Gå til innhold

Er jeg egoitisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

venter barn 15 September, har søkt om ks 25 August. vi har ikke mulighet og være hjemme lengre enn 1år.

Anonymous poster hash: fac60...d35
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i det hele tatt velge å få barn egentlig?

Anonymous poster hash: e125b...ea0

Skrevet

JA! Det synes jeg virkelig. da bør du heller ikke sette en unge til verden.det går an og planlegge bedre

Skrevet

Jeg trudde ikke det var mulig en gang. Og ja, jeg synes det er egoistisk. Idag kan man faktisk planlegge når man vil ha barn og kontrollere hele opplegget med prevensjon. Når du likevel velger å få barn med en termin som er ugunstig for deg må du ta konsekvensene av det. En relativt liten konsekvens. 

Anonymous poster hash: 64a0d...edb
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

venter barn 15 September, har søkt om ks 25 August. vi har ikke mulighet og være hjemme lengre enn 1år.

Hvordan har du ordnet det med de elleve små dere har fra før? Dagmamma? :)

Skrevet

har ingen fra før

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

har ingen fra før

Da har jeg misforstått sangen om deg, der sies det at du har elleve små :D

Skrevet

Ja til at det er egoistisk!

Men til mange andre her inne:

Ikke alle kan planlegge når man skal få barn.... Vi har prøvd i 2 år uten å lykkes og føler ikke at vi da har muligheten til å "velge bort" enkelte mnd eller perioder å prøve på.... Nå er vi på liste til IVF og da får vi bare en dato og ferdig med det. Ikke vi som velger.

Anonymous poster hash: 02fed...819
Skrevet

Vil tro du kan få innvilget tidligst mandag 1.9 dersom det ikke foreligger spesielle grunner til at barnet bør komme allerede i uke 37.

Anonymous poster hash: 36610...624

Skrevet

Ja til at det er egoistisk!

Men til mange andre her inne:

Ikke alle kan planlegge når man skal få barn.... Vi har prøvd i 2 år uten å lykkes og føler ikke at vi da har muligheten til å "velge bort" enkelte mnd eller perioder å prøve på.... Nå er vi på liste til IVF og da får vi bare en dato og ferdig med det. Ikke vi som velger.

Anonymous poster hash: 02fed...819

Og det er helt greit. Men om dere velger å gjennomføre dette så kan du ikke rope ut om dårlig råd dersom barnet blir født etter 31.8. Det er vel det som er poenget. Har man ikle råd til å få barn i gitte tidsrom på året så må man lege det bort.

Skrevet

har fått det ,men har ikke takket ja enda. skal det på mandagen. ingen andre grunner nei

Skrevet

har fått det ,men har ikke takket ja enda. skal det på mandagen. ingen andre grunner nei

Ved hvilket sykehus?

Skrevet

i strømstad

Skrevet

Ha ha, var det du som var intervjuet i avisen?

For å si det sånn. Om du er egoistisk, kommer an på bakgrunnen for søknaden om keisersnitt. 
Har du ikke mulighet til å bruke dagmamma det første året? Jobbe hjemmefra? Ha en bijobb på kveld og helger før du får barnehageplass? (så sant det er en pappa med i bildet.)

Anonymous poster hash: 14edd...6f3
Skrevet

God idé. Skal jammen gjøre det samme. Termin er litt senere da, i midten av november, men veldig greit å slippe nyfødt i julestria. To fluer i en smekk :-D

Skrevet

begge jobber i hans firma som bare vi og 2 til driver,så må ut i jobb,så barnet må i barnehagen august 2015

Skrevet

Det som virkelig er råttent gjort av deg er jo å utsette babyen din for et så tidlig keisersnitt uten grunn. Ja, noen ganger er det det beste for barnet, men det er virkelig ikke noe man anbefaler når det ikke er nødvendig.

Anonymous poster hash: 7df7b...d19

Skrevet

er ingen fare sier legen,så lenge den blir tatt i uke 37

Skrevet

Med god planlegging er det ingenting i veien å bli hjemme 6mnd lenger enn permisjonen. Opprett en sparekonto som kun skal brukes til de mnd dere ikke får lønn, og søk og støtte fra NAV. Synes veldig synd på barnet som må brått og brutalt rives ut av mors mage lenge før det er på tide! Så selv om legen mener at "det ikke er noen fare" så har barnet det best i mors mage så lenge som mulig! Jeg er absolutt ikke i mot ks, så lenge det er medisinske årsaker som ligger til grunn, ikke bare fordi det ikke passer å være hjemme lenger enn 1år. JA du er egoistisk! Setter dine egne behov fremfor barnets!

Anonymous poster hash: c92be...069
Skrevet

er ingen fare sier legen,så lenge den blir tatt i uke 37

Troll :)

Skrevet

må jobbe. men barn har ikke vondt av barnehage. alle mine nevøer begynte når de var 9mnd,ingen skader på dem, min er jo nesten 1 år.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis det var du i det intervjuet: selg den forbanna sveitservillaen, flytt inn i noe dere har råd til og ta vare på barna deres. Skal samfunnet finansiere deres gjeld...?

Gjest Antarctica
Skrevet

(Dere har et år på dere mht å finne dagmamma, hvis det er så om å gjøre med inntekt.

Skrevet

Du kan søke om keisersnitt, men du kan ikke søke om en bestemt dato. TROLL. 

Anonymous poster hash: 025f3...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...