Natti11 Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Hei jeg flytter nå tilbake fra Argentina etter samlivsbrudd. jeg har ikke bodd i norge på 5 år. har jeg muligheter for å få noe slags hjelp eller stønad fra nav til jeg finner en jobb og kommer meg ordentlig på bena igjen? Jeg er ny på alt dette og vet ikke helt hva slags muligheter jeg har.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Siden barnefaren ikke er bosatt i Norge og dere ikke har obligatorisk meklingserklæring + samværsavtale burde du ringe NAV når du kommer hjem. Be om å få en time hos en saksbehandler. Anonymous poster hash: cbd35...320
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 For å få Overgangsstønad må du og barnet ha vært medlem av folketrygden i 3 år, oppholde dere i Norge osv. Les mer på nav.no. Du skal ihvertfall ha rett på sosialstønad og bostøtte vil jeg tro. Ring 55553333 og forklar situasjonen din, så hjelper de deg videre med alt. Anonymous poster hash: 1a96c...f87
Fero Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Da har du mest sannsynlig mistet medlemskapet i Folketrygden, med mindre du har opprettholdt frivillig medlemsskap. Lurer på om det ikke er en periode etter at du flytter tilbake til Norge hvor du ikke har opparbeidet deg alle rettigheter en fastboende har. Ring NAV Internasjonalt for å forhøre deg om hva du burde gjøre, og be om et møte med NAV så fort du kommer hjem https://www.nav.no/Om+NAV/Kontakt+oss/Enheter/NAV+Internasjonalt.805320924.cms
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Da har du mest sannsynlig mistet medlemskapet i Folketrygden, med mindre du har opprettholdt frivillig medlemsskap. Lurer på om det ikke er en periode etter at du flytter tilbake til Norge hvor du ikke har opparbeidet deg alle rettigheter en fastboende har. Ring NAV Internasjonalt for å forhøre deg om hva du burde gjøre, og be om et møte med NAV så fort du kommer hjem https://www.nav.no/Om+NAV/Kontakt+oss/Enheter/NAV+Internasjonalt.805320924.cms Åja, de har eget nr for internasjonalt ja Anonymous poster hash: 1a96c...f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå