Gå til innhold

Spørsmål til urbane jenter: Hva er show room?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bondedatter og odelsjente, tilbringer sommerkveldene på høyloftet og leser blogger og glansede magasiner til øyet blir stort og vått. Våger meg sjelden inn til Oslo, storbydrømmen og høye-hæler-by-malene-birger-sprudlevin-og-book-tables-dagdrømmingen forblir nettopp det, en drøm og en tankedans. Men dere som lever disse livene på ordentlig, kan dere fortelle meg hva et show room er? Jeg skjønner ikke :-P

I samme slengen ønsker jeg gjerne flere tips om blogger, nettsider og instagram-must-sees ❤️

Anonymous poster hash: 8dae5...e86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i en middels stor by, og aner ikke hva show room er. Ikke leser jeg hjernedøde blogger heller:p  Kanskje man må være Osloberte for å vite slikt? :P

Anonymous poster hash: 9f195...abd
Skrevet

Det er vel bare et utstillingsrom, et sted der folk viser frem det de vil selge.

Anonymous poster hash: 44236...25f
Skrevet

Det finnes noe som heter PR-byråer. F.eks Spalt og This is PR. Disse byråene har avtaler med ulike klesmerker, klokkemerker, smykker, solbriller osv om å vise frem produktene deres. Dette blir stilt ut i et show room. Når magasiner f.eks trenger klær etc til en photo shoot eller en kjendis trenger klær til en premiere, henter de dem i et show room. Merket får da omtale/produktplassering i et blad, på tv e.l. To ganger i året har PR-byråene pressevisninger i show rooomet. Da kommer pressen og får se neste sesongs nyheter.

Anonymous poster hash: f7935...79d

Skrevet

Det finnes noe som heter PR-byråer. F.eks Spalt og This is PR. Disse byråene har avtaler med ulike klesmerker, klokkemerker, smykker, solbriller osv om å vise frem produktene deres. Dette blir stilt ut i et show room. Når magasiner f.eks trenger klær etc til en photo shoot eller en kjendis trenger klær til en premiere, henter de dem i et show room. Merket får da omtale/produktplassering i et blad, på tv e.l. To ganger i året har PR-byråene pressevisninger i show rooomet. Da kommer pressen og får se neste sesongs nyheter.

Men det kan også brukes på rommet der traktorer blir stilt ut og der kuer blir vist frem for vurdering.

Skrevet

Jeg skjønner allikevel ikke. Det er altså ikke et finere ord for butikk/lager eller noe sånn? Det trodde jeg. Har fulgt med litt på tm design, og der har det vært en superglamorøs åpning av et showroom nå. Er det altså et sted der hun setter opp alle møblene hun selger, inviterer presse og publikum til fest og så tar de bort igjen etter noen dager? Jeg håner ikke, jeg lurer.

Anonymous poster hash: 8dae5...e86

Skrevet

Et show room er et slags "utstillingsvindu" for det eller de produktene man vil selge. Selv var jeg på et slikt show room da jeg skulle velge trapp fra stue og ned ;) Rett og slett en slags live katalog. Supersmart!

Anonymous poster hash: 60159...a73

Skrevet

Men det kan også brukes på rommet der traktorer blir stilt ut og der kuer blir vist frem for vurdering.

Selvfølgelig, men regnet ikke med at hun hadde lest om traktorer i glossy magasiner.

Så vidt jeg har forstått, så har ikke TM design egne butikker. De stiller derfor ut varene i et show room slik at potensielle forhandlere kan se varene.

Skrevet

Jeg har vært på "lagersalg" på showroom. Der var det masse klær, men bare i strl s og m,bare 1-2stk av hvert plagg. Mye forforskjellige klær. Dette var hos leverandør av et kjent og dyrt merke, de hadde brukt klærne til å vise frem sesongens nyheter til butikkene. Og etter de var vist frem så solgte de det. Så vidt jeg forstod. Alle klærne var uten vaskelapper og merkelapper inni.

Anonymous poster hash: 08a61...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...