Gå til innhold

hvordan er det vanlig å ha det sammen økonomisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har tre barn, han har ett. Jeg går på aap, han tjener godt..

Hvordan pleier man å gjøre dette? Hva kan jeg i så fall forvente?

Anonymous poster hash: 45b5f...1d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du kan forvente er at du betaler for deg og dine barn, samt halvparten av alt felles som strøm, avfall etc. Det er ganske vanlig å dele annerledes, men det kan du absolutt ikke forvente.

Anonymous poster hash: b926d...3eb

Skrevet

men det er altså vanlig å ha felles økonomi selv om den ene parten kommer inn med flere barn og mindre penger? 

Greit nok at man ikke kan forvente det… Men likevel..

hi

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er normalt når det gjelder familier med mine og dine barn. Men for meg hadde det vært en selvfølge at alle inntekter og utgifter var felles uavhengig av størrelsen på de.

Skrevet

Jeg har ett barn fra før og vi har to sammen. Men "vi" har tre barn, ingen forskjell der, vi deler på alle utgifter og har ikke mine og dine penger. Han kjøper likegjerne sko til min som til våre feks.

Kanskje litt annerledes når ikke begge har særkullsbarn pluss at jeg har hovedomsorg så eldste er stort sett hjemme hos oss.

Anonymous poster hash: 1e48a...2dc

Skrevet

Han har et barn fra før og vi har et sammen. Han tjener noen tusen mer enn meg, men vi deler alt. Vi bruker hverandres kort som det måtte passe samme gjelder ekstra penger som feks skattepenger. Det er vårt , ikke mine eller dine. Har alltid vært sånn og det er helt naturlig for oss. Føler også at det er det enkleste. Men det er nå oss.

Anonymous poster hash: 00180...b5f

Skrevet

takk for meninger og erfaringer :)

hi

Skrevet

Jeg er av den oppfatning at går man inn i et forhold, med eller uten barn, uavhengig av inntekt til den enkelte så deler man. På alt. Å drive å dele strømregninga utfra prosent og brøk sett opp mot inntekt og antall "mine barn", forbruk osv blir søkt. Alt inn: alt ut, og det som evt blir til overs spares. Uavhengig av hvor det opprinnelig kom fra. 

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, men jeg tjener ca dobbelt av samboer. Og vi eier leilighet 2/3 og 1/3 og utgifter til vedlikehold deretter. Hver vår hytte som vi sørger for økonomisk. Deler utgifter til hverdagen og barn likt. Jeg tar litt ekstrautgifter på eget initiativ av og til. Og når vi drar på ferie hender det jeg betaler alt. Som bursdagsgaven el. Som nå kjøpte jeg en uke i syden for oss til 21000kr og han fikk det som bursdagsgave. Fordi jeg vil ha det så flott på den ferien... Vet han synes det blir litt mye for sin økonomi... Vil ikke dele økonomi egentlig for han bruker så mye av sine penger på oppgradering av utleieleigheten hans og hytta hans, ordet er hans. Og vi er ikke gift. Så istedet for å si noe på det får set være hans valg. Han har nettopp brukt 45000 på hytta som ikke var så nødvendig synes jeg. Jeg ha en flott ferie så det vil jeg bruke mer penger på.. Men vi er begge nogenlunde økonomiske...

Anonymous poster hash: 70c78...6e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...