Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Man uansett velger å vente å se det an. Så er jeg selv enig i at det er ganske dumt. For det er bedre å ringe en gang for mye. Men så er det slik, at dette har jeg vært inne for flere ganger. Har angina smerter og har hatt det en stund. Har gått med døgn ekg som ikke plukket opp noe unormalt, men det døgnet hadde jeg selvfølgelig ikke så mye plager. Jeg har vært til UL av hjerte, den var normal. Så har jeg vært innlagt, alle blodprøver var fine. Ingen tegn på infarkt. Fikk da beskjed om at jeg måtte ta kontakt med nevrolog. For det var ingen tegn på at det kom fra hjerte. Ble sendt hjem. Men dagen etter ringte en annen lege meg og ville ha meg på CT. Ble tatt bilde av hjerte som viser en mulig innsnerving, men det var vanskelig å se pga arrvev etter operasjon. Så fikk jeg timer til en ny undersøkelse som var mer omfattende, var litt ventetid på den. I mellomtiden ble jeg lagt inn på sykehuset igjen pga angina smerter. Alle blodprøver var fortsatt fine. Ingen tegn på hjerteinfarkt. Da fikk jeg beskjed om å overse smertene, for dette var mest sannsynlig angst. Siden alle blodprøver var fine. Nå har jeg vært på disse undersøkelsene, men venter på svar. Vet det tar tid, for de skal sammenligne bildene. For å se hvordan oksygenopptaket er i hjerte. Var til fastlegen i formiddag. Ble en del stress. Så når jeg kom nedover dit hadde jeg angina smerter. Sa jeg fortsatt hadde disse angina smertene. De er ganske hemmende. Og føler en del ekstraslag. Fastlegen sa også jeg måtte vente på svar fra sykehuset. Men i dag har jeg mer eller mindre hatt vondt siden halv elleve i dag. Har tatt nitro flere ganger uten særlig effekt. Pluss at jeg til tider opplever disse brystsmertene mye vondere enn før. Jeg har også fått et veldig press i ryggen, mellom skulderbladene. Gjør vondt. Jeg skjønner jo egentlig selv at jeg burde dra en tur ned på legevakten, Men så er det jo slik at jeg har fått beskjed om å prøve å overse smertene. Siden de ikke er fra hjertet i følge hjertelegene. Når jeg får skikkelig vondt, er det nesten så jeg ringer, men så kommer disse tankene i hodet. Overse overse. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Kanskje noen vil snakke meg til fornuft eller har noen tanker/erfaringer de vil dele? Anonymous poster hash: f3d89...c3c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Ring! Jeg har hatt hjertekramper og følte meg så teit, men bedre å dra mye enn for lite. Du får nok snart svar får vi håpe! Bekymring hjelper jo ikke akkurat! Anonymous poster hash: b1908...04a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Takotsuba myokardopati? "Kvinnesykdom" som utløser brystsmerter. Kan starte grunnet stress, emosjonell hendelse eller komme ut av det blå. Veldig sjelden, så ofte ikke det første lege i akuttmottak eller sykepleier på AMK tenker på. Man uansett velger å vente å se det an. Så er jeg selv enig i at det er ganske dumt. For det er bedre å ringe en gang for mye. Men så er det slik, at dette har jeg vært inne for flere ganger. Har angina smerter og har hatt det en stund. Har gått med døgn ekg som ikke plukket opp noe unormalt, men det døgnet hadde jeg selvfølgelig ikke så mye plager. Jeg har vært til UL av hjerte, den var normal. Så har jeg vært innlagt, alle blodprøver var fine. Ingen tegn på infarkt. Fikk da beskjed om at jeg måtte ta kontakt med nevrolog. For det var ingen tegn på at det kom fra hjerte. Ble sendt hjem. Men dagen etter ringte en annen lege meg og ville ha meg på CT. Ble tatt bilde av hjerte som viser en mulig innsnerving, men det var vanskelig å se pga arrvev etter operasjon. Så fikk jeg timer til en ny undersøkelse som var mer omfattende, var litt ventetid på den. I mellomtiden ble jeg lagt inn på sykehuset igjen pga angina smerter. Alle blodprøver var fortsatt fine. Ingen tegn på hjerteinfarkt. Da fikk jeg beskjed om å overse smertene, for dette var mest sannsynlig angst. Siden alle blodprøver var fine. Nå har jeg vært på disse undersøkelsene, men venter på svar. Vet det tar tid, for de skal sammenligne bildene. For å se hvordan oksygenopptaket er i hjerte. Var til fastlegen i formiddag. Ble en del stress. Så når jeg kom nedover dit hadde jeg angina smerter. Sa jeg fortsatt hadde disse angina smertene. De er ganske hemmende. Og føler en del ekstraslag. Fastlegen sa også jeg måtte vente på svar fra sykehuset. Men i dag har jeg mer eller mindre hatt vondt siden halv elleve i dag. Har tatt nitro flere ganger uten særlig effekt. Pluss at jeg til tider opplever disse brystsmertene mye vondere enn før. Jeg har også fått et veldig press i ryggen, mellom skulderbladene. Gjør vondt. Jeg skjønner jo egentlig selv at jeg burde dra en tur ned på legevakten, Men så er det jo slik at jeg har fått beskjed om å prøve å overse smertene. Siden de ikke er fra hjertet i følge hjertelegene. Når jeg får skikkelig vondt, er det nesten så jeg ringer, men så kommer disse tankene i hodet. Overse overse. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Kanskje noen vil snakke meg til fornuft eller har noen tanker/erfaringer de vil dele? Anonymous poster hash: f3d89...c3c Anonymous poster hash: fd476...058
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Jeg googlet den sykdommen nr 2 nevnte, og ser den avdekkes ved en MR. Jeg har tatt en isotopundersøkelse. Vet ikke om de kan avdekke noe slikt med den? Jeg har en hjertefeil, som jeg er operert for. HI Anonymous poster hash: f3d89...c3c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Huff, ring heller en gang for mye enn en gang for lite! Jeg har hørt jeg skal overse ditt og datt når det egentlig har vist seg at legene ikke har peiling (selv om det har vært helt åpenlyst) og at jeg burde lyttet til kroppen. Dra ned om du har vondt, få det registrert. Hvis du ikke kjenner deg igjen i det med angst stol på deg selv inntil det motsatte er bevist. Skulle det være som noen andre sier her, hjertekrampe eller brystvevskramper så er det helt greit! Det også kan være veldig vondt og skremmende. Lykke til! Anonymous poster hash: 73326...d2f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Takk for svar. Anonymous poster hash: f3d89...c3c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #7 Skrevet 30. mai 2014 Jeg synes du skal ringe og fortelle dem at du nå har hatt smerter siden halv elleve i dag, at du har tatt nitro flere ganger uten effekt, og at du nå også har smerter i ryggen mellom skulderbladene. Hvis det er snakk om at du muligens har en innsnevring så bør de absolutt ta deg på alvor, da må de sammenligne bildene dine nå og ikke vente for lenge siden du har en forverring. Du sier det selv - bedre å ringe en gang for mye! Fortell dem at smertene er forverret og at nitro ikke hjelper samt at du nå også har smerter mellom skulderbladene. Ring! Anonymous poster hash: dae12...474
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Da har jeg ringt legevakten og en lege skulle ringe meg opp, så får vi se hva han/hun sier. HI Anonymous poster hash: f3d89...c3c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Jeg har hatt det på samme måte, bare med annen sykdom/andre symptomer. Fikk hver gang beskjed om at det så bra ut og at jeg skulle prøve å ikke tenke på det. Jeg fortsatte å ringe (heldigvis), men jeg følte det som om jeg ropte "ulv, ulv" og at ingen tok meg alvorlig etterhvert. Den siste gangen jeg ringte hadde det utviklet seg til et alvorlig stadie hvor jeg måtte gjennomgå operasjon, og legen beklaget at de ikke hadde tatt det på alvor tidligere. Stå på. Du kjenner din egen kropp best! Anonymous poster hash: e30d2...a1f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Hvordan gikk det Hi? Enig med deg og de over. Bra du ringte så kan de ta standpunkt til hva du/de bør gjøre nå. Anonymous poster hash: fc43b...3f0
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Venter enda på at legen skal ringe meg opp Anonymous poster hash: f3d89...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå