Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Må man oppgi navn? skal melde noe som står meg veldig nær og redd for bråk,hvis de finner det ut,men det er til barnets beste Anonymous poster hash: f640e...0e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Tror en må oppgi navn til barnevernstjenesten, men kan muligens forbli anonym ovenfor den du melder. Evt. kan du jo sende ett brev, uten navn? Anonymous poster hash: 27b06...4c7
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Du kan ringe og være helt anonym. Ikke nevn navnet ditt, da vil det komme frem i en evt rettsak. Når du har lagt fram din bekymring via telefon, vil da bv avgjøre om de følger saken eller ikke. Anonymous poster hash: e54dc...4b9
Elskerhøsten2014 Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 hvis det er til barnets beste bør du gjøre det,og hvis bv mener det er noe sak,så har du jo gjort en kjempe jobb og da spiller det vel ingen rolle om de finner det ut,selvom jeg forstår det ubehaglig for deg
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 de tar deg mer useriøst så lenge den er anonym, og skal de kunne gå videre på grunnlag av hva du sier (altså at de ikke finner noe på undersøkelsen, men må ta deg på ordet likevel) kommer de ingen vei så lenge du vil være anonym. Stå for det du gjør, det står det mye større respekt av! Anonymous poster hash: 5e3c7...0f2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Hvis du vil være anonym må du ikke presentere deg når du ringer. Du er da ikke anonym lengre. Anonymous poster hash: 832ca...316
Gjest Antarctica Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Hallo, her var det mange inkompetente svar. " de tar deg mer useriøst" - hvor har du det fra? Mange melder anonymt nettopp av de grunner HI sier nå. Det er BV vant til. Men HI, hva med å selv si det til familien? Si at du ikke ønsker å dolke dem i ryggen, men at deres barn trenger hjelp?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Men da blir det et helvete,men skal tenkte på det til mandagen,men skal melde fra uansett. takk for råd Anonymous poster hash: f640e...0e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Jeg har sagt det en gang,at de bør be barnevernet om hjelp,men da tok de ikke kontakt på nesten et halvt år,så det hjelper ikke Anonymous poster hash: f640e...0e0
Gjest Antarctica Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 Jeg har sagt det en gang,at de bør be barnevernet om hjelp,men da tok de ikke kontakt på nesten et halvt år,så det hjelper ikke Anonymous poster hash: f640e...0e0 Jeg tenkte ikke at de selv skulle be om hjelp, men at du sier fra at det er du som har meldt inn din bekymring, og at grunnen er at du syns barna trenger det. Så kan de bli forbanna der og da, men så slipper de å lure på hvem som sa hva, og lage en vendetta i familien.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #11 Skrevet 31. mai 2014 Ja kan jo det,men vil helst ikke at de skal vite noe,så derfor vil jeg være helt Anonym Anonymous poster hash: f640e...0e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #12 Skrevet 31. mai 2014 Ja kan jo det,men vil helst ikke at de skal vite noe,så derfor vil jeg være helt Anonym Anonymous poster hash: f640e...0e0 Og det kan du, uten problemer. Husk å ikke presenter deg. Bedre å melde enn å ikke melde om du er sikker! Anonymous poster hash: e54dc...4b9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #13 Skrevet 31. mai 2014 Meld fra anonymt om det er det du mener er best. Veldig viktig at du melder fra. Anonymous poster hash: 2f63e...eab
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #14 Skrevet 31. mai 2014 Takk for mange fine svar. Ja jeg skal melde fra. men synes dette er utrolig tungt,siden dette er min egen nevø,men ser han ikke har det noe særlig.vil alltid være med meg hjem.han er 1,5 år og burde ha det bra,men vet ikke om jeg vil angre,håper ikke jeg mister han helt Anonymous poster hash: f640e...0e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #15 Skrevet 31. mai 2014 Du tenker at nevøen din ikke har det bra. Han vil være med deg hjem.. Er det andre måter han har atferd som gjør at du tenker han ikke har det bra? Anonymous poster hash: 0ad7e...e9f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #16 Skrevet 31. mai 2014 Han gråter veldig når faren er i nærheten ( min svoger) han drikker mye øl,jeg visste det ikke før noen uker siden, min søster sitter kun på datan og lar ungen gjøre slik den vil, og jeg er mye der pga jeg føler jeg må. jeg er der hver dag,så lenge mine barn er på skolen,hvordan det er når jeg ikke er der,vet jeg ikke,men følermeg forferdelig som må gå Anonymous poster hash: f640e...0e0
Elskerhøsten2014 Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Få ungen vekk derfra fortest mulig, han har det ikke bra, hvem vet hva faren gjør når de er alene? håper ikke han bruker vold mot barnet eller din søster
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #18 Skrevet 31. mai 2014 Takk for mange fine svar. Ja jeg skal melde fra. men synes dette er utrolig tungt,siden dette er min egen nevø,men ser han ikke har det noe særlig.vil alltid være med meg hjem.han er 1,5 år og burde ha det bra,men vet ikke om jeg vil angre,håper ikke jeg mister han helt Anonymous poster hash: f640e...0e0 Blir han plassert i fosterhjem må du nesten regne med å få se ham svært sjeldent. Det er kun foreldre som har rett på samvær, og storfamilie blir regnet som ikke-eksisterende. Det er altså kun om du får være med foreldrene på samvær at du får se ham. Er du heldig får han et fosterhjem som skjønner viktigheten av det å opprettholde kontakten mellom barn og storfamilien. Evt. kan jo du prøve å bli godkjent som fosterhjem for nevøen din. Om det går så langt da. Kan jo hende det bare må noen tiltak og litt veiledning hjemme for å få orden. Anonymous poster hash: 27b06...4c7
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #19 Skrevet 31. mai 2014 Her var det mye snodige svar. Du kan melde anonymt til barnevernet. Enten ved at du ikke oppgir din identitet i det hele tatt, eller ved at du ber om å være anonym men oppgir hvem du er. I siste tilfelle, kan du bli stevnet som vitne (og da miste anonymiteten) i tilfelle en rettsprosess som følge av saken, men dette skjer bortimot aldri. Du vil bli oppfordret til å melde med navn. Dette er fordi foreldrene ofte henger seg veldig opp i hvem som har meldt, blir mistenksomme og stresset - naturlig nok - og det er vanskeligere å få fokus på selve saken: Hvordan barnet har det. Det stemmer ikke at anonyme meldinger ikke tas på alvor, men man er selvsagt oppmerksom på at meldingen kan være levert som trakassering. I cirka to prosent av sakene barnevernet undersøker, ender man med at foreldrene fratas omsorgen for barnet. Det er med andre ord noe som tilhører sjeldenhetene, og det fremstår ikke sannsynlig ut fra opplysningene du gir her. Dersom et barn skal plasseres i fosterhjem, skal barneverntjenesten først vurdere mulighetene for en plassering i barnets nærmiljø/slekt. Anonymous poster hash: 05006...e16
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #20 Skrevet 31. mai 2014 Det skal veldig mye til at barnet blir fjernet fra foreldrene da, det skjer nesten aldri. Mest sannsynlig blir det snakk om hjelpetiltak i hjemmet, og da mister du ikke nevøen din... Anonymous poster hash: b5b28...404
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå