Gå til innhold

Livmorfremfall, operasjon. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå ventet på time til gyn. siden Januar, og 10. Juni er det endelig min tur!
Jeg har fremfall av livmor (og blære, ikke sikker) og håper på operasjon.

Er det noen som har vært gjennom en slik prosess? Hvor lang var ventetiden før du fikk operasjon?

Anonymous poster hash: 04652...b85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaringer med operasjonen, men antar at jeg må igjennom en selv etter dette svangerskapet. Jeg fikk det etter forrige svangerskap, men gynekologen sa  at det ikke var vits i å gjøre noe med det før en var ferdig med å få barn. Men jeg tror at jeg har et skjedefremfall. Er det det samme som fremfall av livmor? Hvilke plager har du med ditt fremfall?

Anonymous poster hash: f44af...448
Skrevet

Jeg har ikke erfaringer med operasjonen, men antar at jeg må igjennom en selv etter dette svangerskapet. Jeg fikk det etter forrige svangerskap, men gynekologen sa  at det ikke var vits i å gjøre noe med det før en var ferdig med å få barn. Men jeg tror at jeg har et skjedefremfall. Er det det samme som fremfall av livmor? Hvilke plager har du med ditt fremfall?

Problemene er at livmorhalsen omtrent er utenfor skjeden. Et av problemene der, er jo at tamponger ikke hjelper stort under mensen, samt at jeg har en grusom smerte under mensen. Samme type smerte jeg hadde i 3 uker etter fødsel. (følelsen av at alt blod i hele kroppen samler seg i underlivet, ømt og tung og grusomt). Så har jeg  noe smerter. EKSTREMT mye utflod (slik at jeg i perioder bruker tamponger daglig), må tisse hele tiden.. 

Jeg har hørt at de gjerne vil vente da det ofte skjer på nytt.. Men jeg vil ikke gå som dette i mange år =(

Skrevet

Uff, det hørtes veldig vondt ut. Jeg er livredd for at dette svangerskapet kommer til å gjøre mitt fremfall verre. Jeg har ikke andre plager enn at det av og til henger ut noe der nede, og det i seg selv synes jeg er veldig skjemmende. Det har vært veldig bra under svangerskapet, men jeg har hørt at det ofte blir verre når man ammer siden østrogennivået i kroppen da er veldig lavt. Så jeg får se hva som skjer...

Skrevet

Uff, det hørtes veldig vondt ut. Jeg er livredd for at dette svangerskapet kommer til å gjøre mitt fremfall verre. Jeg har ikke andre plager enn at det av og til henger ut noe der nede, og det i seg selv synes jeg er veldig skjemmende. Det har vært veldig bra under svangerskapet, men jeg har hørt at det ofte blir verre når man ammer siden østrogennivået i kroppen da er veldig lavt. Så jeg får se hva som skjer...

Uff da. Jeg merker jo at det presser veldig ned der nede, og ting "buler ut". Det er helt tett der inne fordi livmor blokkerer skjedeinngangen på en måte.. 

Skrevet

Hmmm... Jeg har skjedefremfall, men har lurt på dette med livmoren, for i det siste så er det veldig tungt og ømt der nede, og jeg blør etter sex. Lekker urin også, men bare når jeg anstrenger meg på en måte. Har født to barn, og skjedefremfallet kom etter andremann. Nå er han 5 år. Kan livmoren sige ned etterpå, på en måte? Må kanskje komme meg til gynekolog...

Lykke til, HI!

Anonymous poster hash: 5a5b8...17a

Skrevet

Hmmm... Jeg har skjedefremfall, men har lurt på dette med livmoren, for i det siste så er det veldig tungt og ømt der nede, og jeg blør etter sex. Lekker urin også, men bare når jeg anstrenger meg på en måte. Har født to barn, og skjedefremfallet kom etter andremann. Nå er han 5 år. Kan livmoren sige ned etterpå, på en måte? Må kanskje komme meg til gynekolog...

Lykke til, HI!

Anonymous poster hash: 5a5b8...17a

Det vet jeg ikke.. Jeg har vel egentlig fremfall av alt tror jeg, men vet at noen har det så ille at de må fysisk bruke fingrene for å dytte en plass for at avføringen skal komme ut.. Har det heldigvis ikke slik, men har litt problemer med avføring av og til, slik at jeg ikke får tømt meg helt på en måte.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...