Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Vi har ikke det største nettverket rundt oss. Begge de foregående fødselene mine har startet på kvelden og vart 4-5 timer før babyen var ute. Gått veldig greit Nå begynner angsten å melde seg for hva hvis den tredje fødselen også begynner på kvelden/natta? Ser for meg enten å måtte føde alene, eller med barna ventende ute i gangen. Kjenner liksom ingen som vi ser på som så nærme at de stiller opp på natten heller. Barna våre er 4 og 7, og jeg tror ikke 4-åringen synes det er så morsomt å være med heller Anonymous poster hash: 4edda...40f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Da hadde jeg født alene mens far hadde vært hjemme med barna! Anonymous poster hash: bfa77...abe
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Har dere en i bhg dere kan alliere dere med? Vi var fødselsvekt for en gutt i bhg. Ikke en vi har noe med å gjøre, men foreldrene har ingen familie osv her. De ringte på kvelden når fødselen startet, då reiste jeg dit Gikk kjempe fint det! Hva med en ansatt i bhg/skolen? Det har jeg også hørt at noen har gjort.. Hadde unngått å ta barn med på fødsel iallefall.. Kanskje en i familien kan komme til dere å bo hos dere før fødsel? Anonymous poster hash: f1058...403
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Jeg ville sett på det som en en stor tillitserklæring å bli spurt om å passe barn som skal bli storesøsken. Ville spurt foreldrene til noen av barnas venner om de kunne komme til dere eller barna kunne bli levert der. Eller kanskje noen ansatte i barnehagen vil ta det som en ekstra jobb. Viktig at det er noen barna er trygg på. Barn har ikke noe på sykehuset å gjøre under fødselen. Du har ingen garanti for at det blir som de andre gangene. Anonymous poster hash: f9e76...ad4
Tarssan Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Med tanke på at en ikke kan si hvordan neste fødsel blir hadde jeg valgt at far heller passet de andre barna.. Jeg tenker at det kan være svært opprørende for et barn og oppleve fødsel, de har ikke forutsetning til og forstå at dette er "gode" smerter. Og hva hvis noe uforutsett skulle skje og det i tilllegg ble litt dramatikk rundt fødselen?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Vi har ikke det største nettverket rundt oss. Begge de foregående fødselene mine har startet på kvelden og vart 4-5 timer før babyen var ute. Gått veldig greit Nå begynner angsten å melde seg for hva hvis den tredje fødselen også begynner på kvelden/natta? Ser for meg enten å måtte føde alene, eller med barna ventende ute i gangen. Kjenner liksom ingen som vi ser på som så nærme at de stiller opp på natten heller. Barna våre er 4 og 7, og jeg tror ikke 4-åringen synes det er så morsomt å være med heller Anonymous poster hash: 4edda...40f min første fødsel varte i 5 timer.Min andre 45 min. Den tredje varte i 16 timer. Så det trenger ikke bli som du har tenkt Anonymous poster hash: 0ab48...0dd
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #7 Skrevet 30. mai 2014 Min tredje fødsel endte dramatisk selv om den ikke var lang, de løp avgårde til akuttrommet for hun pustet ikke.. Hadde det stått et barn på gangen der når de kom stormende ut med en blodig unge på armen ville de vel blitt traumatisert for livet.. Det aller viktigste for meg under fødselen er at jeg ikke trenger bekymre meg for de eldste. Var jeg deg hadde jeg tatt taxi til sykehuset og født alene mens mannen hadde de andre hjemme. Anonymous poster hash: 8216b...9b4
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Eldste har flere gode venninner på skolen, men litt redd for å "dumpe" barna der på natten og ta nattesøvnen vekk fra foreldre som skal på jobb. Yngste har også venner, men alle er opptatt med sitt. Litt sånn stressende hvis far ikke rekker å være tilbake til morningen å få de på skole/ i bhg. Eller kanskje vi må pakke "fødebag" til de og, så de kan overnatte. Huff, jeg håper ikke tredje er en luring og bruker lenger tid, men vet jo at man aldri kan forutse en fødsel Anonymous poster hash: 4edda...40f
Tarssan Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Jeg tror absolutt at de aller fleste vil ha forståelse og et ønske om å hjelpe når det kommer til fødsel, jobb eller ikke jobb. Spør de du kan du og pakk fødebag til barna og
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Jeg ville spurt en av de ansatte i bhg om de kunne passe barna. Syns det er lite lurt å ta med barn på fødsel, du vet aldri hva som kan skje... Anonymous poster hash: 42e29...c67
Gjest Antarctica Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Tror du kan glemme å dra en 4-åring og en7-åring med på fødeavdelingen! Hva tror du de ansatte vil si, da? Hvis de får deg og mannen og to småtasser inn, f eks klokka to om natta...? Vær litt realistisk. Mannen og barna kan komme når du har født. Han MÅ ikke være der, vet du, hver dag er det kvinner som føder uten barnets far til stede. Jordmødrene vil sørge godt for deg.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #12 Skrevet 31. mai 2014 Jeg tenker at 4-6 timer og kanskje mer også blir forferdelig lenge for barna å vente på gangen. Og de er vel trøtte også, kanskje de blir skremt av lyder og skriking osv. Og hva hvis det oppstår noen komplikasjoner, ender i keisersnitt eller babyen ikke er frisk? Det må være bedre å finne noen som kan passe dem selvom de ikke er av de nærmeste slik at barna kan leke, sove osv så får heller mannen din reise hjem igjen så snart som mulig. Anonymous poster hash: f7b2c...d53
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #13 Skrevet 31. mai 2014 Absolutt ikke greit å ha med barn på føden. Allier dere med noen i bhg som er foreslått allerede, eller la far være hjemme. Anonymous poster hash: 1e543...44b
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #14 Skrevet 31. mai 2014 Barnehage høres lurt ut, ungene har sikkert noen venner der med greie foreldre? Jeg hadde stilt opp i et slikt tilfelle, vi har lite nettverk selv men nettopp fått barn nr 1. Anonymous poster hash: 242c3...afd
Kokken 81 Skrevet 31. mai 2014 #15 Skrevet 31. mai 2014 Her i Bergen får ikke barn bli med på forløsningen.. :/ Ville spurt en god nabo eller venn om pass noen timer Utrolig hvor mange som stiller opp når det kommer til fødsel og barsels timer;)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #16 Skrevet 31. mai 2014 Spør en ung ansatt i barnehagen om hun har mulighet. Betal henne godt! :-) Anonymous poster hash: d65cf...229
humlemamma Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Hvorfor i alle dager er man redd for å spørre om hjelp når det gjelder noe sånt? Hva skulle du gjort om du ble syk og innlagt? Eldste har vel masse klassevenner, er bare å spørre en av foreldrene der om de vil komme om det starter på natta. Fatter ikke at folk er så redd for å be om hjelp at de vurderer å dra med en fireåring på fødestua. Hvor har det blitt av gode naboer og felles klasseforeldre? Folk fleste er glade for å kunne hjelpe, det betyr jo bare at man med god samvittighet kan spørre tilbake en gang. Er jo ikke akkurat sånn at du føder et par ganger i måneden heller!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #18 Skrevet 31. mai 2014 Størstemann som er 7 år har nok en eller flere venner? har hun ikke en venn hun har overnattet hos? dere har nok blitt godt kjent med noen av de foreldrene? Jeg hadde gladlig stilt opp dersom jeg hadde fått et slikt spm. Vi har heller ikke så mange, og flere har tilbudt seg selv å hjelpe til når fødsel starter. De har de siste ukene nå også spurt ofte om snuppa på 7 år her har villet blitt med de hjem etter skolen osv, slik at jeg har fått litt ekstra hvile. Jeg synes også at det med å spørre noen i bhg eller på skolen var et godt forslag. Jeg vet om flere som har gjort d feks ved bryllup. Ta d opp med bhg-styrer eller avd.leder og luft problemstillingen, så ser du om de kan komme med en løsning for dere. De fleste er medmenneskelige og vil hjelpe til i slike situasjoner. Anonymous poster hash: d7309...664
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #20 Skrevet 31. mai 2014 Eldste har flere gode venninner på skolen, men litt redd for å "dumpe" barna der på natten og ta nattesøvnen vekk fra foreldre som skal på jobb. Yngste har også venner, men alle er opptatt med sitt. Litt sånn stressende hvis far ikke rekker å være tilbake til morningen å få de på skole/ i bhg. Eller kanskje vi må pakke "fødebag" til de og, så de kan overnatte. Huff, jeg håper ikke tredje er en luring og bruker lenger tid, men vet jo at man aldri kan forutse en fødsel Anonymous poster hash: 4edda...40f I en sån sammenheng er det bare å spørre. Jeg tror alle jeg kjenner, av begge kjønn, ville blit veldig stolter over å bli spurt. Anonymous poster hash: 1360f...f83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå