Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Vi har lyst å dra en uke til syden i sommer, men samboer nekter å ha hunden på kennel, da han mener hunder på kennel bare sitter i bur hele dagen og ikke får tur. Vi har heller ikke fått tak i noen som kan passe hunden. Jeg har lyst å ta med sønnen min å dra likevel. Han er fornærmet for dette. Er det dumt å ta med barnet mitt på tur bare vi to alene? (Særkullsbarn) Anonymous poster hash: b7eb9...136
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Bare dra. Mannen er hysterisk. Anonymous poster hash: ad8b8...526
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Skal man legge hele livet sitt opp etter ei bikkje? Ærlig talt, mannen din har et valg her. Bli hjemme med bikkja eller bli med til syden. Han valgte bikkja, bye bye then. Jeg har reist på ferie med ungene uten mannen flere ganger, null problem. Anonymous poster hash: 9f5b7...041
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 I en slik situasjon kan mannen bare være igjenn hjemme med hunden sin. Dra til syden med god samvittighet. Anonymous poster hash: 9eb7b...654
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Takk for svar folkens. Jeg er glad i bikkja jeg og, men mener den ikke har vondt av en uke på kennel. Det er da virkelig ikke sånn at de kun sitter i et bur hele dagen? Man kan jo ikke drive kennel sånn? Anonymous poster hash: b7eb9...136
SuperFries Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Hund på kennel er oftere ute enn når de er hjemme. De har svære områder som er inngjerdet. Be din mann ta seg en tur og se.
Elsker livet Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Jeg syns ikke det var noen god ide. Dra på en ferie sammen der hunden kan være med. Så ordner dere hundepasser og drar til syden en annen gang. Å plassere en hund som ikke vokst opp med å være jevnlig på kennel er ikke bra spør du meg. Det er ikke uvanlig at hunden vil føle seg sviktet av flokken, går inn i den slags depresjon og vil ha vanskelig for å stole på dere igjen. På en kennel er det som oftest mye bråk og uro, kan ikke sammenlignes med å bli passet av en annen familie. I all fall ikke de kennelene jeg kjenner til.
HvittHus Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Hadde ikke plassert hunden min på kennel hvis ikke den var vant til det fra den var ung. Vi måtte ha den ene hunden vår på kennel seks dager pga begravelse i et annet land. Da vi hentet han, var han uten stemme. :(Kennelen var ikke dårlig og han hadde ikke hatt det fysisk ille, men savnet etter oss var så sterkt at han hadde gjødd mer eller mindre konstant disse dagene. Her i heimen blir ferier lagt opp etter alle familiemedlemmene, også hunden. Dermed utgår sydenferie.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Jeg syns ikke det var noen god ide. Dra på en ferie sammen der hunden kan være med. Så ordner dere hundepasser og drar til syden en annen gang. Å plassere en hund som ikke vokst opp med å være jevnlig på kennel er ikke bra spør du meg. Det er ikke uvanlig at hunden vil føle seg sviktet av flokken, går inn i den slags depresjon og vil ha vanskelig for å stole på dere igjen. På en kennel er det som oftest mye bråk og uro, kan ikke sammenlignes med å bli passet av en annen familie. I all fall ikke de kennelene jeg kjenner til.Men dette er jo uproblematisk om mannen blir hjemme og passer hunden. Anonymous poster hash: ccdce...05e
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 Hadde ikke plassert hunden min på kennel hvis ikke den var vant til det fra den var ung. Vi måtte ha den ene hunden vår på kennel seks dager pga begravelse i et annet land. Da vi hentet han, var han uten stemme. :(Kennelen var ikke dårlig og han hadde ikke hatt det fysisk ille, men savnet etter oss var så sterkt at han hadde gjødd mer eller mindre konstant disse dagene. Her i heimen blir ferier lagt opp etter alle familiemedlemmene, også hunden. Dermed utgår sydenferie. Huff, stakkars! Nei vår har heller ikke vært på kennel før, men den er svært sosialisert mht andre hunder. Men det er kanskje best å bare finne på noe annet, sammen isteden. Anonymous poster hash: b7eb9...136
Elsker livet Skrevet 31. mai 2014 #11 Skrevet 31. mai 2014 Jeg syns ikke det var noen god ide. Dra på en ferie sammen der hunden kan være med. Så ordner dere hundepasser og drar til syden en annen gang. Å plassere en hund som ikke vokst opp med å være jevnlig på kennel er ikke bra spør du meg. Det er ikke uvanlig at hunden vil føle seg sviktet av flokken, går inn i den slags depresjon og vil ha vanskelig for å stole på dere igjen. På en kennel er det som oftest mye bråk og uro, kan ikke sammenlignes med å bli passet av en annen familie. I all fall ikke de kennelene jeg kjenner til.Men dette er jo uproblematisk om mannen blir hjemme og passer hunden. Anonymous poster hash: ccdce...05e Det er det, for hunden. Men det som er problematisk er at det hele blir en egotrip og lite følelse av samhold. Hadde aldri gjort det.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #13 Skrevet 31. mai 2014 Jeg skal til syden med barn, uten mannen i sommer Gleder meg masse!! Anonymous poster hash: 21e17...c88
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #14 Skrevet 31. mai 2014 Ett par jeg kjenner bytter på med å dra sydover pga hunden. De har hatt hund i over 18 år så barna har aldri vært med begge foreldrene samtidig, say no more... Anonymous poster hash: b9aa0...a2e
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #15 Skrevet 31. mai 2014 Åh Gud så gla jeg er jeg ikke har bikkje! Vedder på at dere som svarer at dere ikke kan levere hunden deres på kennel har barnen deres i barnehage hele dagene, nesten hele uka? Anonymous poster hash: dc8c2...0c7
HvittHus Skrevet 31. mai 2014 #16 Skrevet 31. mai 2014 Åh Gud så gla jeg er jeg ikke har bikkje! Vedder på at dere som svarer at dere ikke kan levere hunden deres på kennel har barnen deres i barnehage hele dagene, nesten hele uka? Anonymous poster hash: dc8c2...0c7 Hehe nå har ikke jeg småbarn, men nei ungene var ikke i barnehage hele dagen. De to største delte en plass, den neste var i barnepark og den siste var hverken i park eller barnehage. Vi har større glede av å ha hund, enn turer til syden vil gi oss.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Hvis en har hund på kennel fra de er unge, og starter forsiktig pleier ikke det være noe problem og reise på ferie, for da vet hunden familien snart henter den igjen. Anonymous poster hash: cfa9f...ff3
Roheryn Skrevet 31. mai 2014 #18 Skrevet 31. mai 2014 Det er forskjell på kennel og kennel også da. Vi har funnet en vi stoler på, de driver med trekkhunder og har innredet til noen få gjester i tillegg. Stoler helt og fullt på at hunden har det godt der, selv om hun er vant til å være stuegris og enebarn hjemme. Sist hun var der hadde hun stått i hundegård sammen med en av husets egne valper, og de storkoste seg sammen.Det går an å gjøre litt research i forkant, og finne en liten kennel der støynivået er bra og burene ålreite Som regel er de veldig "sterile" av hygienehensyn (må kunne spyles rene), men man kan jo ta med en seng og noen leker hjemmefra og gjøre det litt koselig likevel. Husk også at det at det bjeffes når dere er og kikker, ikke er ensbetydende med at det bjeffes hele tiden. Mange hunder blir veldig ivrige når det kommer folk, men du ser gjerne fort om noen har stått og bjeffet konstant i timevis (se etter sikkel/våt pels nedover halsen og framlabbene, pesing osv)
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 31. mai 2014 #19 Skrevet 31. mai 2014 Skjønner egentlig samboeren din jeg, det der med at han ikke vil ha hunden på kennel. Jeg/vi har det akkurat slik. Hunden vår er ikke noen typisk kennel-hund. Den er ikke så glad i andre hunder + at den er veldig familiehund. Så vår hund hadde nok rett og slett blitt deprimert av å være på kennel han... Hadde vi ikke hatt noen til å passe han så hadde vi nok måtte være hjemme. Hadde en nabohund en gang som var blitt hes etter å ha vært på kennel pga. bjeffing.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #20 Skrevet 31. mai 2014 Jeg syns ikke det var noen god ide. Dra på en ferie sammen der hunden kan være med. Så ordner dere hundepasser og drar til syden en annen gang. Å plassere en hund som ikke vokst opp med å være jevnlig på kennel er ikke bra spør du meg. Det er ikke uvanlig at hunden vil føle seg sviktet av flokken, går inn i den slags depresjon og vil ha vanskelig for å stole på dere igjen. På en kennel er det som oftest mye bråk og uro, kan ikke sammenlignes med å bli passet av en annen familie. I all fall ikke de kennelene jeg kjenner til.Men dette er jo uproblematisk om mannen blir hjemme og passer hunden. Anonymous poster hash: ccdce...05e Det er det, for hunden. Men det som er problematisk er at det hele blir en egotrip og lite følelse av samhold. Hadde aldri gjort det. Er det virkelig egotripp å dra på ferie uten mannen/kona? Mannen min skal en uke på fisketur uten meg og barna. Er han en egoist da? Tanken har ikke slått meg engang, unner ham virkelig den turen. Anonymous poster hash: ccdce...05e
sug lut Skrevet 31. mai 2014 #21 Skrevet 31. mai 2014 Åh Gud så gla jeg er jeg ikke har bikkje! Vedder på at dere som svarer at dere ikke kan levere hunden deres på kennel har barnen deres i barnehage hele dagene, nesten hele uka? Anonymous poster hash: dc8c2...0c7 Du er ram på ufunderte konklusjoner.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #22 Skrevet 31. mai 2014 Hvis mannen vil være hjemme med bikkja, så drar du og barnet på tur. Syns ikke du skal få dårlig samvittighet for det. Kos dere!! Anonymous poster hash: fd6ce...075
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #23 Skrevet 31. mai 2014 Jeg skal på ferie med barnet alene ei uke i sommer for samboer skal se vm oå tv... Anonymous poster hash: c7505...564
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #24 Skrevet 1. juni 2014 Åh Gud så gla jeg er jeg ikke har bikkje! Vedder på at dere som svarer at dere ikke kan levere hunden deres på kennel har barnen deres i barnehage hele dagene, nesten hele uka? Anonymous poster hash: dc8c2...0c7 Du er ram på ufunderte konklusjoner. Sukk! Der er du igjen..... Er du i alle tråder Sug Lut.... Patetisk! Anonymous poster hash: dc8c2...0c7
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #25 Skrevet 1. juni 2014 Åh Gud så gla jeg er jeg ikke har bikkje! Vedder på at dere som svarer at dere ikke kan levere hunden deres på kennel har barnen deres i barnehage hele dagene, nesten hele uka? Anonymous poster hash: dc8c2...0c7 Du er ram på ufunderte konklusjoner.Sukk! Der er du igjen..... Er du i alle tråder Sug Lut.... Patetisk! Anonymous poster hash: dc8c2...0c7 Det er nok heller du som er patetisk i denne tråden. Anonymous poster hash: fdeb9...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå