Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Har ikke barn i aktuell alder men har en spire i magen. I den forbindelse har jeg oppdaget at jeg suger til meg all detaljinformasjon rundt dette med barn. Barnevogner (spør gjerne også om folk er fornøyd) hvordan de er kledd til enhver tid, sykkel bekledning. Alt mulig. Er som en svamp. Nå den siste tiden har jeg kommet i prat med en hyggelig mor i borettslaget som har flere barn. Alle barna har sparkesykkel og det går UNNA med de. Det eneste jeg reagerer på men ikke tør spørre moren om er om de ikke burde bruke hjelm? De kan vel slå hodet like stygt etter et fall med sparkesykkel som vanlig sykkel? Eller er jeg bare litt overforsiktig? Anonymous poster hash: 3fe0a...a17
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Mine barn må bruke hjelm når de bruker sparkesykkelen. Anonymous poster hash: f075e...4fb
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Her må de ha hjelm. Ser noen nabodamer flirer når jeg kjefter om eldste har "glemt" å ta hjelmen på når han bruker sparkesykkelen, men det bryr meg fint lite
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Mine barn bruker hjelm, de har en vill fart i bakkene her på de sparkesyklene og det er lettere å miste kontrollen pga en hump i veien eller en stein med de små hjulene der enn på en stor sykkel... Har en venninne som er spesialsykepleier og jobber på intensivavdelingen, hun kan fortelle at de får inn mange hodeskader pga fall på sparkesykkel. Hun har også instruert mine barn i dette, eldste er 13 år og vet godt at om han tryner og får et komplisert brudd i benet så han blir halt resten av livet kan han likevel få en god utdanning, en flott jobb og et godt liv. Men får han en alvorlig hodeskade kan han ende opp på et pleiehjem... Hjelm er en selvfølge. Anonymous poster hash: 04ff6...22f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Hjul = hjelm, uansett! Anonymous poster hash: b07c9...54d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 Hjelm på sparkesykkel, løpesykkel og vanlig sykkel. Men barna mine bruker ikke hjelm på trehjulsykler eller trøblete o.l. Anonymous poster hash: 42656...b9d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #10 Skrevet 1. juni 2014 Hjelm på sparkesykkel, løpesykkel og vanlig sykkel. Men barna mine bruker ikke hjelm på trehjulsykler eller trøbiler o.l. Anonymous poster hash: 42656...b9d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #11 Skrevet 1. juni 2014 Jeg har også tenkt på det! Det er veldig uansvarlig for man slår seg like mye på en sparkesykkel dersom man faller. Min datter har en stor hjelm som hun elsker å bruke(enn så lenge) Bra sagt: hjul=hjelm Anonymous poster hash: d8200...5bd
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #12 Skrevet 1. juni 2014 Pappa lå for noen uker siden på intensiv. På pårørenderommet traff vi et foreldrepar hvor sønnen på 10 år lå alvorlig skadet med store hodeskader på avdelingen. Han hadde falt av sparkesykkel i fart og slått hodet. Den smerten disse foreldrene hadde unner jeg ingen. Nå døde pappa så jeg vet ikke hvordan det gikk med gutten Anonymous poster hash: 0a4dd...d48
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #13 Skrevet 1. juni 2014 Her må også begge bruke hjelm Anonymous poster hash: 8fdd2...639
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #14 Skrevet 1. juni 2014 Sykkel=hjelm, uansett! Tom på trehjulssykkel Anonymous poster hash: da6ac...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå