Gå til innhold

Er dette egoistisk overfor babyen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille er 8 uker. Hun sover i sengen sin på vårt rom på natten. Sovner rundt 19 og sover til rundt 07.00 med to matinger. Hun sov mellom oss fram til for et par uker siden og sover bedre i sin seng. På dagen sover hun naturlig nok mindre siden hun sover så mye på natten og jeg går på en måte litt bevisst inn for å ikke lage noen "strenge" rutiner. Med en storesøster så er man avhengig av et fleksibelt barn som ikke bare klarer å sovne hjemme i sengen sin. Så jeg legger henne noen ganger i vogna, noen ganger i vår seng, noen ganger sovner hun oppå meg og hun sovner greit, men hun sover ikke lenge uansett hvor hun sover på dagtid. Hun har korte, men mange lurer. Er det dumt av meg å gjøre det slikt? At barn har behov for rutiner for å bli trygge? Jeg er alltid sammen med henne til hun sovner. Jeg har f.eks ei venninne som er helt låst fast til huset tre ganger om dagen fordi sønnen bare sover hjemme i senga. Slik orker jeg ikke å ha det

Anonymous poster hash: 75d20...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan ikke barnet sove i vogna da? Den kan du vel stort sett ha med deg overalt? Vår mellomste var det ikke snakk om at skulle sove i vogna, han sov kun i senga, men følte på ingen måte at vi var låst av den grunn. Minste sov ikke godt før han fikk ligge ute i vogna si. Da sov han som en stein. Alle andre steder hadde han kun power-nap`er som ikke gjorde noe bra for noen.

Anonymous poster hash: fbfcc...280
Skrevet

Hjemme sover ungen kun ute i vogna på dagtid. Men sover så lite på dagen så drar bort etter den første blunden som er på maks 30 min (sover hele natta). Også sover han når vi kommer hjem eller borte i vogna eller i armene våre.

Gjør som du vil bare babyen får sove :)

Anonymous poster hash: 01159...975

Skrevet

Bra hun sover i egen seng på nattan,det har min gjort siden han var nyfødt,og alle 3 sov best da :). Men lær henne og sov i vogn på dagtid,det gjorde min lille helt siden han ble nyfødt

Skrevet

Om natten burde det jo i det minste være faste rutiner og fast soveplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...