Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Jeg har en gutt på 5 som krangler så fælt... Jeg har sikkert gjort noe galt siden han gjør det, men trenger konstruktive råd om hvordan vi kan få endret på dette... Får han spille iPad og vi lager en avtale på forhånd og setter på timer, så nekter han likevel å avslutte. Fortsetter bare å spille, selv om vi aldri har latt ham krangle seg til det. Til slutt må vi fysisk ta den fra ham, og han hyler og skriker og sier at vi ikke bestemmer osv. Prøver å holde meg rolig selv og sier at han får lov til å være sint, men ikke til å rope, og at noen ting må mammaer og pappaer bestemme fordi vi passer på barna. Er dette normal oppførsel? Synes alle andres barn virker så greie å ha med å gjøre... Hva kan vi gjøre for å hjelpe ham til å roe seg og endre reaksjonsmønsteret? Anonymous poster hash: fb96b...384
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Dette med iPad var altså et eksempel, det er ikle eneste situasjon som er vanskelig ;-) Anonymous poster hash: fb96b...384
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Helt normalt at barn tester grenser og tøyer strikken så langt de bare klarer. Det gjelder å være konsekvent, selv om det er vanskelig. Jeg vet Anonymous poster hash: b473e...5b4
rytme Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Har inntrykk av at det er normalt, jeg også! Får det noen konsekvenser når han holder på slik?
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Har ingen råd å komme med, men skjønner hvordan du har det. Yngsteman her er vanskelig, kjente godt igjen det eksempelet med ipad. Her må vi rett og slett legge den helt bort i perioder, og det er stort sett bare på lørdag han får bruke den på morgenen og noen ganger litt på ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Er nok veldig normalt Og det at du synes at andre barn virker så "ordentlige" er nok også helt naturlig, barn viser som regel bare denne siden hjemme i sin trygge havn. Feks broren min, han var så utrolig kranglete og "klin umulig" hjemme, men borte hos andre var han det englebarnet. Er bare positivt at barnet tør å teste grenser Anonymous poster hash: 0aa5a...566
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Takk! Har dere noen råd ang hvordan man skal ta tak i kranglingen? Anonymous poster hash: fb96b...384
Superdolly Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Jeg lurer på en ting... Når han spille iPad for eksempel, gir dere ham et forvarsel og sier fra at om fem minutter er det slutt, eller er det at timeren ringer og han må slutte NÅ? For et av mine barn trengte forvarsel på alt mulig, slik at vi alltid måtte si fra. Om fem minutter ringer ringer timeren, og da må du slutte. Om fem minutter må du rydde sammen klossene dine, for da skal vi dra til mormor. Om fem minutter...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Vi varsler ham stort sett et minutt før alarmen ringer. Uten at reaksjonen blir noe annerledes... Kanskje bedre å gi ham litt bedre tid etter advarsel feks 5 min som du gjør? Anonymous poster hash: fb96b...384
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 Forvarsel, ikke advarsel... ;-) Anonymous poster hash: fb96b...384
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå