Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 http://m.db.no/2014/05/30/nyheter/innenriks/hjemmehjelp/33534173/?www=1 Her sier folk nei til avliving, selv om hunden er agressiv. Jeg må helt ærlig si at jeg får vondt av denne mannen. Kaste ut sin beste venn, eller ikke få hjelp i hverdagen. Anonymous poster hash: 16d4a...005 Anonymous poster hash: ed4bf...37c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Jeg jobber i hjemmesykepleien og nekter å gå inn i hus med agressive dyr. Hvis han ikke kan ha kontroll på dyret, så får han sørge for at noen kommer og henter dyret i den perioden hjemmesykepleien skal være tilstede. Anonymous poster hash: 3536d...9ad
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Vanskelig. Forstår veldig godt at han ikke vil avlive hunden, men selv ville jeg nektet å gå inn i et hjem hvor det var en aggressiv hund. Anonymous poster hash: 03c5e...810
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Løsningen er nok å sende hunden til en hundhvisker. Anonymous poster hash: ed4bf...37c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Eller ha hunden i et rom eller i bur når hjemmesykepleieren er innom. Men å avlive er helt feil. Anonymous poster hash: fd54f...0ad
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Eller ha hunden i et rom eller i bur når hjemmesykepleieren er innom. Men å avlive er helt feil. Anonymous poster hash: fd54f...0ad Sånn gjorde de det tidligere, nå sier hjemmehjelpen nei. Anonymous poster hash: ed4bf...37c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Eller ha hunden i et rom eller i bur når hjemmesykepleieren er innom. Men å avlive er helt feil. Anonymous poster hash: fd54f...0ad Sånn gjorde de det tidligere, nå sier hjemmehjelpen nei. Anonymous poster hash: ed4bf...37c Fordi de har opplevd at han ikke kan det bestandig. Det handler om at de som kommer er på jobb og skal ha en sikker arbeidsplass. Vår sikkerhet kommer faktisk først. Anonymous poster hash: 3536d...9ad
☆☆☆ Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Kan ikkje forstå korleis denne naudsituasjonen der hunden knurra/var trugande har samanheng med avtalte besøk. Ved avtalte besøk er hunden innelåst og dermed uproblematisk. Meinar difor kravet er meir ein sanksjon fordi han er "ulydig" og velger å beholde ein hund kommunen mislikar enn eit sikkerhetstiltak. Forkastelig.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Kanskje kjenne hele saken før man uttaler seg. De som forlanger avliving har ikke uttalt seg. Det ER en historie bak uten at jeg skal gå inn på den. Det er et faktum at hunden er et problem og skaper frykt. Uansett. Avliving er drøyt men denne hunden er det ikke bare å omplassere. Anonymous poster hash: a0d07...04d
Cruella De Vil Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 (endret) Hvorfor snakker alle bare om avlivning, det er jo snakk om omplassering, evt.avlivning her. Avlivning blir vel siste mulighet dersom man ikke klarer å omplassere hunden. Jeg forstår at hjemmepleien ikke ønsker å komme når hunden har oppført seg aggresivt jeg, da. Og sjefen deres må tenke på sine ansattes sikkerhet, dersom hunden ikke er forsvarlig sikret kan dette være farlig for de som kommer. Synd han ikke har noen naboer/venner som kan gå en tur med hunden når hjemmesykepleien er på besøk, det hadde jo løst alle problemene... Jeg synes for øvrig også hundebur virker som et sikrere alternativ, da kan jo hjemmepleien få vasket alle rommene også. Så lenge han kan sørge for at hunden er forsvarlig sikret, tenker jeg at dette burde være uproblematisk for hjemmepleien, men det kan jo være faktorer bak her som gjør at de ikke stoler helt på dette. Endret 31. mai 2014 av minni75
skjotta Skrevet 31. mai 2014 #11 Skrevet 31. mai 2014 Han har tilbud om hjelp som han takker nei til. Dersom hjemmesykepleien ukke føler seg trygge skal de ikke tvinges til å gå inn i hjemmet. Jeg skjønner at han er glad i hunden sin, men av og til må man prioritere og kanskje få seg et selskapsdyr som er mindre truende, eller godta at folk sier nei.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #12 Skrevet 31. mai 2014 Eller prøve med en hundretrener og lære hunden hvordan den skal hilse? Det, eller bur! Trenger han hjemmehjelp er han nok skrøpelig og gammel. Sikkert ensom! Mye selskap i dyr. Anonymous poster hash: f0e1f...efd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå