Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Venninnen min har dn lederjobb, hun jobber overtid hvertfall 3 dager i uken og i tillegg til dette trener hun og gjør ting for seg selv, og i snitt er hun vel kanskje 1,5 timer med barna sine på kvelden før de legger seg. I helgene er hun ofte på shopping eller på byen med venninner. Hvis noen kommenterer at hun er så lite hjemme så svarer hun at mannen hennes er hjemme så det er ikke noe problem. Er ikke dette bare litt trist og rart? Anonymous poster hash: 9e683...723
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Det høres ikke ut som du er bekymret for barna, du er misunnelig! Anonymous poster hash: 1a155...039
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 jeg må jo egentlig si meg enig med venninnen din (selv om jeg ikke hadde valgt det samme selv). men ha de en far som er tilstede i hverdagen istedet for mor så er det vel ikke noe problem. det er jo ingen som reagerer om en far jobber mye overtid i en lederstilling. jeg har vokst opp med en far som var arbeidsnarkoman, og mye ute å reiste med jobben. jeg har et like godt forhold til han i dag som til moren min:) når han var hjemme hadde han masse tålmodighet med oss barna og lærte oss mye om det meste. vi dro på hyggelige småturer når han hadde tid. selv som barn forstod jeg at han måtte jobbe for å forsørge oss. har også en venninne som hadde en mor som arbeidet veldig mye og var borte mye, og hun har blitt forbildet til venninnen min! hun ofret mye for å gi barna sine et godt liv, og de hadde mange flotte opplevelser med henne. og hun var langt fra en dårlig mor selvom alle andre reagerte på at hun arbeidet så mye (det var på 80-tallet). synes kvinner kvesser klørne med en gang en annen kvinne velger å leve ukonvensjonelt... så lenge barna har en voksenperson hjemme som ordner opp er det jo ikke noe problem. Anonymous poster hash: 00d4d...270
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 I mine øyne ja. Men, det er hun som taper på det. Anonymous poster hash: ae5d3...318
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 En ting er jobb og trening. Shopping og byturer kunne hun klart seg uten. Anonymous poster hash: 391d1...d5d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 I mine øyne ja. Men, det er hun som taper på det. Anonymous poster hash: ae5d3...318 Taper? Hvordan da? Anonymous poster hash: 9e683...723
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Det vil jo være det samme som å si at de fleste menn er dårlige fedre? Anonymous poster hash: d1786...698
☆☆☆ Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Veit om mange menn som gjer slikt, der blir overtida ofte framheva som positivt sida den gode lønna gir rom for at den andre kan vere meir heime. Ser det stadig i argumentasjon her inne også. Personlig synes eg full jobb er nok når ein har barn, men kan jo ikkje sjå bort frå at andre er flinkare til å balansere familieliv med mykje jobbing enn eg ser for meg at eg får til.
humlemamma Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Jeg synes også overtid og mye jobb er helt greit om man har en annen forelder som er tilstede. Men å prioritere bort fritiden man har, når man i utgangspunktet har lite av den, det kan jeg ikke forstå. Dette gjelder både mor og far. Har selv vokst opp med en far som kun var hjemme søndager, men de søndagene var det vi ungene som stod i fokus, da hadde vi han hele dagen og han var med på lek og tøys til det fulle. Husker han noen ganger ville se sport på tv, men da var det med alle oss ungene i sofaen. Hadde blitt skuffet om min far da valgte å dra bort istedet for å være med oss, vi gledet oss jo hele uken til han hadde fridag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå