Gå til innhold

planlagt keisersnitt om 4 dager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får jeg noe smertestillende i ettertid?

Jeg tåler mye. Må lett ta 3-4 paralginforte for migrene eller ryggvondt. Og pinexforte hjelper meg ingenting. :( Og blir ikke trøtt eller susen engang. :/

Kommer de med 2 paracet må jeg få skaffet meg noe sterkere. Men har ikke noe liggende. Noen som vet hva de gir? Har alltid tålt mye.

Fikk plutselig hetta nå. ; (

Anonymous poster hash: 16434...bea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får masse masse masse smertestillinde.

Jeg fikk 3 doser daglig.

Tror det var 2 paracet og 1 paralgin forte.

Jeg hadde ikke særlig smerter.

Og sykepleieren spurte alltid om det var nok medisin :)

Lykke til og nyt den fine tiden.

Skrevet

2 paracet og 1 paralginforte er som å gi meg et stort glass melk og en klapp på kinnet ; ( Off nå ble jeg enda mere steessa.

Andre med flere ærfaringer? Må jeg gå illegalt til værks? :(

Off rett før jeg tar til tårene..

Da jeg oppererte blindtarmen fikk jeg 4 paralginforte på sykehuset. Og 4 med meg hjem. Hadde så vo dt at jeg endte på legevakta påfølgende dag. Og fikk morfin rett i rumpa ; (

Skrevet

Du får morfin de første timene ved behov, ellers er det bare og spør hvis du har store smerter.

Skrevet

Illeus takk!! Får håpe alt går bra! Er livredd operasjon og smertene i ettertid. Og at jeg ikke vil være i stsnd til å ta vare på mini ! :(

Skrevet

Fikk morfin uoppfordret i et par dager jeg. Og jeg er ganske tøff, spurte etter det selv kun andre natta. Dette går fint, synes ikke smertene var så ille. Men du har ikke magemuskler på en stund, og er nok avhengig av hjelp de første dagene. Var vanskelig å komme seg opp av og ned i stolen alene feks.

Anonymous poster hash: be0fb...112

Skrevet

be om smertestillende! før smerten kommer! Si ja takk til all slags smertestillende! :D

Anonymous poster hash: 056f1...081
Skrevet

Du får masse smertestillende!! Jeg takket ja til alt! Og tok 4gram paracet i ca 2 uker tror jeg. Bare tull å ha vondt unødvendig, man kjenner smertene godt nok uansett! Lykke til :)

Anonymous poster hash: da5ae...8f2
Skrevet

Du har altså operert før? Jeg syntes KS var INGENTING ift andre operasjoner jeg har hatt.

Etterriene var litt vonde, da, men selve operasjonen var blåbær.

Anonymous poster hash: 0072c...13c

Skrevet

Jada... du får:-) starter med ganske sterke ting.. så over til paracet el.l... du skal ikke ha vonst vett du:-) lykke til:-)

Anonymous poster hash: c3be1...bcc

Skrevet

Illeus takk!! Får håpe alt går bra! Er livredd operasjon og smertene i ettertid. Og at jeg ikke vil være i stsnd til å ta vare på mini ! :(

ved planlagt snitt har de god tid. De er nøye.. det går så bra så... det er litt vondt i begynnelsen... det erjo et operasjonssår.. men det er helt levelig. Jeg hadde akutt snitt.. og betendelse i livmor... jeg hadde ganske vondt, men klarte nyte mini... du får det nok lettere... det fpr så bra:-) husk hvor mange ganger de gjør dette hver eneste dag! Prøv å tenk positivt. Se på det som en god opplevelse.. det er fødselen.. dagen du får se ditt barn for første ga NB g. Det går veldig veldig bra. Jeg lover:-) klem

Anonymous poster hash: c3be1...bcc

Skrevet

Jeg er på samme måte som deg. Men, av en eller annen merkelig grunn følte jeg ikke smertene var så stor etter begge keisersnittene mine. Jeg var på beina bare timer etter jeg våknet og hadde ikke behov for noe mer en den 1g paracettene jeg fikk. Hadde tilbud om mer.

Det som i grunnen var det verste var å komme seg inn og ut av senga. Men, selv her var sykepleierne fantastiske og lærte meg teknikker.

Når det skal sies har jeg og vært igjennom en kreftoperasjon der de snittet meg motsatt vei av keisersnittet. Da låg jeg rett ut i seks dager med smertepumpe.

Så kroppen og sinnet vårt er undervurdert. Man er så full av adrenalin, hormoner og forventninger under et keisersnitt at det virker mest som om kroppen reduserer smertefølelsen selv.

Så jeg anbefaler deg å ikke bekymre deg for dette. Du får det du ber om, men jeg personlig hadde ikke bedt om mer jeg trengte pga morsmelken og babyen. Man trenger ikke å være helt smertefritt, da ender man lett opp med å belaste kroppen for mer en man skal etter et slikt inngrep.

Anonymous poster hash: f3ebc...a8c

Skrevet

Første døgnet etter KS får en morfinpreparater, og etter det kommer de med paracet :D Best å ikke ha smerter nei. Dro hjem etter dag 2 med nummer 3 og 4. Fikk bedre pleie hjemme faktisk.

Skrevet (endret)

Ta det med ro :)

Jeg fikk masse deilig morfin rett i blodåren etterpå. Deretter fikk jeg noen tabletter som sparket stump!! På Ullevål er de kjempeflinke på smertelindring. Sykesøstrene og jordmødrene er kjempesnille og du blir passet sååå godt på :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Er rimelig redd nå. Også skal man attpåtil ligge på rom meg flere andre :/

Hvor mange dager hadde du vondt?? Når klarte du ta på deg klær. Dusje etc alene feks.

Ser for meg jeg kommer til å ligge flat i en uke .to! Stakkars barnefar. Han er helt på randen. Og tror han må alt ansvar første 2 vekene. :/

Skrevet

Jeg skal på Haukeland. De har ikke akkurat godt rykte på seg har jeg hørt.. Vurderer å få noen til å ta med seg noe til meg hvis jeg ikke får av de. Min tsnte fikk 2 paracet og en voltaren. Tror jeg den het.. thats it. Hun gråt. Og skrev seg ut. Heldigvis gikk alt fint. Dette er jo 12 år siden da. Kanskje de er blitt bedre. Men ullevoll hadde vært gull for meg nå;)

Skrevet

Frykt ikke :)

En utenlandsk gynekolog sa til meg at et planlagt KS, hvor alt går slik det skal, er mindre belastende på kvinnekroppen enn en fødsel. Det er bare ingen i Norge som tør si det høyt ;)

Jeg var i storform etterpå og du får så mye smertestillende hjertet kan begjære . Oppe og gikk etter et par timer, blødde ikke en dråpe i etterkant - sprekeste damen på barsel uten tvil. Det eneste kjipe er at man får kateter og bærer rundt på sitt eget tiss i en stygg liten plastveske, men så fort du er oppe og går tar de det ut :)

Det er klart du skal ta det med ro i etterkant av et KS, men du blir neppe liggende flat i to uker. Ikke løft på noe som er tyngre enn babyen og vær forsiktig.

Vi var på klinikken i fem dager. Etter 1,5 uke var jeg så god som ny :)

Da jeg så hvor utslitte de andre på barsel var priset jeg meg lykkelig over at jeg hadde hatt KS. De var så ut som zombier som ikke hadde sovet på et år, de blødde masse og måtte bruke store bleier (!). Noen måtte sitte på baderinger fordi de hadde revnet nedentil.

KS er en vel så flott fødselsopplevelse som vaginal fødsel :)

Til lykke med babyen!

Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Er rimelig redd nå. Også skal man attpåtil ligge på rom meg flere andre :/

Hvor mange dager hadde du vondt?? Når klarte du ta på deg klær. Dusje etc alene feks.

Ser for meg jeg kommer til å ligge flat i en uke .to! Stakkars barnefar. Han er helt på randen. Og tror han må alt ansvar første 2 vekene. :/

Tat helt med ro! Du får så mye smertestillende du trenger. Jeg var o henta datteren min på skolen på tirsdagen etter KS på fredag!

Anonymous poster hash: e70bc...592

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...