Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Har kommet opp i et lite dilemma her, og ønsker innspill på hvordan dette kan løses, og om jeg eventuelt er litt overbeskyttende Svigermor, som jeg er utrolig glad i, kommer på besøk til oss i neste uke. Og hun skal være hos oss noen dager. Det er kjemehyggelig, og vi gleder oss til det så det er ikke problemet. Det som derimot er problemet er at jeg og mannen har lyst til å gå på et møte begge to en av kveldene hun er her. Da trenger vi barnepass til babyen vår som er 9 mnd. Normalt sett ville jeg ha spurt mamma, men hun skal jobbe denne dagen. Og her er utfordringen. Svigermor er blind, og ser vel egentlig ingenting. Hun mener selv at hun fint kan være barnevakt når hun er her, men jeg ser for meg kaos og ulykker på rekke og rad.... Jeg tror ikke hun forstår hvor aktiv barnet er, hun reiser seg opp, smeller hodet inn i alt mulig hvis vi ikke passer på. Hun krabber som en liten rakett, og er egentlig over alt hele tiden... Så da har vi følgende alternativer: Kun en av oss går på møtet, og den andre blir hjemme med barn og svigermor. Stoler på at svigemor fikser det, og lar henne være barnevakt. Hører med ei venninne av meg om hun kan være hos oss de to timene vi er borte. Jeg er så i tvil, jeg ønsker jo heller ikke å såre svigermor med å si at hun ikke får være barnevakt ennå, og regner med at hun blir lei seg hvis vi sier det. Så, hva hadde dere gjort, og er det noen andre lure ideer på hva vi kan gjøre? Å ta med barnet er desverre uaktuelt, det hadde jo vært det enkleste... Anonymous poster hash: 47475...424
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Snakk med svigermor. Blinde mennesker får jo også unger, så det trenger ikke å være et problem. Selv om jeg forstår at du tenker på det. :-) Anonymous poster hash: 7c111...4ae
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Snakk med svigermor. Blinde mennesker får jo også unger, så det trenger ikke å være et problem. Selv om jeg forstår at du tenker på det. :-) Anonymous poster hash: 7c111...4ae Godt poeng Det har litt med at hun ikke ser barnet så ofte heller for de bor på andre siden av landet. Så jeg tror ikke helt hun skjønner hvor mye som har skjedd på men mnd siden hun så henne sist Anonymous poster hash: 47475...424
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Noen faktorer som spiller inn her: Hvor lenge har svigermor vært blind? Kjenner hun til huet deres fra før av, så hun er trygg på hvor møbler ol står? Om hun har vært blind en stund, så vil dette gå fint, hun er kjent med sin "tilstand", og er trygg på hva hun klarer eller ikke. Om hun allerede er trygg på hvor møbler ol er, så må hun kon føres inn i hvor bleier osv er, kanskje gjøre det lett for henne når hun passer, ha alt i en boks rett ved stellebordet. Får dere stengt av så de kun kan være i bestemte rom, hvor det er barnevennlig uten at man MÅ holde et øye med ungen? Når man er blind, så sterkes hørsel og minnet for å gjøre opp for dette, så hun vil kunne høre hvor ungen er når det gråter, og ved hjelp av minnet vil hun kunne vite om hindringer for å komme frem til barnet Her er min mor blind, vært det i 8 år etter ulykke.. Hun har passet barna våre på 3 og 4 år siden de var 3 og 6 mnd, noen timer her og der, og fra de var 2 år har de overnattet hos henne Aldri vært noe problem, hverken når hun passet de hos oss eller hos seg selv. Anonymous poster hash: 14c97...0f7
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Jeg hadde ikke latt henne passe alene Anonymous poster hash: 5154d...8a0
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Noen faktorer som spiller inn her: Hvor lenge har svigermor vært blind? Kjenner hun til huet deres fra før av, så hun er trygg på hvor møbler ol står? Om hun har vært blind en stund, så vil dette gå fint, hun er kjent med sin "tilstand", og er trygg på hva hun klarer eller ikke. Om hun allerede er trygg på hvor møbler ol er, så må hun kon føres inn i hvor bleier osv er, kanskje gjøre det lett for henne når hun passer, ha alt i en boks rett ved stellebordet. Får dere stengt av så de kun kan være i bestemte rom, hvor det er barnevennlig uten at man MÅ holde et øye med ungen? Når man er blind, så sterkes hørsel og minnet for å gjøre opp for dette, så hun vil kunne høre hvor ungen er når det gråter, og ved hjelp av minnet vil hun kunne vite om hindringer for å komme frem til barnet Her er min mor blind, vært det i 8 år etter ulykke.. Hun har passet barna våre på 3 og 4 år siden de var 3 og 6 mnd, noen timer her og der, og fra de var 2 år har de overnattet hos henne Aldri vært noe problem, hverken når hun passet de hos oss eller hos seg selv. Anonymous poster hash: 14c97...0f7 Takk for veldig bra svar! Det fikk meg til å tenke litt. Hun har vært blind lenge, og hun kjenner også huset vårt gått. Hvis vi barnesikrer litt ekstra, så bør det gå greit å bare være på kjøkken og stue. Og vi har et bad på samme plan også, så vi kan flytte stellebordet ditt midlertidig. Og jeg må vel bare tenke at hun aldri hadde sagt at hun ville passe hvis hun ikke var 100 % sikker på at hun fikset det. Hun elsker jo dette knøttet overalt, og ville ikke gjort noe som kunne være farlig for henne. Anonymous poster hash: 47475...424
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 Jeg hadde ikke latt henne passe. Det er utenfor min comfortzone, at blinde også får barn har ingenting med mitt barn å gjøre. Anonymous poster hash: c3403...9d1
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Er din mamma og svigermor gode venner da? Kan jo be din mor over så de kan ta en kopp kaffe og skravle samtidig. Anonymous poster hash: eb57b...84b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 Er din mamma og svigermor gode venner da? Kan jo be din mor over så de kan ta en kopp kaffe og skravle samtidig. Anonymous poster hash: eb57b...84b De er det, og det hadde vært den perfeke løsningen Mamma skal egentlig jobbe da, men jeg kan jo høre med henne om hun har lyst og mulighet til å bytte vakt. Anonymous poster hash: 47475...424
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #10 Skrevet 1. juni 2014 Er du ikke ferdig md å trolle enda? Anonymous poster hash: 8b8f2...032
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #11 Skrevet 1. juni 2014 Er du ikke ferdig md å trolle enda? Anonymous poster hash: 8b8f2...032 Hæ? Dette er ikke trolling Anonymous poster hash: 47475...424
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #12 Skrevet 1. juni 2014 Noen faktorer som spiller inn her: Hvor lenge har svigermor vært blind? Kjenner hun til huet deres fra før av, så hun er trygg på hvor møbler ol står? Om hun har vært blind en stund, så vil dette gå fint, hun er kjent med sin "tilstand", og er trygg på hva hun klarer eller ikke. Om hun allerede er trygg på hvor møbler ol er, så må hun kon føres inn i hvor bleier osv er, kanskje gjøre det lett for henne når hun passer, ha alt i en boks rett ved stellebordet. Får dere stengt av så de kun kan være i bestemte rom, hvor det er barnevennlig uten at man MÅ holde et øye med ungen? Når man er blind, så sterkes hørsel og minnet for å gjøre opp for dette, så hun vil kunne høre hvor ungen er når det gråter, og ved hjelp av minnet vil hun kunne vite om hindringer for å komme frem til barnet Her er min mor blind, vært det i 8 år etter ulykke.. Hun har passet barna våre på 3 og 4 år siden de var 3 og 6 mnd, noen timer her og der, og fra de var 2 år har de overnattet hos henne Aldri vært noe problem, hverken når hun passet de hos oss eller hos seg selv. Anonymous poster hash: 14c97...0f7 Takk for veldig bra svar! Det fikk meg til å tenke litt. Hun har vært blind lenge, og hun kjenner også huset vårt gått. Hvis vi barnesikrer litt ekstra, så bør det gå greit å bare være på kjøkken og stue. Og vi har et bad på samme plan også, så vi kan flytte stellebordet ditt midlertidig. Og jeg må vel bare tenke at hun aldri hadde sagt at hun ville passe hvis hun ikke var 100 % sikker på at hun fikset det. Hun elsker jo dette knøttet overalt, og ville ikke gjort noe som kunne være farlig for henne. Anonymous poster hash: 47475...424 Dere kan jo gi en sikkerhet til henne: om hun skulle komme til et punkt hvor hun føler hun ikke klarer det så godt likevel, så kan du kanskje få ordnet så du har ei venninne av deg hun kan kontakte, som ikke bor så langt unna.. Da vet hun at dere stoler på henne, og tror hun vil klare det, samtidig som dere ikke vil se ned på det om hun ikke klarer det likevel, så slipper hun å få panikk om det blir for mye for henne, for tryggheten for både barnet og henne, er "en telefon unna" Jeg ville nok gitt henne muligheten, så hun ikke føler at dere anser henne som "udugelig" i dette, fordi hun er blind. Vil nok være veldig sårt for henne om det blir slik.. Ta en god prat med henne, si at dere gjerne vil at hun passer, men samtidig stiller dere med ekstra hjelp som kommer raskt til, om det skulle oppstå et problem eller en situasjon hvor hun ikke klarer det, om hun må benytte seg av den hjelpen, så er jo ikke det et nederlag, det beviser bare at hun har prøvd seg, mestret godt, men likevel ser barnets behov før "egen vinning" her Anonymous poster hash: 14c97...0f7
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #13 Skrevet 1. juni 2014 Tror nok jeg ville latt henne passe. Ser du skriver at hun har vært blind lenge så er hun jo klar over sine egne begrensinger/utfordringer om jeg kan kalle det det. Anonymous poster hash: a86b6...1c3
Miss 84 Skrevet 1. juni 2014 #14 Skrevet 1. juni 2014 ville latt henne passe. Det vil i hvertfall være sårende om en veninne kommer over for å passe mens hun er der
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #15 Skrevet 1. juni 2014 Takk for mange bra svar. Og da tror jeg vi har planen klar Dagen før vi skal bort så får bestemor prøve seg en liten time sammen med barnet, så ser vi hvordan det går. Pappaen er hjemme i perm, så han går rett og slett ut i parken rett ved huset vårt, og setter seg å leser en bok eller noe. Da får hun prøvd seg alene, han er ca 2 min unna, og kan komme styrtende til hvis det skulle være noe. Da blir det litt trygt for alle sammen Anonymous poster hash: 47475...424
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå