Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Hei. Jeg har en datter på 8 år som ser syner. Av en gammel stygg mann. Det er blitt sendt henvisning til bup men fått avslag to ganger. Det hadde gitt seg en periode men nå er det verre enn det har vært før. Mye pga dette så er bv på nakken og vil flytte ho. Jeg har bedt om hjelp men jeg får ikke noe hjelp. Anonymous poster hash: 69da2...443
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Nå kaster jeg vel stein i glasshus, men tenk om hun faktisk ser en stygg gammel mann? Det er ikke helt umulig at hun er synsk. Jeg ville ikke avfeid dette som vås, men tvert imot kontaktet en synsk for å undersøke om den mannen faktisk er der. Anonymous poster hash: 91607...bf1
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Det skurrer litt når du sier at dere nå har "fått barnevernet på nakken pga dette" og at du derfor vil flytte henne. Hva betyr nå det? Anonymous poster hash: bb437...3eb
Gjest Antarctica Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Min venninne gjennom mange år fortalte at hennes tidligste symptomer på schizofreni viste seg ved 8-9 års alder. Ikke for å male fanden på veggen, men det KAN være symptomer på noe som dere ikke ennå har oversikt over.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Skolen meldte til bv pga at ho har litt problemer på skolen. Jeg har fortalt alle hennes problemer men di vil ikke komme med noen hjelpetiltak. Advokaten sier di ikke har en sak. Anonymous poster hash: 69da2...443
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #7 Skrevet 30. mai 2014 Uff. Hvor skal jeg henvende meg for å få hjelp til ho? Noen som vet? Anonymous poster hash: 69da2...443
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Hei. Jeg har en datter på 8 år som ser syner. Av en gammel stygg mann. Det er blitt sendt henvisning til bup men fått avslag to ganger. Det hadde gitt seg en periode men nå er det verre enn det har vært før. Mye pga dette så er bv på nakken og vil flytte ho. Jeg har bedt om hjelp men jeg får ikke noe hjelp. Anonymous poster hash: 69da2...443 Unnskyld meg. Det er ikke en eneste barneverntjeneste i dette landet som flytter et barn fordi det ser syner eller har "litt problemer på skolen", som du skriver lenger ned i tråden. Seriøst. Anonymous poster hash: d24af...c41
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Det er nå det de har sagt da så får du igrunn tro det du vil Anonymous poster hash: 69da2...443
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Det er tydelig at her er det mer enn et barn som ser syner. Vil du ha hjelp til et barn som syner eller vil du ha annen hjelp? Jeg har kommet med et forslag til hva som kan gjøres, men du er tydeligvis ikke enig. Anonymous poster hash: 91607...bf1
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Uff. Hvor skal jeg henvende meg for å få hjelp til ho? Noen som vet? Anonymous poster hash: 69da2...443 Du kan forsøke å ta det opp med fastlegen, få en henvisning til psykolog, og ta henne med til en priv.praktiserende psykolog med driftsavtale (rimeligere enn dem uten). Eller du kan klage BUP inn for Fylkeslegen fordi de ikke vil behandle henne, og du mener hun har et behandlingsbehov. Evt kan du be barneverntjenesten (siden de allerede er inne) om å sette inn et tiltak overfor datteren din, som psykisk helse barn og unge i kommunene hvor hun kan gå til samtale. #8 Anonymous poster hash: d24af...c41
ltcg Skrevet 30. mai 2014 #12 Skrevet 30. mai 2014 Jeg gjør alt for ho. Jeg tar imot all hjelp di mener jeg/ho/vi trenger.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #13 Skrevet 30. mai 2014 Uff. Hvor skal jeg henvende meg for å få hjelp til ho? Noen som vet? Anonymous poster hash: 69da2...443 Du kan forsøke å ta det opp med fastlegen, få en henvisning til psykolog, og ta henne med til en priv.praktiserende psykolog med driftsavtale (rimeligere enn dem uten). Eller du kan klage BUP inn for Fylkeslegen fordi de ikke vil behandle henne, og du mener hun har et behandlingsbehov. Evt kan du be barneverntjenesten (siden de allerede er inne) om å sette inn et tiltak overfor datteren din, som psykisk helse barn og unge i kommunene hvor hun kan gå til samtale. #8 Anonymous poster hash: d24af...c41 [/quote Takk da gjør jeg det til mandag Anonymous poster hash: 69da2...443
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #14 Skrevet 30. mai 2014 Det er nå det de har sagt da så får du igrunn tro det du vil Anonymous poster hash: 69da2...443 Flytting av barn vedtas ALLTID enten etter §4-12 i barnevernloven (og da oftest bokstav a - som helt eksplisitt omhandler forholdene i hjemmet), eller § 4-24 (som omhandler atferdsvansker hos barnet - og da snakker vi ikke i kategorien "litt problemer på skolen", men mer rus og kriminalitet/vold mot foreldre, ekstremt selvdestruktiv atferd etc.). (Unntaket er selvsagt der barnets situasjon er så kritisk at barnet flyttes øyeblikkelig, da benyttes §4-6, 2.ledd). Jeg ville tatt meg en ny prat med saksbehandleren din hvis jeg var deg, og fått rede på hvorfor de egentlig ønsker å plassere barnet ditt, dersom det er det de ønsker. § 4-12.Vedtak om å overta omsorgen for et barn. Vedtak om å overta omsorgen for et barn kan treffes a) dersom det er alvorlige mangler ved den daglige omsorg som barnet får, eller alvorlige mangler i forhold til den personlige kontakt og trygghet som det trenger etter sin alder og utvikling, dersom foreldrene ikke sørger for at et sykt, funksjonshemmet eller spesielt hjelpetrengende barn får dekket sitt særlige behov for behandling og opplæring, c) dersom barnet blir mishandlet eller utsatt for andre alvorlige overgrep i hjemmet, eller d) dersom det er overveiende sannsynlig at barnets helse eller utvikling kan bli alvorlig skadd fordi foreldrene er ute av stand til å ta tilstrekkelig ansvar for barnet Et vedtak etter første ledd kan bare treffes når det er nødvendig ut fra den situasjon barnet befinner seg i. Et slikt vedtak kan derfor ikke treffes dersom det kan skapes tilfredsstillende forhold for barnet ved hjelpetiltak etter § 4-4 eller ved tiltak etter § 4-10 eller § 4-11. Et vedtak etter første ledd skal treffes av fylkesnemnda etter reglene i kapittel 7. § 4-24.Plassering og tilbakehold i institusjon uten eget samtykke. Et barn som har vist alvorlige atferdsvansker - ved alvorlig eller gjentatt kriminalitet, - ved vedvarende misbruk av rusmidler eller - på annen måte kan uten eget samtykke eller samtykke fra den som har foreldreansvaret for barnet, plasseres i en institusjon for observasjon, undersøkelse og korttidsbehandling i opptil fire uker, eller i den kortere tid som er fastsatt i vedtaket. Ved nytt vedtak kan plasseringstiden forlenges med opptil fire nye uker. Er det trolig at et barn som nevnt i første ledd har behov for mer langvarig behandling, kan det treffes vedtak om at barnet skal plasseres i en behandlings- eller opplæringsinstitusjon i opptil tolv måneder uten eget samtykke eller samtykke fra den som har foreldreansvaret for barnet. Ved nytt vedtak kan plasseringstiden i særlige tilfelle forlenges med opptil tolv nye måneder. Barneverntjenesten skal fortløpende følge opp plasseringen, og vurdere tiltaket på nytt når plasseringen har vart i seks måneder. Dersom plasseringen er satt i verk før barnet fyller 18 år, kan tiltak etter første og annet ledd gjennomføres slik som fylkesnemnda har bestemt, selv om vedkommende fyller 18 år i løpet av plasseringstiden. Et vedtak etter første og annet ledd kan bare treffes dersom institusjonen faglig og materielt er i stand til å tilby barnet tilfredsstillende hjelp sett i forhold til formålet med plasseringen. Anonymous poster hash: d24af...c41
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #15 Skrevet 30. mai 2014 Det er nå det de har sagt da så får du igrunn tro det du vil Anonymous poster hash: 69da2...443 Flytting av barn vedtas ALLTID enten etter §4-12 i barnevernloven (og da oftest bokstav a - som helt eksplisitt omhandler forholdene i hjemmet), eller § 4-24 (som omhandler atferdsvansker hos barnet - og da snakker vi ikke i kategorien "litt problemer på skolen", men mer rus og kriminalitet/vold mot foreldre, ekstremt selvdestruktiv atferd etc.). (Unntaket er selvsagt der barnets situasjon er så kritisk at barnet flyttes øyeblikkelig, da benyttes §4-6, 2.ledd). Jeg ville tatt meg en ny prat med saksbehandleren din hvis jeg var deg, og fått rede på hvorfor de egentlig ønsker å plassere barnet ditt, dersom det er det de ønsker. § 4-12.Vedtak om å overta omsorgen for et barn. Vedtak om å overta omsorgen for et barn kan treffesa) dersom det er alvorlige mangler ved den daglige omsorg som barnet får, eller alvorlige mangler i forhold til den personlige kontakt og trygghet som det trenger etter sin alder og utvikling, dersom foreldrene ikke sørger for at et sykt, funksjonshemmet eller spesielt hjelpetrengende barn får dekket sitt særlige behov for behandling og opplæring, c) dersom barnet blir mishandlet eller utsatt for andre alvorlige overgrep i hjemmet, eller d) dersom det er overveiende sannsynlig at barnets helse eller utvikling kan bli alvorlig skadd fordi foreldrene er ute av stand til å ta tilstrekkelig ansvar for barnetEt vedtak etter første ledd kan bare treffes når det er nødvendig ut fra den situasjon barnet befinner seg i. Et slikt vedtak kan derfor ikke treffes dersom det kan skapes tilfredsstillende forhold for barnet ved hjelpetiltak etter § 4-4 eller ved tiltak etter § 4-10 eller § 4-11. Et vedtak etter første ledd skal treffes av fylkesnemnda etter reglene i kapittel 7. § 4-24.Plassering og tilbakehold i institusjon uten eget samtykke. Et barn som har vist alvorlige atferdsvansker- ved alvorlig eller gjentatt kriminalitet, - ved vedvarende misbruk av rusmidler eller - på annen måtekan uten eget samtykke eller samtykke fra den som har foreldreansvaret for barnet, plasseres i en institusjon for observasjon, undersøkelse og korttidsbehandling i opptil fire uker, eller i den kortere tid som er fastsatt i vedtaket. Ved nytt vedtak kan plasseringstiden forlenges med opptil fire nye uker. Er det trolig at et barn som nevnt i første ledd har behov for mer langvarig behandling, kan det treffes vedtak om at barnet skal plasseres i en behandlings- eller opplæringsinstitusjon i opptil tolv måneder uten eget samtykke eller samtykke fra den som har foreldreansvaret for barnet. Ved nytt vedtak kan plasseringstiden i særlige tilfelle forlenges med opptil tolv nye måneder. Barneverntjenesten skal fortløpende følge opp plasseringen, og vurdere tiltaket på nytt når plasseringen har vart i seks måneder. Dersom plasseringen er satt i verk før barnet fyller 18 år, kan tiltak etter første og annet ledd gjennomføres slik som fylkesnemnda har bestemt, selv om vedkommende fyller 18 år i løpet av plasseringstiden. Et vedtak etter første og annet ledd kan bare treffes dersom institusjonen faglig og materielt er i stand til å tilby barnet tilfredsstillende hjelp sett i forhold til formålet med plasseringen. Anonymous poster hash: d24af...c41 Ser b med parantes etter har blitt solbrillefjes... er nok ikke slik i den originale teksten ;-) #14 Anonymous poster hash: d24af...c41
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #16 Skrevet 30. mai 2014 Ja det blir flere møter med bv sammen med advokat. Det som ble ramset opp stemmer ikke for vår del Anonymous poster hash: 69da2...443
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #17 Skrevet 30. mai 2014 Barn som ser syner er faktisk ganske normalt, men hvis hun plages av det er det grunn nok til å ta en tur til fastlegen. Det kan altså være alt fra normale ting, til et symptom på psykose, schizofreni, at hun har god fantasi, at hun har andre ting.... Begynn hos fastlegen. Hvis bv er på nakken din fordi barnet ser syner og har problemer på skolen ville jeg sagt det til fastlegen, så kan det eventuelt tas med i henvisningen. Hva sier skolen? Har de kun meldt til bv eller også til PPT? Kontakt skolen, be om at de involverer PPT, bestill time til fastlegen og si at du har gjort det. Kontakt så BV, og si at du har kontaktet PPT og fastlegen mtp utredning. Anonymous poster hash: 60c74...f92
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #18 Skrevet 30. mai 2014 Skolen meldte kun til bv. Di vet ikke om synene siden di r såpass nye. Skal gjøre alt du skrev. Takk for tipsene alle sammen. Anonymous poster hash: 69da2...443
Love my kidz Skrevet 30. mai 2014 #19 Skrevet 30. mai 2014 Trenger da ikke være annet enn et gjenferd hun ser da! Vanlig at barn ser mer enn voksne. Ville kontaktet en åndeutdriver jeg faktisk
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #20 Skrevet 30. mai 2014 Det kan være tegn på at hun har en spådomsånd, og lett kan utvikle seg i retning av Margit Sandemo. Hun var jo synsk som barn. Så det er absolutt ikke noe BUP kan gjøre noe med. Men når dere alt er meldt til bv, kommer vel den offentlige kvernen til å male og male. Si til dem at det er damer som driver på med spåtelefoner, uten at det er noe galt med dem. Men jeg vet ikke hvilke andre problemer jenta har (du nevner noe om problemer på skolen). Anonymous poster hash: b5640...7c2
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #21 Skrevet 30. mai 2014 Ho er sjenert i timene så er ikke alltid ho tør og snakke høyt. Ho vil ikke sove borte eller være hos andre uten meg. Kjenner en som kan det med ånder så ho kommer til uka. Anonymous poster hash: 69da2...443
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #22 Skrevet 30. mai 2014 Barn gjennomgår et mentalt utviklingstrinn i 9 års alderen og d er normalt nok å se syner i den alderen til at d ikke er grunn til bekymring i seg selv. Akkurat som mange unger får mareritt når de er rundt 5. Det som evt kan behandles/dere kan få hjelp m, er hvordan hun skal forholde seg til d. Om hun blir redd kan hun f eks få hjelp til å "drive mannen ut" el lign. BUP bør være gode på å hjelpe henne finne effektive måter 😊 Anonymous poster hash: de0dc...e15
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #23 Skrevet 30. mai 2014 Det KAN være tegn på starten av mental sykdom, men det KAN også være hun faktisk ser ånder. Jeg har 4 barn, jeg og den ene sønnen min ser ånder. Han har vært mottakelig så lenge jeg kan huske. Vi bor i et hus med mye åndelig aktivitet og det driver sønnen min og meg til vanvidd til tider. To av barna merker ingenting til det, den ene merker litt, og den siste opplever mye. Faren deres merket litt til det da han bodde her, samt et par av mine venner har fått merke åndene i huset. Vet det er mange som fnyser av sånt og tror vi har mentale utfordringer, men for oss som "ser", så er det høyst reelt og ekte.. Selv om mange ikke tror på sånt så trenger det ikke bety at det ikke er sant. En prest sa en gang; "vi vet Jesus har levd og vi vet han har dødd. Men om han faktisk har gjort alt det det blir sagt han har gjort, det er her vi bare må velge å tro". Dette syns jeg passer bra til den ådelige verdenen også. Dere trenger ikke se dem, men dere kan velge å tro på oss som forteller hva vi ser. UTEN å automatisk tro vi er schizofrene eller paranoide Men hi, du må uansett snakke med fastlege og andre instanser. Jeg skal ikke bagatellisere dette, men ville med innlegget fortelle at det ikke MÅ være noe galt med henne heller Lykke til, hi, håper dere finner ut av det Anonymous poster hash: 4eb8f...d6e
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #24 Skrevet 30. mai 2014 Min sønn så ei dame i huset vårt når vi flyttet hit. Hun var på stua, og han nektet å gå forbi stua til trappa for å gå opp til soverommene pga henne. Det var også veldig kaldt i en del av stuen, samt at bildene der flyttet seg. Han sa også i fra om at det var noen som betraktet oss når vi oppholdt oss i den delen av stuen. Fikk hjelp av ei som renser hus, og etter det har han ikke nevnt henne igjen Så jeg ville ha startet der Resten du nevner ang. barnevernet har ingenting med dette å gjøre - der er det mer som ligger bak. Anonymous poster hash: b710a...f83
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #25 Skrevet 30. mai 2014 Tusen Takk:) jeg har sett endel selv. Denne saken er fryktelig vanskelig å stå i, livredd for å miste ho. Vi skal til legen på mandag så skal skrive ned alle tips:) hi Anonymous poster hash: 69da2...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå