Gå til innhold

Trodde eksamen gikk til h, fikk A. Hvordan er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne annet enn at de må ha blandet resultater på en eller annen måte. Var helt blank på 2 ut av 5 oppgaver. Resultatet ble at jeg diktet opp svar som kunne være logisk ut fra hva de spurte om. Totalt umulig at min fantasi kan ha truffet så godt.

Bør jeg kontakte noen? Må ha skjedd en feil et eller annet sted.

Anonymous poster hash: 4676c...737

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Du er et geni! Før du vet ordet av det er du statsminister!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det samme skjedde med meg en gang, ringte skolen to ganger og de kunne ikke forstå hva jeg klaget over :fnise: men til slutt kontaktet de sensor som bekreftet at det var rett ;) et kriterie for å få A er jo at man viser at man har tatt til seg kunnskapen og kan bruke den selvstendig, kontra bare å gjengi det som står i boka ;)

Skrevet

Jeg er ganske genial altså, men så genial er jeg ikke. ;) Eksamenskarakteren er satt etter 40% oppgave og 60% eksamen, så en A er umulig uavhengig av hvor bra jeg gjorde det på oppgaven. Får ta en ringerunde...

Skrevet

Gratulerer! Man klager ikke på en A ;-)

Skrevet

Klager ikke, men jeg vil ikke ha en karakter jeg ikke fortjener. :)

Skrevet

Eksamen går ikke til H, men til F der F er stryk mens E er ståkarakter!

Skrevet

Eksamen går ikke til H, men til F der F er stryk mens E er ståkarakter!

Lille moroklump. ;)

Skrevet

Så flott at du vil ordne opp, siden du vet det er feil karakter du har fått! Mye mulig har karakterene til to blitt blandet, og den andre har da fått en lavere karakter enn det personen skulle hatt. Ikke sikkert at den personen forstår at det er gjort en feil og klager. Vet at det har skjedd slike feil noen ganger!

Hurra for ærligheten din!

Hilsen soon to be siviløkonom:-)

Anonymous poster hash: 18468...48b

Skrevet

Ja, det er det som må ha skjedd. Vet ikke om jeg er så ærlig, men det er ikke noe å glede seg over når karakteren egentlig ikke er min. Ringer på mandag.

Skrevet

Økonomi?

Anonymous poster hash: 20482...bc6

Skrevet

Nei, ikke økonomi.

Skrevet

Du er ikke alene om å ha den følelsen. Jeg var skikkelig usikker på hvordan en eksamen gikk i vår, og forbredte meg på en dårlig karakter. Fikk A, men gikk halvveis å ventet på at høgskolen skulle ring å si det var feil. Men, så ser jeg jo i ettertid at jeg har svart grundig og trukket inn mye relevant kunnskap, også utenom pensum i dette faget.

Anonymous poster hash: ee0db...1f6
Skrevet

Jeg vet at besvarelsen ikke var en A. Jeg har såpass god kontroll at det er helt sikkert. Den er en C, i beste fall en B, men selv det ville ha overrasket meg stort. Har flere ganger forventet dårligere resultater og fått toppkarakterer, men da har jeg i det minste visst at jeg har svart godt nok på alle deler av eksamen.

Skrevet

Ofte er det sånn at hvis man føler det gikk dårlig, gikk det bra.

Anonymous poster hash: 504b8...960

Skrevet

Hadde ringt skolen hadde jeg vert usikker, orker ikke tanken på å få en karakter jeg ikke fortener!

Men om det stemmer: Gratulerer! :-)

Anonymous poster hash: ce550...1f5

Skrevet

Det er ofte sånn, ja, men da har man ikke diktet opp svar. ;)

Skrevet

har du snakket med skolen? :)

Anonymous poster hash: 34241...6f2
Skrevet

Det er mulig å overraske seg selv enormt. Jeg har gjort det noen ganger.

Ene gangen hadde jeg virkelig ikke peiling på hva den siste oppgaven spurte om. Men litt deduktiv tenkning gjorde at jeg bestemte meg for å ta en råsjanse. Hadde ikke lest på akkurat det til den eksamen, men hadde hatt deler av det fra en tidligere utdannelse noen år før. Så jeg la ut med overbevisning om at det var slik jeg skrev. Og jeg traff maks og karakteren ble deretter :)

En annen gang var jeg overbevist om at jeg kom til å stryke, da var det mappeeksamen. Jeg tror jeg må ha hatt klassens dårligste mappe - hadde ikke prioritert den og nesten ikke lest siste par månedene pga alvorlig sykdom i svært nær familie. Jeg vurderte faktisk sterkt å ikke ta den eksamen, men søke om å få den utsatt til etter sommeren. Fant ut at det ikke var krise om jeg strøy, så jeg tok eksamen. Jeg valgte å gå inn og starte med å fortelle at jeg visste mappen min var elendig, at oppgavene som var levert inn viste hvor lite jeg kunne i begynnelsen av året (hadde bare levert tidlige oppgaver siden jeg ikke hadde rukket å skrive de siste, og ikke alle måtte leveres).... og så hevdet jeg at jeg bevisst hadde levert en dårlig mappe for å vise hvor mye kunnskap jeg hadde tilegnet meg det skoleåret. Jeg regelrett slaktet mine egne oppgaver! Deretter fikk jeg noen fagspørsmål som jeg hadde litt flaks på. Og endte med å få klassens andre beste karakter! Var rimelig glad jeg ikke utsatte den eksamen ;)

Så av og til har man truffet bedre enn man kunne drømt om på forhånd :)

Anonymous poster hash: 56728...bf4
Skrevet

Med litt livserfaring krydret med en porsjon flaks kan man få til det utroligste..

I fjor gikk jeg gjennom mitt livs verste periode da min (eks) mann ville skilles helt utav det blå. Jeg måtte flytte ut, få orden på alt med økonomi samt fungere i jobb og for mine to barn, samtidig som jeg ikke greide å spise (gikk ned 20 kg) og hadde det helt forjævlig vondt. I den samme perioden hadde jeg kun igjen to eksamener for å bli ferdig med min bachelorgrad. Jeg orket ikke tanken på å utsette disse fagene samtidig som jeg heller ikke orket å gjøre en innsats for å bli ferdig.. men jeg tok noen små økter når det var nødvendig og greide å redde iland obligatoriske innleveringer. I det ene faget var det to rapporter som skulle danne grunnlaget for karakteren og den ene rapporten hadde jeg nok arbeidserfaring til å greie å ro i land, men rapport nr to var ett sammensurium av klipp og lim fra nettet, tolkninger og omskrivinger fra min side som i mine øyne var ett makkverk. Men tror du ikke jeg besto! Og takk gud for det - så jeg slapp enda ett nederlag den våren.

Fag nr to gikk også overraskende bra, 60% av karakteren kom fra en gruppeoppgave som jeg karret i land min del av såvidt, samt 40% eksamen. Den eksamen satt jeg med kvalmen i halsen hele tiden og følte meg helt elendig - leverte så fort klokken tillot det. OG jeg sto... Så summa summarium greide jeg å ta min bachelor grad da alt annet var svart. Så det er utrolig hva vi kan få til selv om man føler seg helt på jordet..

Anonymous poster hash: 2ff78...22d
Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: 34241...6f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...