Gå til innhold

Noen alenemødre her som er studenter?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å tenker på hvordan høsten skal bli, tror det blir veldig hektisk. Ønsker derfor å høre hvordan dere gjør ting i praksis.

 

Når får du tid til husarbeid og trening? Må du har barnevakt ofte/for å få ting til å gå opp?

 

Hvordan ser en vanlig uke ut for deg?

(Eks: stå opp 6, levere i barnehage, gå på skole, hente i bh, lage middag, leke med barna, kveldsmat, stell av barna, legging, lekser, litt husarbeid om jeg har tid overskudd, natta.

 

Eller kortversonen: lekser etter legging mandag,tirsdag, torsdag. Trening onsdag/har barnevakt. Husarbeid blir gjort dag XXX)

 

Anonymous poster hash: 999bb...240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nå mer, men var...

 

Det gikk kjempe fint :) Mindre stress en å ha jobb egentlig.... greit med penger også. Men gadd ikke ta meg tid til trening. Prioriterte skolen og barnet, og så kom husarbeid og det sosiale ellers. Den tiden jeg hadde igjen gikk til å slappe av istedet for trening :)



Anonymous poster hash: a8afa...2bf
Skrevet

Jeg er snart ferdigstudert og er alene med 1 barn. All undervisning vi har hatt har vært obligatorisk, men vi har ikke hatt full uke og fulle dager. Fredager har stort sett vært studiedag og det har vært min "husmordag". Da har jeg tatt helgevasken, handlet og gjort andre ting. Trening har jeg ikke hatt tid til - eller, det er en sannhet med modifikasjoner: Jeg har ikke tatt meg tid og råd til det. Har trent noen ganger på treningsrommet til universitetet, men jeg har prioritert å lese på dagtid når barnet er i barnehagen.

 

En vanlig dag:

 

07: Stå opp - spise frokost - smøre matpakke - stelle etc.

07:45 / 08:00 : Levere i barnehagen

08:30 : Forelesningene begynner. Begynner de senere drar jeg likevel på universitetet for å lese / gjøre gruppearbeid

12:30: Enten ferdig med dagen, lunsj eller oppstart på dagens forelesninger

15:15: Forelesning slutt

15:30: Hente i barnehagen

 

Så er det hjem, middag, lek, aktiviteter, slappe av etc.

 

19:30. Barnet legger seg. Litt rydding og kaoskontroll. Lesing om jeg har havnet bakpå eller i eksamensperioder. Tv, bok og seng.

 

Helgene tar jeg helt lesefri og er sammen med barnet :) Det er vår tid.



Anonymous poster hash: f99d3...fdb
Skrevet

 

Jeg er snart ferdigstudert og er alene med 1 barn. All undervisning vi har hatt har vært obligatorisk, men vi har ikke hatt full uke og fulle dager. Fredager har stort sett vært studiedag og det har vært min "husmordag". Da har jeg tatt helgevasken, handlet og gjort andre ting. Trening har jeg ikke hatt tid til - eller, det er en sannhet med modifikasjoner: Jeg har ikke tatt meg tid og råd til det. Har trent noen ganger på treningsrommet til universitetet, men jeg har prioritert å lese på dagtid når barnet er i barnehagen.

 

En vanlig dag:

 

07: Stå opp - spise frokost - smøre matpakke - stelle etc.

07:45 / 08:00 : Levere i barnehagen

08:30 : Forelesningene begynner. Begynner de senere drar jeg likevel på universitetet for å lese / gjøre gruppearbeid

12:30: Enten ferdig med dagen, lunsj eller oppstart på dagens forelesninger

15:15: Forelesning slutt

15:30: Hente i barnehagen

 

Så er det hjem, middag, lek, aktiviteter, slappe av etc.

 

19:30. Barnet legger seg. Litt rydding og kaoskontroll. Lesing om jeg har havnet bakpå eller i eksamensperioder. Tv, bok og seng.

 

Helgene tar jeg helt lesefri og er sammen med barnet :) Det er vår tid.

 

Anonymous poster hash: f99d3...fdb

 

Veldig likt som hos oss egentlig....! #2

 

Anonymous poster hash: a8afa...2bf

Skrevet

Jeg er ikke alenemor, men er student. Har omtrent  lik hverdag som de som har svart. På bachelornivå hadde jeg kun forelesninger 2-3 ganger i uken. De andre dagene ble brukt til lesing/ husarbeid / trening / hobby/ barn. På masternivå har det gått med mer tid til lesing, men ikke verre enn at jeg får tid til andre ting i tillegg. Jobber som vikar i rolige perioder.

 

Leverer i barnehagen til frokost, og henter som regel kl 15. 



Anonymous poster hash: 80185...db9
Skrevet

Takk for svar!:) vil gjerne høre fler :)

 

Anonymous poster hash: 999bb...240

Skrevet

Er student, alene med ett barn. Går høyskole. Alt gikk fint i ett år. Besto alle eksamener, arb.krav, praksis osv, og var veldig motivert. Etter at medikamenttesten var bestått i januar i år, så ble jeg mer og mer tiltaksløs og umotivert, og plutselig sa kroppen stopp. Da var jeg utslitt og har fått angst og depresjon. Tar nå fullstendig fri fra alt og skal fortsette i august :)

 

Mena jeg gikk på skole var det nesten som å jobbe egentlig, bare at når er student så blir man såklart jobbende litt kvelden også. Økonomien var helt fin og det gikk kjempefint å studere kvelden. Jeg studerte alltid på kvelden i ukene slik at jeg hadde større mulighet til å forstå det på undervisningen. Brukte også å lese igjennom forelesningsnotater før undervisningen.

 

Anonymous poster hash: ac711...fff

Skrevet

Jeg syns det har gått over all forventning:) har fire obligatoriske forelesninger i uka, og studiedagene har blitt brukt til husarbeid og oppgaveskriving/lesing. Bestemor henter en dag i uka, ettersom jeg ikke rekker:) To dager i uka blir barnet levert til 07.30 og hentet 15.00. Resten blir det levert til 10 og henta 15.30/16. Vi bruker litt ekstra tid ettersom jeg ikke har bil:) Må si jeg stortrives som student og alenemamma😊

 

Anonymous poster hash: cf4a3...003

Skrevet

Jeg begynte som fulltidsstudent men da måtte småen være i barnehage fra 7-16.30 å det ble jo altfor lenge!

Men ettersom jeg ikke hadde bil å der var rushtrafikk begge veier så fikk jeg ikke mulighet til å hente før.

Det ble til at jeg tar fagene over to år i stedet,så da har 3 korte dager der jeg henter han klokken 14.00 :)

Skrevet

Dytt

 

Anonymous poster hash: 999bb...240

Skrevet

Jeg har studert de siste 3 årene. Først de videregående fagene for å få generell studiekompetanse på 2 år, da hadde jeg fri en dag i uken, og noen korte dager. Så det gikk veldig bra. Jeg brukte de fleste dagene på skolen for å gjøre skolearbeid, så slapp jeg etterpå.

Det året her startet jeg på et veldig krevende studie, og hadde litt over 1 time reisevei. Undervisning 4 fulle dager i uken, jeg ble syk, og alt ble for mye for meg.

Nå til høsten starter jeg på et studie, hvor jeg tar 3 år over 4 år, det ligger ikke for langt unna. Jeg skal ha undervisning 2 hele dager i uken. Men jeg må jobbe ved siden av for å klare det økonomisk. Satser på at det går bra.

Trening blir en kjapp joggetur, eller styrke på stuegulvet. Rundt eksamen ser huset lett bombet ut. Hver sommer tar jeg og rydder i skap, skuffer, bod, sorterer og kaster. Og tar full husvask. Dette så det skal være lettere å holde orden ihvertfall første semester.



Anonymous poster hash: 543d3...20e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...