Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 ... Og som har opplevd at smertene stråler ut underlivet? Jeg har svak korsrygg, og opplever ofte smertene som et "belte" over korsrygg/nederst i magen.. Det kan hjelpe litt ved tøying av rygg og forsvinner under trening for så å komme tilbake noen timer etter trening.. Anonymous poster hash: 41fd6...e2b
Nettie+jentungen Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Jupp. Har bla hatt en prolaps nederst i korsryggen. Jeg har perioder det ryggen slår seg helt vrang, da må jeg til manuellterapauten.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Takk for svar Så da kjenner du det også nederst i magen? Har du noen treningsformer å tipse om som fungerer bra for svak korsrygg? Jeg går mye rask gange i kraftig stigning - men da slår ryggen seg helt vrang. HI Anonymous poster hash: 41fd6...e2b
Nettie+jentungen Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Kjenner det ikke så mye foran, "problemområdet" mitt er bak, går som et stort belte fra den ene til den andre siden. Pleier å kjenne det godt i rompa, nedover lårene og noen ganger opp mot skuldrene. Pilates, core, styrke osv er bra, løping er ikke bra, men jeg gjør det likevel.. Når jeg går i oppoverbakker har jeg en tendens til å lene meg mer fremover enn nødvendig, det tar som regel knekken på ryggen min.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Igjen, takk for svar Jeg kjenner det godt foran, og har lurt på om det er et problem relatert til underliv eller om det kan ha en sammenheng med korsrygg.. HI Anonymous poster hash: 41fd6...e2b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Jeg har en del korsryggsmerter og min PT er opptatt av at jeg skal trene sturjeøvelser med mage og rygg. Dette synes jeg hjelper veldig. Anonymous poster hash: 003af...36d
Nettie+jentungen Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 Hmmm, vanskelig for meg og di.. Men hvordan er det med bekkenet? Jeg har slitt med låst bekken og at bekkenet roterer..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Jeg leste akkurat om kroniske bekkenplager, og symptomene kjenner jeg godt igjen. Det har visst også en påvirkning på korsrygg. Jeg hadde bekkenplager i svangerskapet for 5 år siden, og KS. Visstnok kan kirurgiske inngrep i underliv etter en tid forverre det. Jeg har alltid hatt svak korsrygg, og har slitt veldig med å stå rett opp og ned på konserter f.eks.. Jeg skal til gynekologisk undersøkelse, men er så redd for at det er kreft at jeg i ventetiden gjerne vil høre om andre forklaringer.. HI Anonymous poster hash: 41fd6...e2b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 Ta deg en tur til en fyseoterapaut. Da kan du få et skikkelig treningsprogram som om du gjennomfører det skikkelig sansynlig vis kan gjøre deg symptomfri. Anonymous poster hash: 2f04b...e2e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #10 Skrevet 1. juni 2014 Takk for tips Jeg må nok dit snart, ogburde ha vært der for lenge siden pga nakkeproblemer. Det var i studietiden allerede at en lege sa at jeg kunne bli invalidisert grunnet nakkemuskulatur, men det ble liksom bedre.. Jeg får vel utelukke alvorlig sykdom først, så tar jeg turen til Fysio Kan også begynne å tøye etter trening, det har jeg ikke vært flink til.. ( trener 4-5 ganger i uka) HI Anonymous poster hash: 41fd6...e2b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #11 Skrevet 1. juni 2014 Takk for tips Jeg må nok dit snart, ogburde ha vært der for lenge siden pga nakkeproblemer. Det var i studietiden allerede at en lege sa at jeg kunne bli invalidisert grunnet nakkemuskulatur, men det ble liksom bedre.. Jeg får vel utelukke alvorlig sykdom først, så tar jeg turen til Fysio Kan også begynne å tøye etter trening, det har jeg ikke vært flink til.. ( trener 4-5 ganger i uka) HI Anonymous poster hash: 41fd6...e2b
Nettie+jentungen Skrevet 1. juni 2014 #12 Skrevet 1. juni 2014 Lykke til 😊 Jeg er ingen ekspert, men tror ikke det dreier seg om kreft altså 😊
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #13 Skrevet 1. juni 2014 Takk Tenkte at vedvarende smerte i underliv var sannsynligvis kreft. Men har ikke hatt noe kluss med menstruasjon eller andre symptomer.. HI Anonymous poster hash: 41fd6...e2b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #14 Skrevet 1. juni 2014 Takk Tenkte at vedvarende smerte i underliv var sannsynligvis kreft. Men har ikke hatt noe kluss med menstruasjon eller andre symptomer.. HI Anonymous poster hash: 41fd6...e2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå