Hjertefru Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Skulle lage cakepops sammen med et av barna i dag. Smelter hvit sjokolade til å dyppe de i, men fikk problemer med at sjokoladen liksom tyknet. Hva har vi gjort feil? Det var hvit kokesjokolade vi brukte....
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Mener du at den ble kornete etter den var smeltet?
Hjertefru Skrevet 1. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2014 Nei den vi smeltet først ble flytende, måtte smelte mer og da var det som om den ikke smeltet, men ble som grøt. Tenker kanskje at den har blitt utsatt for for høy temperatur eller noe?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 For høy temperatur. Anonymous poster hash: 94b6a...441
Havhesten Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Bruk vannbad når du smelter sjokolade. Jeg har avogtil litt melk i, gjør den litt mer flytense og håndterlig. Lykke til!
Hjertefru Skrevet 1. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2014 Bruk vannbad når du smelter sjokolade. Jeg har avogtil litt melk i, gjør den litt mer flytense og håndterlig. Lykke til! Det var det jeg gjorde! Brukte vannbad altså. Men kan sikkert bli for varmt da også hvis man ikke passer på ...
Havhesten Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Hell i litt melk tidlig i prosessen. det er de plutselige skiftene (varm sjokolade med kald melk) som også kan kone det til. Ikke lett det der
Lulla123 Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 Bruker alltid micro til å smelte sjokoladen, og har aldri hatt dette problemet. Men kan høres ut som om det var for høy temperatur eller at du har fått noe oppi sjokoladen, som f.eks vann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå