Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Selv opplever jeg å være en rød klut i øynene på mange jenter, og lange av dem lar meg ikke være i fred. Rykter settes ut, selv om jeg ikke aktivt går inn for å gi dem grunner for det. Likevel opplever jeg enkelte som tusenkunstnere, som stadig vekk finner noe P utsette meg på. Noen av dem tyr til hersketeknikker. Og greier jeg å riste dette av meg, tyr de til andre metoder til jeg føler for å smekke dem vekk som en klegg! På Facebook er det noen som får seg til å kommentere på ting på en rar måte. Spesielt når det kommer til ting jeg legger ut osv. Og de gangene de kommenterer, tenker jeg bare, "hæ?". De snakker ikke til meg ellers, men velger noen ganger å lire av seg rare kommentarer til meg. Flere som har opplevd det samme? Anonymous poster hash: 77d55...68a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Nei, det har jeg aldri opplevd. Du skal ikke gå litt i deg selv da? Siden det skjer så ofte, mener jeg. Anonymous poster hash: d0174...ff6
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Hvor gamle er dere tenker jeg. OG, hvorfor være venn med idioter på face?? Anonymous poster hash: 2d984...dcc
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Jeg opplever det med en del folk. Det er nok delvis fordi jeg er litt rar i noens øyne, går litt mine egne veier og bryr meg ikke så mye om hva andre mener om meg. Likevel er det synd at rare rykter går rundt på "bygda" om meg, for det fører uten tvil til at folk kikker to ganger på meg og hvisker litt. Jeg er ganske normal altså, har en helt ordinær klesstil, normalt hus, normal jobb, normal hobby. Jeg er nok ikke den mest sosiale i verden, men ryktene er slike som sitter igjen fra videregående f.eks. Folk er litt treige med å legge ting bak seg i denne byen;) Anonymous poster hash: cb950...061
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Hvor gamle er dere tenker jeg. OG, hvorfor være venn med idioter på face??Anonymous poster hash: 2d984...dcc Noen av dem er fra barselgruppen, og da tør jeg ikke slette dem. Av frykt for spekulasjoner:P Vi bor i samme byggefelt, og skal ha barna i samme barnehage til høsten. Når vi er sammen sosialt, forsøker jeg å være positiv og glad. Men har noen ganger hørt hvisking og knising i det jeg forlater dem. Har ikke konfrontert dem på dette, men latt som ingenting. Jeg blir sikkert sett på som spesiell, fordi jeg er innflytter. I tillegg til å være lite interessert i å snakke negativt om andre. Håper de forstår at jeg ikke blir interessert i å henge med dem, når di er slik. Så noe vennskap fra meg trenger de ikke å forvente:) Jeg er egentlig oppegående og utadvendt. Opplever ikke å bli behandlet dårlig av menn, som snarere flørter. Slår meg dermed til ro med at jeg ikke ser rar ut. HI Anonymous poster hash: 77d55...68a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Jeg opplever det med en del folk. Det er nok delvis fordi jeg er litt rar i noens øyne, går litt mine egne veier og bryr meg ikke så mye om hva andre mener om meg. Likevel er det synd at rare rykter går rundt på "bygda" om meg, for det fører uten tvil til at folk kikker to ganger på meg og hvisker litt. Jeg er ganske normal altså, har en helt ordinær klesstil, normalt hus, normal jobb, normal hobby. Jeg er nok ikke den mest sosiale i verden, men ryktene er slike som sitter igjen fra videregående f.eks. Folk er litt treige med å legge ting bak seg i denne byen;) Anonymous poster hash: cb950...061 Du høres normal ut i mine øyne, og flere skulle ha fulgt ditt gode eksempel:) HI Anonymous poster hash: 77d55...68a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #7 Skrevet 30. mai 2014 Det opplever jeg aldri… Er du sikker på at du ikke er litt oversensitiv, dvs automatisk tolker ting som skjer negativt eller at det har med deg å gjøre uten at det nødvendigvis er sant? Min mor er sånn, alle er "ute etter henne" hele tiden og jeg som ser utenfra ser jo at det ikke er sant. Det har med perspektiv å gjøre. Ellers kanskje det har litt med mindre bygder/byer å gjøre også? Anonymous poster hash: 1c463...f16
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Det kan ikke være det at de oppfatter deg som litt "blond"? Anonymous poster hash: 9e6d1...2bb
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Vet ikke, kvinner er kanskje genetisk anlagt til bli drittslengende hurper? Noen få er ikke det? Jeg vet om et fåtalls menn som er slik, og sikkert hundre kvinner. Faktisk vet jeg kun om noen få kvinner som ikke er sånn! Det er ikke uten grunn at mange jenter velger å være venn med gutter istedet for med jenter. Anonymous poster hash: 28874...191
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Det opplever jeg aldri… Er du sikker på at du ikke er litt oversensitiv, dvs automatisk tolker ting som skjer negativt eller at det har med deg å gjøre uten at det nødvendigvis er sant? Min mor er sånn, alle er "ute etter henne" hele tiden og jeg som ser utenfra ser jo at det ikke er sant. Det har med perspektiv å gjøre. Ellers kanskje det har litt med mindre bygder/byer å gjøre også? Anonymous poster hash: 1c463...f16 Er nok ikke sensitiv, men har opplevd å bli dolket gjentatte ganger. Husker f.eks en gang jeg ble kjent med den ene kollegaen min på jobb, hvor vi jobbet sammen på skiftet. Jeg pratet om hobbyen hennes og trodde tonen var hyggelig. Men dagen etter fikk jeg rede på at hun slang dritt om jeg:) Jeg reagerer ikke før jeg får bevis, eller opplever med egne øyne at jeg blir mislikt. Så vær vennlig å ikke framstill meg som en raring. Har svelget nok kameler i mitt unge liv som det er. HI Anonymous poster hash: 77d55...68a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Det opplever jeg aldri… Er du sikker på at du ikke er litt oversensitiv, dvs automatisk tolker ting som skjer negativt eller at det har med deg å gjøre uten at det nødvendigvis er sant? Min mor er sånn, alle er "ute etter henne" hele tiden og jeg som ser utenfra ser jo at det ikke er sant. Det har med perspektiv å gjøre. Ellers kanskje det har litt med mindre bygder/byer å gjøre også? Anonymous poster hash: 1c463...f16 Er nok ikke sensitiv, men har opplevd å bli dolket gjentatte ganger. Husker f.eks en gang jeg ble kjent med den ene kollegaen min på jobb, hvor vi jobbet sammen på skiftet. Jeg pratet om hobbyen hennes og trodde tonen var hyggelig. Men dagen etter fikk jeg rede på at hun slang dritt om jeg:) Jeg reagerer ikke før jeg får bevis, eller opplever med egne øyne at jeg blir mislikt. Så vær vennlig å ikke framstill meg som en raring. Har svelget nok kameler i mitt unge liv som det er. HI Anonymous poster hash: 77d55...68a Enig. Anonymous poster hash: 28874...191
ærlig talt Skrevet 30. mai 2014 #12 Skrevet 30. mai 2014 Noen kvinner og menn virker til å MÅ tenke og snakke negativt om andre. Om det er for å hevde seg selv, legge fokus på andre enn seg selv osv er vel mye av grunnen. Det er sjelden jeg opplever det, men når jeg gjør det, så spør jeg dem rett ut om de mener noe negativt med det de sier. Det pleier å hjelpe
sug lut Skrevet 30. mai 2014 #13 Skrevet 30. mai 2014 Bare ideen om å tenke på om noen "slenger dritt om" en selv er fullstendig fremmedkulturell for meg, og fremfor alt så barnslig at jeg ikke klarer å ta deg seriøst - det minner for mye om intrigene blant jentene på mellomtrinnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå