Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Er jo mange som mener at vi skal betale dersom vi inviterer med noen på tur. I dag skal vi igjen finne på noe med barna. Vi tar ofte med nevøen til barna pga foreldrene ikke gidder å gjøre noe med han. Men jeg orker ikke betale lenger, har 3 barn selv. Men vil jo ha med nevøen! Foreldrene er stinn av gryn, null problem å betale for han. Anonymous poster hash: 59c2f...ad6
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Spør om ikke h*n kan få med seg noen kroner fordi du har litt dårlig rå nå på slutten av måneden, men at du vill så gjerne ha h*n med deg! Anonymous poster hash: 50d35...1a4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Vi skal xxx i dag og tar gjerne med oss yyy også om dere kan betale for han selv, vi har dessverre ikke mulighet til å spandere nå. Anonymous poster hash: dd30e...f94
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Ja,msi at dersom de spanderer kan han få være med. Anonymous poster hash: 334bd...344
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Ja kan si det, men vi tar han med alt fra hver søndag til 2 søndager i mnd. Vi gjør ofte noe som ikke koster noe (piknik, tur i skogen osv) men jeg tar gjerne barna mine med i bassenget, på kino, på bowling, i familieparker for å se på dyrene osv. Blir dyrt med 4 barn, dyrt nok med mine 3. Anonymous poster hash: 59c2f...ad6
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Takk for svar dere andre også Anonymous poster hash: 59c2f...ad6
Salvador Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 tar foreldrene hans det for gitt at du betaler? Det synes jeg var rart... Det er ikke automatisk slik at den som inviterer også skal betale!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Ja de tar det for gitt. Han får jo aldri oppleve noe, så første gangen spurte jeg om det var greit at jeg tok han med, og det var ok. Jeg betalte. Jeg så hvor gøy han hadde det, og vet hvor lite de gjør med han, så jeg tok han med oftere. Lurer på om de ser på meg som gratis barnevakt, de sender aldri med penger og de sier aldri nei om jeg spørr. Vil ikke slutte å ha han med, er ikke han som skal straffes. Men må vel bare si det som det er, ikke finne en pen måte å si det på Anonymous poster hash: 59c2f...ad6
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 Hvis våre barn blir invitert på noe med andre familier sender vi alltid med penger til inngangsbillett, mat osv. Av og til spanderer de andre og det er veldig hyggelig, men man kan absolutt ikke ta det for gitt. Anonymous poster hash: 27709...792
Våryr ✿ Skrevet 1. juni 2014 #10 Skrevet 1. juni 2014 Helt utrolig frekke folk! Her tar dere barnet med på akiviteter, og de tar det for gitt at dere betaler!! Gi beskjed om at "på søndag skal vi på bading. Hvis Ole har lyst å bli med, koster det 150kr"
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #11 Skrevet 1. juni 2014 Det er en vanskelig problemstilling fordi du har helt rett - foreldrene hans bør betale, men det er ubehagelig å bringe temaet på bane fra din side. Hvor ubehagelig det er avhenger også av ditt/deres forhold til hans foreldre generelt. Jeg tror jeg hadde fortsatt å ta med denne gutten på ting som ikke koster noe, og heller latt det skinne gjennom til foreldrene at han har ikke blitt invitert med på de tingene som koster en del (eller i alle fall mindre enn før). Hvis så spørsmålet kommer opp så kan du svare som sant er at du ma begrense de aktivitetene litt fordi de koster en del og du har allerede tre barn å betale for. Hvis de er realtivt oppegående vil de forhåpentligvis ta hintet. Du skrev ikke hvor gamle barna er, men uansett er det mulig å gjøre dette på en måte som ikke går ut over nevøen din slik at han føler seg tilsidesatt. Anonymous poster hash: caf22...3b8
smiia Skrevet 1. juni 2014 #12 Skrevet 1. juni 2014 Helt utrolig frekke folk! Her tar dere barnet med på akiviteter, og de tar det for gitt at dere betaler!! Gi beskjed om at "på søndag skal vi på bading. Hvis Ole har lyst å bli med, koster det 150kr" Støtter dette forslaget, si hva dere skal og hva det koster.
Elskerhøsten2014 Skrevet 1. juni 2014 #13 Skrevet 1. juni 2014 da trenger du ikke ta han med heller,er vanlig at de som tar med barnet betaler
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #14 Skrevet 1. juni 2014 "Nevøen til barna"? Altså, ditt eller din manns andre barns barn? Anonymous poster hash: 3fe44...557
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #15 Skrevet 1. juni 2014 da trenger du ikke ta han med heller,er vanlig at de som tar med barnet betaler Hører du ikke hva hun sier da?! Ungen får oppleve lite, og hun vil gjerne hjelpe men har ikke råd til å betale! Ungens foreldre har derimot god råd. Anonymous poster hash: 3fe44...557
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #16 Skrevet 1. juni 2014 Da spør du om ikke alle kan dra og finne på noe sammen. Da får din nevø hatt det gøy og vært sammen med sine foreldre, to fluer et smekk. Klarer du ikke prate med din egen familie? Burde da ikke være så vanskelig å si at du ønsker å ta med din søster eller bror sitt barn på tur, men de får selv betale. Anonymous poster hash: a0100...536
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #17 Skrevet 1. juni 2014 Min ble nettopp invitert med på tusenfryd. Ble ringt her om dagen og der ble det sagt følgende: "Hei. Vi reiser på tusenfryd i morgen og Henrik vil gjerne at Stian blir med? Vi har ikke råd til å legge ut for Stian nå, men om du sender med litt penger til inngang og mat så tar vi han gjerne med oss." Syntes det var helt greit jeg. Ungene koste seg og jeg slapp å dra Hater tusenfryd. Anonymous poster hash: 17a95...cd4
Sint naken biltyv Skrevet 1. juni 2014 #18 Skrevet 1. juni 2014 Hva med å være voksen og ta det opp på en real og voksen måte? Si det som det er... "Vi liker å ha med barnet deres på turer men vi har rett og slett ikke råd til å betale for han mere, betaler dere tar vi han fortsatt gjerne med på ting. Er det greit for dere?"
FrukenB Skrevet 1. juni 2014 #19 Skrevet 1. juni 2014 Hva om du sier: "vi skal i dyreparken i dag. Kanskje lille Ole også har lyst til å bli med? Koster ca. 250 kr."
Havhesten Skrevet 1. juni 2014 #20 Skrevet 1. juni 2014 (endret) Vær direkte. Som mange foreslår, bare si det rette ut; : "vi tenkte oss på badeland. Kan du sende med penger er det fint". Jeg ville ikke løftet et øyebryn om jeg fikk den beskjeden. Det er ikke vanskelig og ikke personlig. Just do it! Endret 1. juni 2014 av Havhesten
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #21 Skrevet 1. juni 2014 Ja de tar det for gitt. Han får jo aldri oppleve noe, så første gangen spurte jeg om det var greit at jeg tok han med, og det var ok. Jeg betalte. Jeg så hvor gøy han hadde det, og vet hvor lite de gjør med han, så jeg tok han med oftere. Lurer på om de ser på meg som gratis barnevakt, de sender aldri med penger og de sier aldri nei om jeg spørr. Vil ikke slutte å ha han med, er ikke han som skal straffes. Men må vel bare si det som det er, ikke finne en pen måte å si det på Anonymous poster hash: 59c2f...ad6 Si det på en pen måte, men vær ærlig som her. At det er så koselig å ha med xxx på ting, men det kniper i økonomien deres sånn at det hadde vært fint om de sponset utgiftene til egen sønn! Det gjør de sikkert vet du! Anonymous poster hash: b8d6f...e48
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #22 Skrevet 1. juni 2014 Ja de tar det for gitt. Han får jo aldri oppleve noe, så første gangen spurte jeg om det var greit at jeg tok han med, og det var ok. Jeg betalte. Jeg så hvor gøy han hadde det, og vet hvor lite de gjør med han, så jeg tok han med oftere. Lurer på om de ser på meg som gratis barnevakt, de sender aldri med penger og de sier aldri nei om jeg spørr. Vil ikke slutte å ha han med, er ikke han som skal straffes. Men må vel bare si det som det er, ikke finne en pen måte å si det på Anonymous poster hash: 59c2f...ad6 Si det på en pen måte, men vær ærlig som her. At det er så koselig å ha med xxx på ting, men det kniper i økonomien deres sånn at det hadde vært fint om de sponset utgiftene til egen sønn! Det gjør de sikkert vet du! Anonymous poster hash: b8d6f...e48 Moren min pleier å passe min sønn. Og hvis hun kjøper noe mat eller andre ting gir hun meg bare kvittering. Så betaler jeg inn på kontoen. Null problem. Anonymous poster hash: b8d6f...e48
Iiiiik Skrevet 1. juni 2014 #23 Skrevet 1. juni 2014 Morsomt hvor lett det er å kommunisere på andres vegne, hvor enkelt det er å være skråsikker på at det bare er å å klar beskjed Jeg tror jeg ville syntes det var vanskelig, men hadde nok sagt at det er veldig hyggelig å ha ham med, men at det blir dyrt å betale for fire barn hver gang, så fint hvis de kan sende med ham penger. Men tror jeg ville gruet meg. Ville nok også stønnet for meg selv og til mannen en del før jeg mannet meg opp.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #24 Skrevet 1. juni 2014 Hvis det hadde vært min nevø hadde jeg funnet på noe annet som ikke hadde vært dyrt eller kostet mindre. Har selv 3 barn, 4. på vei. Hadde ikke hatt problemer med å legge ut. Inviterer man ut så ser jeg nesten som en selvfølge at man legger ut selv, MEN jeg ser problem stillingen her. Jeg som mor hadde nok sendt med penger for mitt barn. Har ikke gjort det, men nå er riktignok min søster singel og ikke har barn, hun sier i fra om de trenger lommepenger eller lignende. Bare si som det er. Synes de kunne sendt med litt lommepenger til han... Anonymous poster hash: de65f...652
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #25 Skrevet 1. juni 2014 Ja de tar det for gitt. Han får jo aldri oppleve noe, så første gangen spurte jeg om det var greit at jeg tok han med, og det var ok. Jeg betalte. Jeg så hvor gøy han hadde det, og vet hvor lite de gjør med han, så jeg tok han med oftere. Lurer på om de ser på meg som gratis barnevakt, de sender aldri med penger og de sier aldri nei om jeg spørr. Vil ikke slutte å ha han med, er ikke han som skal straffes. Men må vel bare si det som det er, ikke finne en pen måte å si det på Anonymous poster hash: 59c2f...ad6 Si det på en pen måte, men vær ærlig som her. At det er så koselig å ha med xxx på ting, men det kniper i økonomien deres sånn at det hadde vært fint om de sponset utgiftene til egen sønn! Det gjør de sikkert vet du! Anonymous poster hash: b8d6f...e48 Moren min pleier å passe min sønn. Og hvis hun kjøper noe mat eller andre ting gir hun meg bare kvittering. Så betaler jeg inn på kontoen. Null problem. Anonymous poster hash: b8d6f...e48 Tuller du? Må du betale for maten som din egen mor har kjøpt til barnebarnet sitt mens hun passet det? Wow! Anonymous poster hash: 03125...d63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå