Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Forbaskede stedatter! Nå kan de som sitter på sine høye hester holde seg vekk, for ja jeg er rasende på stedatteren min! Jeg har mye å gjøre i form av oppussing og slikt for vi skal flytte snart og da trenger stedet her å se bra ut. Før helgen så gir jeg beskjed om at vi gjør ditt og datt og at stedatter må tenke seg om hvorvidt hun kommer denne helgen eller neste. Neida, hun vil komme denne helgen, hjelpe til og okke som. Etter at vi henter henne og er på vei hjem- "nei, jeg liker ikke å male"- "vil heller se på film"-"skal ta en dusj" osv osv. HVA FAEN! Her skal jeg male ferdig og vaske ALT itillegg til å ha selskap av en som ikke gidder å hjelpe verken meg eller faren med forskjellige ting. Neste gang så blir helgen kansellert! Anonymous poster hash: d078b...3ac
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Forbaskede stedatter! Nå kan de som sitter på sine høye hester holde seg vekk, for ja jeg er rasende på stedatteren min! Jeg har mye å gjøre i form av oppussing og slikt for vi skal flytte snart og da trenger stedet her å se bra ut. Før helgen så gir jeg beskjed om at vi gjør ditt og datt og at stedatter må tenke seg om hvorvidt hun kommer denne helgen eller neste. Neida, hun vil komme denne helgen, hjelpe til og okke som. Etter at vi henter henne og er på vei hjem- "nei, jeg liker ikke å male"- "vil heller se på film"-"skal ta en dusj" osv osv. HVA FAEN! Her skal jeg male ferdig og vaske ALT itillegg til å ha selskap av en som ikke gidder å hjelpe verken meg eller faren med forskjellige ting. Neste gang så blir helgen kansellert! Anonymous poster hash: d078b...3ac hvor gammel er hun? Anonymous poster hash: 5077f...cb4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Hun er 11,.. Anonymous poster hash: d078b...3ac
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 øøøøh...spiller vel ingen rolle om hun dusjer og ser film vel? Hun er jo ikke akkurat i veien heller da.Herregud. Trudde det var snakk om ei stor jente som satte kjepper i hjulene for deg jeg. Her må faktisk du ta deg sammen. Null, niks og nada sympati for meg. Du høres ikke særlig raus ut. Anonymous poster hash: b20ee...158
Gjest Antarctica Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Herregud. Grow up og mal veggene dine sjøl. Neste blir vel at du forlanger like mye lørdagsgodt som henne.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 He he, måtte flire litt her Hun er 11 år ! Hva i alle dager forlanger du av et barn ? Anonymous poster hash: 9648d...c5b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Skjerp deg og voks opp. Du kan da ikke forvente at en 11 åring skal hjelpe deg å pusse opp en hel helg for å få lov til å komme på besøk. Du høres opp som en ond stemor. Anonymous poster hash: fdf2c...fd4
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Jøss, dette må være et trolleinnlegg for å provosere frem en diskusjon. Skal liksom ikke barnet få være hos pappaen sin fordi stemor forventer at hun skal pusse opp når hun er der? Jøjemeg, dette nekter jeg å tro på. Anonymous poster hash: a6aa9...f67
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 He he, måtte flire litt her Hun er 11 år ! Hva i alle dager forlanger du av et barn ? Anonymous poster hash: 9648d...c5b Her må alle barna hjelpe til. Måke etter dyrene, rake ute, sette i oppvaskmaskinen og rydde/støvsuge rommene sine. Hvis jeg har knapt med tid og må ha hjelp, så hjelper de med det også. Å mene at man er en ond stemor når man ber om hjelp med oppussing og ikke bare lar ungen på 11 sitte på rommet og kose seg hele helga, er sløvt. Dobbeltmoralen lenge leve - det er uakseptabelt på DiB å si at stebarn er på besøk, nei, de er hjemme hos far også. Hvis det er deres hjem så må de da bidra? Men neida, det må da de stakkars skilsmissebarna slippe, de skal ikke ha noen plikter hos far og bare kose seg. P.S. Jeg er ikke stemor, men barna mine har stefar. Og stefar ber dem titt og ofte hjelpe til i huset. Anonymous poster hash: a73cf...82c
amandine Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Og du er selvfølgelig klar over at hun ikke kommer på besøk til ditt personlige hjem, men at hun kommer hjem der hvor hun bor med sin far og hans ikke fullt så inkluderende kone? Din stedatter er å regne som et fullt medlem i husstanden, hun har (med mindre det er ditt hus og hennes far bare er litt på besøk) like store rettigheter som deg til å være der. I tillegg er hun 11 år og fremdeles for et barn å regne. Om du hadde taklet det annerledes hadde du kanskje fått henne med på laget så du hadde fått selskap til malejobben. Jeg klandrer henne ikke at hun ikke gidder å hjelpe deg når du snakker sånn til henne!
amandine Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 He he, måtte flire litt her Hun er 11 år ! Hva i alle dager forlanger du av et barn ? Anonymous poster hash: 9648d...c5b Her må alle barna hjelpe til. Måke etter dyrene, rake ute, sette i oppvaskmaskinen og rydde/støvsuge rommene sine. Hvis jeg har knapt med tid og må ha hjelp, så hjelper de med det også. Å mene at man er en ond stemor når man ber om hjelp med oppussing og ikke bare lar ungen på 11 sitte på rommet og kose seg hele helga, er sløvt. Dobbeltmoralen lenge leve - det er uakseptabelt på DiB å si at stebarn er på besøk, nei, de er hjemme hos far også. Hvis det er deres hjem så må de da bidra? Men neida, det må da de stakkars skilsmissebarna slippe, de skal ikke ha noen plikter hos far og bare kose seg. P.S. Jeg er ikke stemor, men barna mine har stefar. Og stefar ber dem titt og ofte hjelpe til i huset. Anonymous poster hash: a73cf...82c Det handler ikke om ikke å stille krav til at man skal bidra, det handler om måten man gjør det på og innstillingen man har.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #12 Skrevet 2. juni 2014 Og du er selvfølgelig klar over at hun ikke kommer på besøk til ditt personlige hjem, men at hun kommer hjem der hvor hun bor med sin far og hans ikke fullt så inkluderende kone? Din stedatter er å regne som et fullt medlem i husstanden, hun har (med mindre det er ditt hus og hennes far bare er litt på besøk) like store rettigheter som deg til å være der. I tillegg er hun 11 år og fremdeles for et barn å regne. Om du hadde taklet det annerledes hadde du kanskje fått henne med på laget så du hadde fått selskap til malejobben. Jeg klandrer henne ikke at hun ikke gidder å hjelpe deg når du snakker sånn til henne! Hvis det er datters hjem så bør datter også bidra i hjemmet. Er hun ikke interessert i at hennes hjem skal være fint og nymalt? Eller skal hun sitte inne hele helga og spille PS3? Hva er sunnest og best for et barn i lengden? kose seg og ikke ha noen plikter, eller bidra til å forskjønne hjemmet sitt, og glede seg over resultatet når hun er ferdig? her er barna kjempestolte av seg selv når de er ferdig med en oppgave. Guttungen på 10 har laget middag for aller første gang i helga og holdt på å sprenges av stolthet. Barn trenger mestring, ikke at alt blir servert dem på gulltallerken. Anonymous poster hash: a73cf...82c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #13 Skrevet 2. juni 2014 Hehe enig med deg som mener det er dobbeltmoral her inne, et biobarn hadde blitt bedt om å hjelpe til og det hadde vært ok, men ikke det stakkars lille søte skillsmissebarnet.... Selv om hun faktisk bor der!!! Jada er ikke på besøk hos far, hun bor der! Vel tydeligvis ikke denne helgen, da er hun kun på besøk hehe... Dobbeltmoral lenge leve. Anonymous poster hash: 7ec70...691
*Miss Marple* Skrevet 2. juni 2014 #14 Skrevet 2. juni 2014 Det er ganske naturlig for en 11 åring å ha vondt i viljen når noe kjedelig skal gjøres. Måten å takle det på er vel neppe å true med å avlyse samværshelger?
nasse nøffen Skrevet 2. juni 2014 #15 Skrevet 2. juni 2014 Dette handler nok om hvordan ting legges frem for denne jenta. Om hun sa at hun skulle se tv, ja er det farlig da? Da kunne du vel sagt at, ja det kan du, men først skal vi ordne her. Du kan ikke bli sint for at hun sier det hun gjør, hun er et barn. Men du kan være bestemt å si at :her hjelper vi hverandre. tror nok pappaen i huset blir sliten når du er sint på hans barn. Det er ikke godt for noen.
amandine Skrevet 2. juni 2014 #16 Skrevet 2. juni 2014 Og du er selvfølgelig klar over at hun ikke kommer på besøk til ditt personlige hjem, men at hun kommer hjem der hvor hun bor med sin far og hans ikke fullt så inkluderende kone? Din stedatter er å regne som et fullt medlem i husstanden, hun har (med mindre det er ditt hus og hennes far bare er litt på besøk) like store rettigheter som deg til å være der. I tillegg er hun 11 år og fremdeles for et barn å regne. Om du hadde taklet det annerledes hadde du kanskje fått henne med på laget så du hadde fått selskap til malejobben. Jeg klandrer henne ikke at hun ikke gidder å hjelpe deg når du snakker sånn til henne! Hvis det er datters hjem så bør datter også bidra i hjemmet. Er hun ikke interessert i at hennes hjem skal være fint og nymalt? Eller skal hun sitte inne hele helga og spille PS3? Hva er sunnest og best for et barn i lengden? kose seg og ikke ha noen plikter, eller bidra til å forskjønne hjemmet sitt, og glede seg over resultatet når hun er ferdig? her er barna kjempestolte av seg selv når de er ferdig med en oppgave. Guttungen på 10 har laget middag for aller første gang i helga og holdt på å sprenges av stolthet. Barn trenger mestring, ikke at alt blir servert dem på gulltallerken. Anonymous poster hash: a73cf...82c Ingen får noe særlig servert på gulltallerken her hos oss, sånn sett har jeg vært her hele helgen og malt og pusset opp med en tiåring, og det har vært fantastisk koselig for oss begge. Men jeg har også hatt en 11 år gammel stedatter, i tillegg til 11 år gammel biologisk datter, og begge har hjulpet til, begge har blitt stilt krav til. Forskjellen på de to jentene har kanskje mer vært at stedatteren har (uansett hvor mye hun har vært her og hvor mye hun har vært inkludert) aldri har følt at hun har hørt 100% til her og har derfor vært ganske sårbar på en del greier. Da synes jeg man har et ekstra ansvar som voksen til å inkludere, ikke ekskludere. Som for eksempel å si, -Hei! Denne helgen har vi det kjempetravelt, vi har masse å gjøre og skal kose oss skikkelig! Istedet for å si, -Denne helgen er det ikke passe for meg at du er her, du er et hår i suppa og jeg vil helst at du ikke kommer..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #17 Skrevet 2. juni 2014 Og du er selvfølgelig klar over at hun ikke kommer på besøk til ditt personlige hjem, men at hun kommer hjem der hvor hun bor med sin far og hans ikke fullt så inkluderende kone? Din stedatter er å regne som et fullt medlem i husstanden, hun har (med mindre det er ditt hus og hennes far bare er litt på besøk) like store rettigheter som deg til å være der. I tillegg er hun 11 år og fremdeles for et barn å regne. Om du hadde taklet det annerledes hadde du kanskje fått henne med på laget så du hadde fått selskap til malejobben. Jeg klandrer henne ikke at hun ikke gidder å hjelpe deg når du snakker sånn til henne! Hvis det er datters hjem så bør datter også bidra i hjemmet. Er hun ikke interessert i at hennes hjem skal være fint og nymalt? Eller skal hun sitte inne hele helga og spille PS3? Hva er sunnest og best for et barn i lengden? kose seg og ikke ha noen plikter, eller bidra til å forskjønne hjemmet sitt, og glede seg over resultatet når hun er ferdig? her er barna kjempestolte av seg selv når de er ferdig med en oppgave. Guttungen på 10 har laget middag for aller første gang i helga og holdt på å sprenges av stolthet. Barn trenger mestring, ikke at alt blir servert dem på gulltallerken. Anonymous poster hash: a73cf...82c Ingen får noe særlig servert på gulltallerken her hos oss, sånn sett har jeg vært her hele helgen og malt og pusset opp med en tiåring, og det har vært fantastisk koselig for oss begge. Men jeg har også hatt en 11 år gammel stedatter, i tillegg til 11 år gammel biologisk datter, og begge har hjulpet til, begge har blitt stilt krav til. Forskjellen på de to jentene har kanskje mer vært at stedatteren har (uansett hvor mye hun har vært her og hvor mye hun har vært inkludert) aldri har følt at hun har hørt 100% til her og har derfor vært ganske sårbar på en del greier. Da synes jeg man har et ekstra ansvar som voksen til å inkludere, ikke ekskludere. Som for eksempel å si, -Hei! Denne helgen har vi det kjempetravelt, vi har masse å gjøre og skal kose oss skikkelig! Istedet for å si, -Denne helgen er det ikke passe for meg at du er her, du er et hår i suppa og jeg vil helst at du ikke kommer.. Ja, men å la barnet slippe alle plikter mens hennes søsken har disse pliktene er nettopp å ekskludere! "Du bor ikke har fast nok til at vi gidder å mase på deg om å bidra, mens de andre må gjøre det". Anonymous poster hash: a73cf...82c
nasse nøffen Skrevet 2. juni 2014 #18 Skrevet 2. juni 2014 Og du er selvfølgelig klar over at hun ikke kommer på besøk til ditt personlige hjem, men at hun kommer hjem der hvor hun bor med sin far og hans ikke fullt så inkluderende kone? Din stedatter er å regne som et fullt medlem i husstanden, hun har (med mindre det er ditt hus og hennes far bare er litt på besøk) like store rettigheter som deg til å være der. I tillegg er hun 11 år og fremdeles for et barn å regne. Om du hadde taklet det annerledes hadde du kanskje fått henne med på laget så du hadde fått selskap til malejobben. Jeg klandrer henne ikke at hun ikke gidder å hjelpe deg når du snakker sånn til henne! Hvis det er datters hjem så bør datter også bidra i hjemmet. Er hun ikke interessert i at hennes hjem skal være fint og nymalt? Eller skal hun sitte inne hele helga og spille PS3? Hva er sunnest og best for et barn i lengden? kose seg og ikke ha noen plikter, eller bidra til å forskjønne hjemmet sitt, og glede seg over resultatet når hun er ferdig? her er barna kjempestolte av seg selv når de er ferdig med en oppgave. Guttungen på 10 har laget middag for aller første gang i helga og holdt på å sprenges av stolthet. Barn trenger mestring, ikke at alt blir servert dem på gulltallerken. Anonymous poster hash: a73cf...82c Ingen får noe særlig servert på gulltallerken her hos oss, sånn sett har jeg vært her hele helgen og malt og pusset opp med en tiåring, og det har vært fantastisk koselig for oss begge. Men jeg har også hatt en 11 år gammel stedatter, i tillegg til 11 år gammel biologisk datter, og begge har hjulpet til, begge har blitt stilt krav til. Forskjellen på de to jentene har kanskje mer vært at stedatteren har (uansett hvor mye hun har vært her og hvor mye hun har vært inkludert) aldri har følt at hun har hørt 100% til her og har derfor vært ganske sårbar på en del greier. Da synes jeg man har et ekstra ansvar som voksen til å inkludere, ikke ekskludere. Som for eksempel å si, -Hei! Denne helgen har vi det kjempetravelt, vi har masse å gjøre og skal kose oss skikkelig! Istedet for å si, -Denne helgen er det ikke passe for meg at du er her, du er et hår i suppa og jeg vil helst at du ikke kommer.. Dette er fasiten bra skrevet.... han hun gjort dette ville alle vært lykkelige... Hun føler seg ikke velkommen denne helgen pga telefonsamtalen, og det er da ikke veldig rart at det å pusse opp ikke er første prioritering.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #19 Skrevet 2. juni 2014 wow, utblåsning i tittel sier faktisk en ting, at jeg blåser ut mitt sinne og frusterasjon her på forumet. Stedatteren min har kost seg i helgen, tiltross for jeg den onde stemoren har spurt pent og hatt henne sitte midt oppi oppussingen uten å løfte en finger selv da faren prøvde å inkludere henne. Problemet er ikke det dere tror, vi har derimot skjemt henne bort. Hjemme hos seg så er hun forventet til å gjøre langt mer enn her hos oss, der tas hele kjøkkenet 2 ganger i uka, og pusser de opp der så må hun pent male hun å. Var mye tull her, såpass at jeg trekker på smilebåndene for det var ikke annet enn å forvente. På tide å ta henne til skolen, kos dere damer. Anonymous poster hash: d078b...3ac
Todii Skrevet 2. juni 2014 #20 Skrevet 2. juni 2014 Men da burde du heller rette frustrasjonen mot din mann (og deg selv), ikke mot stedattera di!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå