Gå til innhold

Hvordan føles en streptokokkinfeksjon ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært helt fin før jeg plutselig fikk vondt på ene siden av halsen rundt 15. 

Nå er den ene mandelen hoven og har hvite prikker. Jeg har plutselig fått feber og vondt i hodet. Helt uten forvarsel :/

Anonymous poster hash: 31a2e...a65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du unngår å svelge. Hvis du svelger kjennes det ut som piggtråd.

Anonymous poster hash: cd3e0...3fb

Skrevet

Høres for meg ut som om det er det du kan ha. Bruker å ha et par halsbetennelser i året og tror jeg skal dø hver gang. Kommer veldig kjapt, og gjerne på ene siden av halsen. Kjenner det også i øret på den siden også da. Etterhvert går det over til hele halsen og da er det bare å hive seg rundt og få penicillin. Jeg blir sint på leger som er gniene med penicillin i forhold til halsbetennelse og mener det heller bør gå over av seg selv. Altså, med behandling blir hvert fall jeg nesten helt bra igjen over natta.

Skrevet

Det gjør så vondt i halsen at du heller går på do og spytter i vasken enn å svelge ditt eget spytt, helt umulig å spise, nesten helt umulig å drikke.

Anonymous poster hash: 508c0...233
Skrevet

Høres for meg ut som om det er det du kan ha. Bruker å ha et par halsbetennelser i året og tror jeg skal dø hver gang. Kommer veldig kjapt, og gjerne på ene siden av halsen. Kjenner det også i øret på den siden også da. Etterhvert går det over til hele halsen og da er det bare å hive seg rundt og få penicillin. Jeg blir sint på leger som er gniene med penicillin i forhold til halsbetennelse og mener det heller bør gå over av seg selv. Altså, med behandling blir hvert fall jeg nesten helt bra igjen over natta.

Streptokokk-infeksjon i halsen skal stort sett alltid behandles med antibiotika. Men nå er det slik at de aller fleste halsbetennelser er virale, og skal dermed ikke behandles annet enn på symptomatisk vis.

Anonymous poster hash: 6805b...3ec

Skrevet

Streptokokk-infeksjon i halsen skal stort sett alltid behandles med antibiotika. Men nå er det slik at de aller fleste halsbetennelser er virale, og skal dermed ikke behandles annet enn på symptomatisk vis.

Anonymous poster hash: 6805b...3ec

Ja, det kan du si ;P men jeg fikk en brosjyre en av de siste gangene jeg var innom med halsbetennelse og der sto det masse info og tull og tøys om at man bør begrense inntaket av penicillin og antibiotika og at man likså godt kunne la det gå over av seg selv, da det nesten ikke var noe særlig tid å spare på medisin. Men min erfaring er at det hvert minutt teller og penicillin og streptokokker er love match made in heaven. Så jeg har faktisk bedt om å få. Selv om rådet fra legen var tydelig: La være, det går over i løpet av en uke. Jeg har bestandig utslag på crp når jeg har halsbetennelse. Har blitt anbefalt å ta mandlene som det heter, men jeg tørr ikke :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...