Gå til innhold

Når 7-8 åringene deres har besøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de opptatt med lek hele tiden og klarer å finne på noe hele tiden, eller hender det at de kommer å sier at de ikke har noe å finne på?

Jenta mi og besøket hennes kommer hver gang hun har besøk og sier de ikke har noe å finne på. Kan ikke huske at vi ikke klarte å finne på noe da jeg var liten.

Og hva svarer dere evt hvis de sier de ikke har noe å finne på?

Anonymous poster hash: 0eedb...d46

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Det spørs hvem han har besøk av. Når han har besøk av de han leker mest med ser jeg de knapt. Da er de ute og leker, inne og bygger lego, ut igjen for å sykle, spille fotball etc

Men når han har besøk av en annen nabogutt skjer det du nevner, men det er fordi denne gutten KUN vil være inne å spille ds, iPad og det har vi regler for her i huset....

Skrevet

Når 7 åringen har besøk er det aldri noe problem, inne holder de på med allverdens tegning, klipping, liming, fargelegging og slike ting mye, eller de danser, kler seg ut, leker med lego, bamser, dukker osv. Ute sykler de, tegner med kritt på asfalten, kaster vannballonger, plukker blomster, husker, hopper på trampolina osv osv. Tror aldri jeg har hørt at de kjeder seg...

10 og 13 åringene derimot kan "gnu" fælt noen ganger, de er liksom for store til å leke, men for små til å bare sitte og snakke sammen også. De er egentlig flinke ute, da har de skateboard, sparkesykkel, spiller fotball og har det greit, men inne er det verre. De var også veldig flinke til å aktivisere seg selv når de var yngre, da var det aldri noen som kjedet seg.

Anonymous poster hash: d9784...412
Skrevet

Bare svar at du gleder deg til å se hva gøy de finner på!

Anonymous poster hash: 3dbef...a3e

Skrevet

Har tatt tid med noen venner av ungene før de har skjønt at det ikke nytter å mase om å spille på data, ipad, se tv osv når de er her. Men det har gått seg til, og de finner somoftes på noe alene. De ungene leker mest med, har det ikke vært ett problem med. Ser såvidt ungene når de har besøk.

Vi er ikke veldig nazi på tv og slikt, men vil helst ikke ha slikt på før seks. Er det ruskevær, eller generelt en litt kjip dag kan vi kose oss forran slike ting.

Anonymous poster hash: cc6f4...982

Skrevet

Så langt har det gått fint uten at de må ha hjelp til å finne på noe. Når hun IKKE har besøk, derimot... Har nok skjemt henne bort med at vi gjør alt sammen, så hun kan nesten ikke leke alene. Øver på det nå.

Skrevet

Det pleier ikke være noe problem, men av og til må jeg sende dem ut for å finne på noe.

Anonymous poster hash: f048e...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...