Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Flere med slike barn? Hva er årsaken hos dere? Her er det eksem, han ligger og klør og våkner stadig av kløe... Anonymous poster hash: 7af90...86d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 1 åring her... Våkner 3-30 ganger per natt (2 ganger har bare skjedd 2-3 ganger i løpet av hele livet) og her er det plager med magen som er årsak. Magesmerter. Anonymous poster hash: 0d6db...fcd
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Hadde samme problemet, men ble bedre da vi fikk ny behandlingsrutine og startet med våtbandasjer på natta. Nå sover hun mye bedre og eksemen er fantastisk fin. Får tett oppfølging av eksemskolen på vårt lokale sykehus. Anonymous poster hash: 0bcad...110
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 4åring her, og han har holdt på slik siden han ble født. Er fler rolige netter nå, enn før, men fortsatt kan han væe våken 1-2timer.. Plusset er at han ikke lengre våkner 4-15ganger på en natt.. Grunnen var så mangt. Var egentlig ikke noen spesiell grunn til at han våknet, men han sover ekstremt lett, og våknet for eksempel bare av katten eller biler på utsiden.. Anonymous poster hash: 8a565...ee9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 2 åring her og.. Først var det magesmerter, så var det vel tenner, så var det overgangen til fast føde, så var det sykdom på sykdom i bhg, nå er det langvarig hoste pga all sykdommen. Jeg er sliten. Anonymous poster hash: 203f7...106
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Jeg er også sliten, men vet at det finnes flere så jeg holder ut :S har ikke annet valg <3 Anonymous poster hash: 7af90...86d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Eldstemann begynte å sove natten gjennom rett før han ble 4 år for 2 mnd'er siden. Før det skjedde det ALDRI. 1-åringen våkner 5-10 ganger per natt. Hun har eksem og er plaget med magen. Utredes for melkeallergi, kanskje blitt hakket bedre etter at vi sluttet med melk. Føles som at jeg har blitt 20 år eldre på 4 år ja............. Om det er noen trøst at vi er flere.... Anonymous poster hash: 68974...f4b
Nettie+jentungen Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Jente 2 år. Har sovet natta igjennom, men vil tro det er maks 20-25 ganger. Er leeenge siden hun sov igjennom sist. Er vel egentlig ingen grunn til at hun våkner, vil vel bare ha nærhet og kos..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Jente 2 år. Har sovet natta igjennom, men vil tro det er maks 20-25 ganger. Er leeenge siden hun sov igjennom sist. Er vel egentlig ingen grunn til at hun våkner, vil vel bare ha nærhet og kos.. Så sykt som det er så syns jeg du er heldig med dine 20-25 gode netter.. Er jo ikke mye i det hele tatt men høres mye ut i mine ører.. Hilsen en som fortsatt venter på en god natt et par år etter.. Anonymous poster hash: 203f7...106
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 De to eldste var begge 3-4 år før de sov natta gjennom. Aner ikke hvorfor. De bare var sånn. Tredjemann begynte å sove natta gjennom da han ble 1, 5 år. Så nå, etter nesten 9 år, sover vi hele netter i strekk! Nydelig!!!:-) Anonymous poster hash: f0f27...37f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #11 Skrevet 31. mai 2014 Min eldste var nesten 2,5 år før han sov sin første hele natt. Han hadde så store mandler at når han sov og musklaturen slappet helt av så stengte mandlene halsen helt og han fikk søvn apne. Derfor sov han bare veldig lett og voknet til stadighet. En vanlig natt var han våken 12 ganger fra midnatt til klokken 8.00. Han var også utrolig mye syk før han ble operert da han var 20 mnd. Så tok det noen mnd før vi fikk inn skikkelig legge rutine og enda noen mnd før han sluttet å våkne om natten. Nå er har vi en til som ikke sover natten igjennom, men han er bare 13 mnd og vi har ikke oppdaget noe som forårsaker det så jeg håper det løser seg bhg start. Anonymous poster hash: f8523...ff9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #12 Skrevet 31. mai 2014 Har tvillinger på to år som har sovet gjennom maks 10-12 netter, kun to ganger samtidig. Rimelig lei! Har vel to-tre oppvåkninger hver, hver eneste natt. Oppvåkningene er ikke samtidig. Har i tillegg en på fem år som våkner av og til fortsatt. Anonymous poster hash: 84df2...5b4
Nettie+jentungen Skrevet 31. mai 2014 #13 Skrevet 31. mai 2014 Jente 2 år. Har sovet natta igjennom, men vil tro det er maks 20-25 ganger. Er leeenge siden hun sov igjennom sist. Er vel egentlig ingen grunn til at hun våkner, vil vel bare ha nærhet og kos..Så sykt som det er så syns jeg du er heldig med dine 20-25 gode netter.. Er jo ikke mye i det hele tatt men høres mye ut i mine ører.. Hilsen en som fortsatt venter på en god natt et par år etter.. Anonymous poster hash: 203f7...106 Skjønner det! De nettene har vært himmelsk! Men skal sies at 5-7 av de har selvfølgelig vært når ungen har sovet hos besteforeldrene.......
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #14 Skrevet 31. mai 2014 På EN måte hjelper det å lese at det er flere som har det som meg, men det hjelper meg lite når jeg våkner kl 03 og det er ganger nummer 3 og da er det 1 times våkentid og 3 ganger til før det er morgen kl 06:30.... Anonymous poster hash: 0d6db...fcd
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #15 Skrevet 31. mai 2014 Har en på 4 år som knapt sov en natt gjennom før han ble 2 år. Da fikk vi endelig utredet han for astma og fikk medisiner. Han sov natta gjennom omtrendt fra første natta!!! Ble et helt annet liv for oss! Før det hadde vi ikke skjønt at det var pga astmaen så det med sovingen har en velkommen virkning. Nå har han vokst av seg astmaen allerede, han trengte bare å bruke medisin i en sesong. Sover heldigvis enda natta gjennom Anonymous poster hash: a3df4...9ab
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #16 Skrevet 31. mai 2014 Gutt på snart to år, kan ikke huske at han har sovet natta igjennom noen gang. Det er fryktelig slitsomt, går på autopilot de dagene det er verst. Her er grunnen sykdom, ikke en spesiell sykdom. Han er alltid syk, ørebetennelse, hoste, vannkopper, omgangssyke, tenner med feber og ubehag og så videre. Det ene er ikke over før det andre begynner. Anonymous poster hash: 6ce06...6c1
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Jente på 6 som enda ikke har sovet en hel natt. Vi sover ikke en hel natt pga smerter, fryse eller hetetokter. Anonymous poster hash: dfe9c...53d
Kanutten83 Skrevet 31. mai 2014 #18 Skrevet 31. mai 2014 Mine gutter begynte ikke sove natta gjennom før de bikket 2,5 år... Eldste har refluks, men selv med medisiner sov han ikke gjennom før 1 år etter han startet på medisiner, med unntak i oppstartfasen Minste er 17 mnd og er våken ørten gangen i løpet av natta, og kan fint være våken i noen timer i strekk... Hun skal til sjekk for refluks hun også nå. Heldigvis sover i hvertfall gutta, de er nå 3,5 og 6,5 år Men det er tøft med barn som ikke sover, men det er helt utrolig hva kroppen venner seg til å tåle som småbarnsforeldre Men jeg skjønner godt hvorfor søvnmangel brukes som torturmetode.... Og jeg irriterer meg grønn over foreldre som bare sier "du må bare være hard, det kan ta et par uker, du må ikke være så svak!" Vel, når du har vært hard i måneder uten resultat, ja da gjør du det meste for å få bare litt søvn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå