lytta på lungene mine og sendt meg hjem. Har tatt crp mår jeg har hatt feber. Aldri tatt andre tester. Vanlig å teste for det du nevner? Anonymous poster hash: cbded...f98 En hurtigkuldetest vil gi en indikasjon på om det kan dreie seg om en mycoplasmainfeksjon. Tror det varierer fra lege til lege om de pleier å ta denne testen. Anonymous poster hash: 88243...3de Googlet mycoplasmainfeksjon og man skal vel ha flere symptomer? Oppfattet det sånn Men kan nevne det om jeg ikke blir bra snart. Takk for tipset! Anonymous poster hash: cbded...f98
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Har hatt kraftig hoste i 3 uker nå. Er ellers i fin form, ørlittegranne slimete. Så sikkert et virus. Er tørrhoste men kjennes ut som at det er slim langt ned i luftrøret som irriterer. Er ikke ekstrem hoste, får sove om natta og halslinser funker. Men så lei halslinser også er de avførende. Noe en lege kan gjøre bortsett fra hostemedisin som kosylan? Av erfaring så fungerer ikke kosylan og jeg blir stuptrøtt av den. Når bør man oppsøke lege i en sånn situasjon? Ser for meg at uansett om det har gått 2 mnd så vil legen bare høre på lungene og si at de er fine og sende meg hjem med beskjeden om at "det er virus og går over". Lei..Anonymous poster hash: cbded...f98 Om du får sove om natta ville jeg ikke brukt cosylan. Prøv å drikke noe utover dagen, særlig varme drikker. Lær deg pusteøvelser for å stoppe hosten: Når du kjenner den kommer hold pusten så lenge du klarer. Deretter holder du munnen igjen og puster rolig ut av nesa, pust deretter små pust inn gjennom nesa. Det vil stoppe hosterefleksen, Og gå gjerne også til legen og sjekk det ut Anonymous poster hash: 22115...af3
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 Har hatt kraftig hoste i 3 uker nå. Er ellers i fin form, ørlittegranne slimete. Så sikkert et virus. Er tørrhoste men kjennes ut som at det er slim langt ned i luftrøret som irriterer. Er ikke ekstrem hoste, får sove om natta og halslinser funker. Men så lei halslinser også er de avførende. Noe en lege kan gjøre bortsett fra hostemedisin som kosylan? Av erfaring så fungerer ikke kosylan og jeg blir stuptrøtt av den. Når bør man oppsøke lege i en sånn situasjon? Ser for meg at uansett om det har gått 2 mnd så vil legen bare høre på lungene og si at de er fine og sende meg hjem med beskjeden om at "det er virus og går over". Lei..Anonymous poster hash: cbded...f98 Om du får sove om natta ville jeg ikke brukt cosylan. Prøv å drikke noe utover dagen, særlig varme drikker. Lær deg pusteøvelser for å stoppe hosten: Når du kjenner den kommer hold pusten så lenge du klarer. Deretter holder du munnen igjen og puster rolig ut av nesa, pust deretter små pust inn gjennom nesa. Det vil stoppe hosterefleksen, Og gå gjerne også til legen og sjekk det ut Anonymous poster hash: 22115...af3 Det jeg og mener, trenger ikke cosylan. Tusen takk for tips, får teste det! Kan en hosteteknink for å få opp slim som jeg har lært igjennom jobben men det kommer ikke opp noe slim her. Anonymous poster hash: cbded...f98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå