Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Hei dere Lurer på om jeg gir min baby litt vel mye frukt???? Hun er ikke store flisa, men dette er en typisk måltidsplan: Frokost: ammes og får mme ca 180 ml tilsammen Frokost2: grøt på ca 2 dl vann (koker grøt selv, så ikke melk i) og 2 isbit terninger med fruktmos (pære, mango, fersken o.l) ca 50 ml morsmelk Lunsj: Max en halv skive grovt brød med leverpostei på, ca 2 dl smoothie (lager selv) Middag ca 2 dl middagsmat av ulike grønnsaken og alltid tilsatt litt kjøtt eller fisk (lager selv) ca 2 isbit terninger sviskemos. kvelds: grøt på ca 1 dl vann (nesle) og ca 60-70 ml mme ammer noen ganger på natt, men ikke hver dag. Hun får vann til alle måltider hun ikke får melk til Hva tenker dere, er det mye frukt? Hva gir dere som har baby på ca samme alder, og hvor mye spiser de??? Anonymous poster hash: b510b...8f1
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 ca kl: 6.30 mm 7.30 grøt 1dl 9 mm 11.30 fruktmos (ca 2/3 deler av en avent boks- lager selv) + mm 15 mm + 2/3 aventboks hjemmelaget middag 18 grøt 1 dl 19 mm ammer stort sett en gang på natt gir vann til måltider baby er rett over 6mnd Anonymous poster hash: e54c0...511
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Min er straks 7 mnd og spiser sånn ca slik: Frokost: morsmelk (vet ikke helt hvor mye men), har begynt å prøve med grovbrød med leverpostei de siste dagene, men er bare noen få biter han tar Lunsj: fruktmos (lager også selv, spiser vel omtrent en halv sånn plastkopp fra ikea)og enda mer morsmelk Middag: litt over et halvt glass (kjøper nå, har prøvd hjemmelagd i 3 uker, men den ferdiglagde var visst bedre, ikke brekninger nå, motsatt av mine andre to da) Mellom middag og kvelds hender det at han får litt frukt, men oftest blir det en liten skvett morsmelk Kvelds: en god tallerken grøt og litt senere kos med morsmelk Anonymous poster hash: 7ddcf...293
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Han drikker vann og spiser fortsatt morsmelk på natten Du gir nok mer enn nok frukt ja, det er jo vel og bra men ville nok ikke gitt til alle måltider. Anonymous poster hash: 7ddcf...293
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Tusen takk for svar dere hmmm, kanskje kutte sviskemosen til middag da....Så blir det frukt til 2 måltider per dag i stedet for 3 som det er nå? Tenker at det var lurt med sviskemos for å unngå forstoppelse jeg da, men hun har stinkebleier 2-3 ganger per dag, så det er ikke problemer der Anonymous poster hash: b510b...8f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå