Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Jeg skriver dette innlegget fordi jeg håper på litt støtte eller råd fra noen som har eller er i samme situasjon som meg. Jeg er lyver, jeg lyver om alt noen ganger helt uten mening. jeg har alltid hatt lav selvtillit og har aldri synes jeg selv var interessang , vakker eller kan oppnå ting som alle andre kan. Jeg lyver uten å i det hele tatt tenke over det. Jeg lager historier om meg selv som ikke er sanne for at folk skal like meg bedre eller synes jeg er mer interessang eller bry seg om meg. nå er jeg i ferd meg å miste familien min. jeg har ikke løyet på en måned, men alle løgnene før kommer ut en etter en. Jeg ønsker hjelp , jeg vil ikke være denne personen lengre. Jeg har lyst til å være meg og bare meg. Jeg vil være en mamma som datteren min kan se opp. mannen min er verdens beste, men jeg har såret han dypt. Jeg vet ikke om han går fra meg eller ikke. Jeg vil så gjerne gjøre alt godt igjen. Han sier han må se og ikke bare høre at jeg vil bli bedre og det forstår jeg godt. Jeg er bare så redd for å ikke kunne leve opp til hans forventninger. Jeg vil virkelig ikke miste familen min. kanskje det høres ut som en dårlig unnskyldning, men jeg mente aldri og såre han med løgnene mine, men jeg laget ett så stor nett at jeg rett og slett ikke turte og komme ut av det. det er som at noen ganger løy jeg uten og i det hele tatt tenke over det. nå tenker jeg før jeg snakker. jeg tar meg selv i mange ganger at løgnene sniker seg inn i hode mitt igjen , men jeg dytter de vekk. det er vanskelig. er det noen som har råd til meg om en måte terapi eller noe som har hjulpet noen som er i samme situasjon? Anonymous poster hash: bfd83...d5f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Jeg har ikke erfaring med det selv. Men hvis jeg var deg så ville jeg bedt legen om en henvisning til psykolog. Det er ofte ventelister, så det kan ta litt tid. Har du råd til det kan du gå til en privatpraktiserende psykolog. Da viser du også mannen at du ønsker å gjøre noe med dette og at du faktisk gjør det også. I mellomtiden ville jeg ha foreslått for mannen din at dere kan ta noen timer på familievernkontoret. Der kan dere jobbe sammen om å skape en bedre familiesituasjon igjen. Løgner blir på en måte en form for utroskap, så det er ikke vanskelig å forstå at mannen din er såret og at han må se at du beviser at du endrer deg. Løgnene dine skriver du har kommet fordi du har liten selvtillit og at du bare ønsker at folk skal like deg. Når du nå må slutte å lyve så møter du deg selv i døren. Du må lære deg at du kan være bra nok akkurat slik du er - uten løgnene! Ved hjelp av løgnene har du skapt en falsk verden, en falsk utgave av deg selv. Nå må du begynne på nytt uten denne falskheten. Du er god nok i deg selv! Men det kan godt være at du trenger hjelp til å fullt ut forstå det selv. Det at du siste måneden tenker deg om og har sluttet å lyve, viser at du virkelig ønsker å slutte med denne dårlige adferden. Det eneste du kan gjøre er å fortsette å være ærlig og ikke lyve for hverken deg selv eller andre. Jeg tror det er viktig at du legger deg helt flat, at du innrømmer hva du har løyet om og hvorfor du har følt at du har måttet lyve. Du må innse at det du har gjort kan oppleves som en form for utroskap, og at du derfor kanskje i lang tid fremover må være innstilt på å være ekstremt åpen med alt du sier og gjør for at mannen din skal få tillit til deg igjen. Så skaff deg hjelp, og få med mannen på familievernkontoret også. Vis ham at du vil endre deg og at du kan klare det - du er allerede på god vei siden du har innsett problemet og har holdt deg "edru" fra løgner i en måned. Fortsett slik, så greier du å endre det. Ønsker deg lykke til videre Anonymous poster hash: b5c24...a7a
januarsurprise Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Be om henvisning til psykolog (gjerne en med driftsavtale), og be om en som bruker metoden kognitiv atferdsterapi. (Vanlig psykoterapi vil mest sannsynlig ikke hjelpe så mye for det du beskriver du ønsker hjelp med).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå