Gå til innhold

8-åring som er redd ALLE filmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kanskje med unntak av animasjons-/tegnefilmer.

Nå nettopp måtte vi slå av "Stardust" fordi hun begynte å gråte. Samme i jula, da ble hun livredd av "Alene Hjemme" og "Hjelp, Vi er på Juleferie" (eller "skal på", husker ikke). Harry Potter og sånt er totalt uaktuelt.

Er dette vanlig? Synes jo nesten hun må tøffe seg opp litt.

Anonymous poster hash: 2e243...7ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, press jenta til å se filmer hun blir redd av. Stå på!

Anonymous poster hash: c7d94...5e4
Skrevet

Stardust er jo ikke en barnefilm engang :P 

Men ja, sønnen min ble også veldig redd for filmer med ekte mennesker på den alderen der. De der hundefilmene feks var kjempeskumle syns han. Husker jeg ville se mange fine julefilmer (i mine øyne) et år, men det endte med at han i lang tid etterpå gikk og sa at han hatet julefilmer og aldri mer ville se det. Det er bare å la henne/ han få slippe å se filmer de syns er skumle, ikke verre enn det :) Nå er sønnen ti år og vi holder oss fortsatt til barnefilmer, men nå kan vi se annet enn animasjon. 

Skrevet

Dette er jo filmer med 11-års grense, så det er vel ikke nødvendig at hun må "tåle" disse enda?!

Skrevet

Jeg var sånn som barn og visse filmscener så klarer jeg fremdeles ikke å se på. Det er ikke nødvendigvis skummelt. Men jeg må bare gå. det er vel spesielt om noen er ferd med å bli  oppdaget i det de gjør noe dumt.

De fleste viste filmer i barnebursdagene på barneskolen. Jeg så aldri en hel film. Jeg måtte gå ut i løpet av filmen. Dette var bare noe alle visste om og det var helt greit.  Aldri blitt mobbet for det, faktisk så var de fleste snille, lot meg sitte slik at jeg kunne komme og gå. og de jublet over den Egonfilmen hvor jeg bare gikk til døra en gang! Hjemme ble det ikke gjort noe stort nummer av at jeg stod bak en kommode....

Jeg har som regel her hjemme at barn ikke skal se mer enn de vil, de skal se barnetv med en voksen tilstede (selv om jeg selv av og til faktisk bare må gå, selv i Jul i Blåfjell).  Er det skummelt kan man gå på kjøkkenet, eller skru av. Det er ikke feigt å skru av. Aldersgrenser er til for å holdes.

Er ikke mulig å tøffe seg opp, la tiden jobbe. Ikke planlegg ting for eldre barn.  Hjemme alene filmene husker jeg som forrvirrende og skumle. Liker ikke enkelte av scenene i dag heller.

Anonymous poster hash: 39cb6...0b0
Skrevet

Takk for alle svar. Jeg antar at det bare er vanskelig å sette seg inn i hvordan hun kan ta så på vei, når jeg selv husker disse filmene fra JEG var barn som noe koselig og morsomt. Klarer liksom ikke å se hvordan det kan være skummelt.

Vi ser 95% animasjon, men av og til kommer jeg over vanlige filmer som jeg tenker at vil være fine å se sammen, hele familien (f.eks. Narnia osv.) Må vel bare slutte med det.

Skrevet

Noen barn (og voksne for den del ) sliter med å skulle fantasi og virkelighet når de ser filmer med mennesker i rollene. De skjønner ikke at det bare er på liksom. Jeg styrer lett unna filmer som gjør barna opprørt.

Skrevet

Takk for alle svar. Jeg antar at det bare er vanskelig å sette seg inn i hvordan hun kan ta så på vei, når jeg selv husker disse filmene fra JEG var barn som noe koselig og morsomt. Klarer liksom ikke å se hvordan det kan være skummelt.

Vi ser 95% animasjon, men av og til kommer jeg over vanlige filmer som jeg tenker at vil være fine å se sammen, hele familien (f.eks. Narnia osv.) Må vel bare slutte med det.

Narnia greide jeg ikke engang å høre lest, filmen var enda værre.  Husker du Shagma, fransk tegnefilm? grusom, Brødrene Dal? fikk aldri sett ferdig, Neverendingstory, så vel under halve...  

Vent litt, ikke ha hastverk, se de filmene senere! De går jo ikke sin vei.  Vent til aldersgrensen er passert. Ikke la det være et nederlag at det blir skummelt. Vi går av og til skytteltrafikk til kjøkkenet eller gjemmer oss bak en bok om noe er skummelt.

Skrevet

Jeg var sånn som barn og visse filmscener så klarer jeg fremdeles ikke å se på. Det er ikke nødvendigvis skummelt. Men jeg må bare gå. det er vel spesielt om noen er ferd med å bli  oppdaget i det de gjør noe dumt.

De fleste viste filmer i barnebursdagene på barneskolen. Jeg så aldri en hel film. Jeg måtte gå ut i løpet av filmen. Dette var bare noe alle visste om og det var helt greit.  Aldri blitt mobbet for det, faktisk så var de fleste snille, lot meg sitte slik at jeg kunne komme og gå. og de jublet over den Egonfilmen hvor jeg bare gikk til døra en gang! Hjemme ble det ikke gjort noe stort nummer av at jeg stod bak en kommode....

Jeg har som regel her hjemme at barn ikke skal se mer enn de vil, de skal se barnetv med en voksen tilstede (selv om jeg selv av og til faktisk bare må gå, selv i Jul i Blåfjell).  Er det skummelt kan man gå på kjøkkenet, eller skru av. Det er ikke feigt å skru av. Aldersgrenser er til for å holdes.

Er ikke mulig å tøffe seg opp, la tiden jobbe. Ikke planlegg ting for eldre barn.  Hjemme alene filmene husker jeg som forrvirrende og skumle. Liker ikke enkelte av scenene i dag heller.

Forvirrende og skumle? Du høres skikkelig rar ut.

Anonymous poster hash: 37e8d...e80

Skrevet

Jeg var sånn som barn og visse filmscener så klarer jeg fremdeles ikke å se på. Det er ikke nødvendigvis skummelt. Men jeg må bare gå. det er vel spesielt om noen er ferd med å bli oppdaget i det de gjør noe dumt.

De fleste viste filmer i barnebursdagene på barneskolen. Jeg så aldri en hel film. Jeg måtte gå ut i løpet av filmen. Dette var bare noe alle visste om og det var helt greit. Aldri blitt mobbet for det, faktisk så var de fleste snille, lot meg sitte slik at jeg kunne komme og gå. og de jublet over den Egonfilmen hvor jeg bare gikk til døra en gang! Hjemme ble det ikke gjort noe stort nummer av at jeg stod bak en kommode....

Jeg har som regel her hjemme at barn ikke skal se mer enn de vil, de skal se barnetv med en voksen tilstede (selv om jeg selv av og til faktisk bare må gå, selv i Jul i Blåfjell). Er det skummelt kan man gå på kjøkkenet, eller skru av. Det er ikke feigt å skru av. Aldersgrenser er til for å holdes.

Er ikke mulig å tøffe seg opp, la tiden jobbe. Ikke planlegg ting for eldre barn. Hjemme alene filmene husker jeg som forrvirrende og skumle. Liker ikke enkelte av scenene i dag heller.

Forvirrende og skumle? Du høres skikkelig rar ut.

Anonymous poster hash: 37e8d...e80

Enig!

Anonymous poster hash: e3ccd...269

Skrevet

Nå nettopp måtte vi slå av "Stardust" fordi hun begynte å gråte. Samme i jula, da ble hun livredd av "Alene Hjemme" og "Hjelp, Vi er på Juleferie" (eller "skal på", husker ikke). Harry Potter og sånt er totalt uaktuelt.

Ungen er bare 8! Hvorfor fortsetter du som mor å utsette henne for 11-årsgrense filmer hun åpenbart ikke er moden for? Det er jo direkte dårlig gjort!

Anonymous poster hash: adeda...ffd

Skrevet

Alle de filmene har vel 11-års grense, uansett, har de ikke? Hvorfor skal hun tøffe seg opp til å se dem, da?  Er det et mål at barn skal se filmer med så høy aldersgrense som mulig? Åtteåringen her hadde heller ikke turt å se dem, og hun trives fortsatt godt med å stort sett se animasjonsfilmer.

Anonymous poster hash: 9e37c...b53

Skrevet

Hvorfor tvinge barnet til å se filmer med 11 år aldersgrense når hun allerde er redd for filmer?

Skjerp deg! Du bare gjør situasjonen verre for henne. Stakkars jente.

Anonymous poster hash: 11612...179

Skrevet

Du er frustrert over at et barn på åtte år ikke tørr å se filmer med 11 års aldersgrense?

Det er en grunn til at aldersgrensen er 11 år!

Anonymous poster hash: 11612...179

Skrevet

Greit nok at filmen har litt høyere aldersgrense enn hvor gammel hun er, men Stardustber jo nesten en komedie...

Og Hjemme alene, hva er det som er så skummelt at en må gråte i den?

Synes ikke at du bør presse henne om hun blir oppriktig redd, men gjerne ha noen samtaler om fiksjon vs virkelighet

Bittelitt pysete, kanskje. Tenker bare at venninnene hennes nok ikke vil se tegnefilmer for alltid ( selv om mange tegnefilmer er værre enn ekte; kampen i Alladin, anyone...)

Anonymous poster hash: 1e67d...5b3

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart at hun synes det er tryggere med animasjonsfilm, det blir nok litt for virkelig med "ekte" film. Men Narnia-filmene er ikke passende for en 8-åring. Den har 11 års aldersgrense og det er stor forskjell på en 8-åring og en 11-åring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...