Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid siden viste jeg min venninne et bilde av en veldig stilig kake og sa at jeg hadde lyst til å bake en slik kake, jeg måtte bare finne en anledning.

 

hun kastet seg på med informasjon om at tenåringsstedatteren hennes snart har bursdag og ønsker seg en slik.

 

jeg liker å bake og baker den gjerne, men er veldig spennt på om hun kommer til å tilby seg å betale for ingredienser og sånn når hun henter den senere. Tviler på det og skjer det ikke blir jeg ikke skuffet fordi jeg kjenner henne godt og derfor ikke har noen forventninger, men hadde vært gøy om hun gjorde det ;-) (etter mange timer på kjøkkenet. Komplisert kake)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tilbudt med å betale, men hadde nok blitt litt overrasket om min venninne hadde takket ja. Tar slev heller aldri betalt for å bake en kake for venner. Det er hver sin gang.

Skrevet

Jeg vil og tilbudt å betale. Men kake er vel som regel en gave? :)

 

Anonymous poster hash: 9514d...2c2

Skrevet

Vi bruker også å bake til hverandre når d er noe spesielt.. uten å ta betalt:) Men d går begge veier da.

Skrevet

Jeg hadde tilbudt med å betale, men hadde nok blitt litt overrasket om min venninne hadde takket ja. Tar slev heller aldri betalt for å bake en kake for venner. Det er hver sin gang.

hehehe, det er ikke hver sin gang med henne ;-) hun er et herlig menneske, morsom og omtenksom på alle måter, men når det kommer til penger er hun helt blåst. Hun kommer fra en rik familie der mamma og pappa betaler det meste og ønsker hun seg noe er det bare å si det høyt så får hun det i løpet av noen dager. Tror ikke hun tenker over at ting koster for oss andre som ikke har det som henne. Det samme går for vennetjenester, hyn tenker liksom ikke over at når noen gjør henne en tjeneste kan det være fint om hun tilbyr seg noe tilbake. (Bad henne om en tjeneste en gang og hun svarte ja, men så delegerte hun oppgaven videre)

 

Men er veldig glad i henne akkurat som hun er. Dette er bare et snålt lite eksperiment ;-)

Skrevet

Jeg er ikke invitert i selskapet forresten.

Skrevet

Ville ha tilbudt meg å betale noen kroner ja :)

Skrevet

Skjønner hva du mener skjotta!
Jeg har også ei sånn venninne, hun er verdens herligste menneske og jeg er kjempe glad i henne og klandrer henne aldri, har aldri plaga meg heller, jeg bare synes det er underlig at man klarer å bare motta, men aldri gi/tilby tilbake, hvis du skjønner? Men jeg trur rett og slett ikke hun tenker på det.

Skrevet

 

Jeg hadde tilbudt med å betale, men hadde nok blitt litt overrasket om min venninne hadde takket ja. Tar slev heller aldri betalt for å bake en kake for venner. Det er hver sin gang.

hehehe, det er ikke hver sin gang med henne ;-) hun er et herlig menneske, morsom og omtenksom på alle måter, men når det kommer til penger er hun helt blåst. Hun kommer fra en rik familie der mamma og pappa betaler det meste og ønsker hun seg noe er det bare å si det høyt så får hun det i løpet av noen dager. Tror ikke hun tenker over at ting koster for oss andre som ikke har det som henne. Det samme går for vennetjenester, hyn tenker liksom ikke over at når noen gjør henne en tjeneste kan det være fint om hun tilbyr seg noe tilbake. (Bad henne om en tjeneste en gang og hun svarte ja, men så delegerte hun oppgaven videre)

 

Men er veldig glad i henne akkurat som hun er. Dette er bare et snålt lite eksperiment ;-)

 

 

Men du tilbød deg. Hadde jeg hatt en slik venninne hadde jeg ikke gjort henne tjenester. Alle mine vennskapsforhold er basert på gjensidig glede og nytte. 

Skrevet

 

 

 

Jeg hadde tilbudt med å betale, men hadde nok blitt litt overrasket om min venninne hadde takket ja. Tar slev heller aldri betalt for å bake en kake for venner. Det er hver sin gang.

hehehe, det er ikke hver sin gang med henne ;-) hun er et herlig menneske, morsom og omtenksom på alle måter, men når det kommer til penger er hun helt blåst. Hun kommer fra en rik familie der mamma og pappa betaler det meste og ønsker hun seg noe er det bare å si det høyt så får hun det i løpet av noen dager. Tror ikke hun tenker over at ting koster for oss andre som ikke har det som henne. Det samme går for vennetjenester, hyn tenker liksom ikke over at når noen gjør henne en tjeneste kan det være fint om hun tilbyr seg noe tilbake. (Bad henne om en tjeneste en gang og hun svarte ja, men så delegerte hun oppgaven videre)

 

Men er veldig glad i henne akkurat som hun er. Dette er bare et snålt lite eksperiment ;-)

Men du tilbød deg. Hadde jeg hatt en slik venninne hadde jeg ikke gjort henne tjenester. Alle mine vennskapsforhold er basert på gjensidig glede og nytte.

selvfølgelig tilbød jeg meg og forventer som sagt ingenting. Selv ville jeg dekket utgifter dersom noen (hvem som helst) baker noe for meg.

 

og vårt vennskap er fullt av både glede og nytte. Hun har mange gode kvaliteter og egenskaper som jeg verdsetter høyere enn om hun tenker på "venneregnskap" på lik måte som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...