Gå til innhold

Silikon -ja eller nei?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager at det kommer enda et innlegg om silikon. Men håper noen tar seg tid til å svare helt ærlig.

 

Jeg har etter å ha ammet to barn og i tillegg gått ned i vekt to tomme bryst. I utgangspunktet var de aldri store, men jeg var var forsåvidt fornøyd. Uten bh eller i badedrakt ser jeg nå helt flat ut, man kan kun se brystvortene.

Jeg har ikke orket å gå i en undertøysbutikk for å få målt meg, orker ikke tanken på å gå med små bher som glir opp. Derfor velsler jeg mellom et par bher med innlegg som er for store, men gjør at det ser ut som at det er noe der.

 

Samboeren min er totalt motstander av at silikon og liker brystene mine som de er.

 

Siden vi er inne i sommersesongen merker jeg at jeg tenker mer og mer på hvor misfornøyd jeg er. Det er mye vanskeligere å finne topper og kjoler som passer sammenlignet med før.

 

Samtidig tenker jeg mye på at det fremstår som uansvarlig overfor jentene våre. Jeg har lyst til å vise at man skal være glad i den kroppen man har og ikke minst godta at folk kommer i forskjellige størrelser.

 

Jeg lurer på om jeg skal kontakte en klinikk for å få en vurderingstime. Men tenker også at de som gjør det stort sett allerede har bestemt seg, eller blir overbevist av kirurgen som peker ut det som er "feil".

 

Hva synes dere jeg bør gjøre?

 

Takknemlig for svar:)

 

Anonymous poster hash: 05e80...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare du kan finne ut hva du skal gjøre.

 

Selv ville jeg ikke gjort det. Har sett og hørt for mye bivirkninger av silikon til at jeg ville hatt noe slikt inn i kroppen. I tillegg er det jo en risiko med enhver operasjon, og man må regne med at man ikke kan ha protesene resten av livet, dvs at man med å legge inn silikon også er innforstått med å ta flere operasjoner i løpet av livet.

 

Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor du ønsker å gjøre det. Full sympati der.

 

Selv er jeg i høyrisiko for brystkreft, egentlig i den gruppen hvor de ønsker å fjerne brystene. Det kommer jeg ikke til å gjøre. Men hvis jeg en dag skulle få kreft, så kom jeg til å fjerne dem, og da vil jeg ikke ha silikon.

Jeg har gått mange runder med meg selv angående dette og har funnet ut at min femininitet ikke er avhengig av bryst eller ikke, det er en følelse inni meg.

Men det er mitt valg, og det er ikke nødvendigvis et valg som passer alle!

 

Mannen din er jo fornøyd med brystene dine, så se om du greier å begynne å se litt av det han ser :)

 

Ellers høres det ut som om du bruker feil type bh hvis de sklir opp. Hvis du er innom Oslo så stikk innom "Det Lille Under" på Paleet øverst i Carl Johan. De er kjempeflinke til å tilpasse bh'er - bedre enn noen andre butikker jeg har vært i!



Anonymous poster hash: d0500...568
Skrevet

Gjør som du selv ønsker.

 

Jeg tok for 12 år siden. Både samboer og foreldrene mine var helt imot. Er så glad jeg fulgte mitt eget ønske, for det er et av de beste investeringene jeg har gjort! :-)

Skrevet

Jeg hadde bryster akkurat som du beskriver. Fikk ikke kløft uansett hvilken push-up BH jeg prøvde. Tok silikon for to år siden. HAr ikke angret et sekund. Har fine pupper som ser og føles helt naturlige. De er myke og dråpeformede. Tror ingen ville kunnet gjette at det er silkon. Tok ikke så veldig store. Fylte bare opp :) 250 gram i hver tok jeg. Får veldig mye mer oppmerksomhet på byen. Nå er jeg godt gift, men litt artig å bli litt flørtet med likevel :)

 

Det skal vere livstidsproteser, så jeg skal ikke måtte bytte dem ut.

 

Lykke til!



Anonymous poster hash: 240fb...5cc
Skrevet

Gå for det! Angrer ikke! Jeg har ikke noen silikon-look, men ser helt normal ut! Ingen vet om det bortsett fra mannen, ei benninne og foreldrene mine. Slik skal det fortsette å være! Har absolutt ingen intensjoner om å dele dette med døtrene mine heller, isåfall ikke før de er i voksen alder.

 

Gjør det for deg selv!

 

Anonymous poster hash: 3b757...3d6

Skrevet

 

Bare du kan finne ut hva du skal gjøre.

 

Selv ville jeg ikke gjort det. Har sett og hørt for mye bivirkninger av silikon til at jeg ville hatt noe slikt inn i kroppen. I tillegg er det jo en risiko med enhver operasjon, og man må regne med at man ikke kan ha protesene resten av livet, dvs at man med å legge inn silikon også er innforstått med å ta flere operasjoner i løpet av livet.

 

Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor du ønsker å gjøre det. Full sympati der.

 

Selv er jeg i høyrisiko for brystkreft, egentlig i den gruppen hvor de ønsker å fjerne brystene. Det kommer jeg ikke til å gjøre. Men hvis jeg en dag skulle få kreft, så kom jeg til å fjerne dem, og da vil jeg ikke ha silikon.

Jeg har gått mange runder med meg selv angående dette og har funnet ut at min femininitet ikke er avhengig av bryst eller ikke, det er en følelse inni meg.

Men det er mitt valg, og det er ikke nødvendigvis et valg som passer alle!

 

Mannen din er jo fornøyd med brystene dine, så se om du greier å begynne å se litt av det han ser :)

 

Ellers høres det ut som om du bruker feil type bh hvis de sklir opp. Hvis du er innom Oslo så stikk innom "Det Lille Under" på Paleet øverst i Carl Johan. De er kjempeflinke til å tilpasse bh'er - bedre enn noen andre butikker jeg har vært i!

 

Anonymous poster hash: d0500...568

Takk for langt og godt svar. Jeg har definitivt feile bher nå, det må jeg uansett gjøre noe med. Takk for tips om butikk.

 

Og jeg er selvfølgelig glad for at min kjære liker meg som jeg er. Men samtidig tenker jeg at det er min kropp og mitt valg.

 

hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 05e80...286

Skrevet

Gjør som du selv ønsker.

 

Jeg tok for 12 år siden. Både samboer og foreldrene mine var helt imot. Er så glad jeg fulgte mitt eget ønske, for det er et av de beste investeringene jeg har gjort! :-)

Hva syntes samboeren din om det da du gjorde det? Jeg så badedraktbildet ditt og la merke til hvor bra du så ut forresten. Og tenkte ikke silikon..;)

 

Anonymous poster hash: 05e80...286

Skrevet

240fb...5cc [/acronym]

Livstidsproteser, det finnes altså?

 

Takk for alle svar fra dere som er fornøyde. Men man er jo ikke garantert at resultatet blir bra. Er litt bekymret for å eventuell bli mer misfornøyd pga arr og diverse.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 05e80...286

Skrevet

Jeg har bare to helt tynne arr som ikke sees om man ikke studerer nøye.



Anonymous poster hash: 240fb...5cc
Skrevet

Beklager at det kommer enda et innlegg om silikon. Men håper noen tar seg tid til å svare helt ærlig.

 

Jeg har etter å ha ammet to barn og i tillegg gått ned i vekt to tomme bryst. I utgangspunktet var de aldri store, men jeg var var forsåvidt fornøyd. Uten bh eller i badedrakt ser jeg nå helt flat ut, man kan kun se brystvortene.

Jeg har ikke orket å gå i en undertøysbutikk for å få målt meg, orker ikke tanken på å gå med små bher som glir opp. Derfor velsler jeg mellom et par bher med innlegg som er for store, men gjør at det ser ut som at det er noe der.

 

Samboeren min er totalt motstander av at silikon og liker brystene mine som de er.

 

Siden vi er inne i sommersesongen merker jeg at jeg tenker mer og mer på hvor misfornøyd jeg er. Det er mye vanskeligere å finne topper og kjoler som passer sammenlignet med før.

 

Samtidig tenker jeg mye på at det fremstår som uansvarlig overfor jentene våre. Jeg har lyst til å vise at man skal være glad i den kroppen man har og ikke minst godta at folk kommer i forskjellige størrelser.

 

Jeg lurer på om jeg skal kontakte en klinikk for å få en vurderingstime. Men tenker også at de som gjør det stort sett allerede har bestemt seg, eller blir overbevist av kirurgen som peker ut det som er "feil".

 

Hva synes dere jeg bør gjøre?

 

Takknemlig for svar:)

 

Anonymous poster hash: 05e80...286

Om mannen din er totalt i mot silikon, syns jeg du heller burde jobbe med å bli glad i kroppen din slik den er. 

:) :) 

Silikon kan føre til nedsatt følelse i puppene, i tillegg kan det virke som om du ved å ta silikon går på akkord med dine egne livsverdier. 

Skrevet

Har det akkurat likt som deg! Hadde veldig små, søte bryster som jeg var fornøyd med i utgangspunktet, etter ammingen er de rett og slett borte. Har kropp som en prepubertal 12-åring (+ hofter da :P ). Jeg har vel egentlig bestemt meg for silikon, men jeg vil ha et barn til, så venter til jeg er helt ferdig med graviditet og amming. Mannen min liker meg som jeg er, men er heller ikke motstander av silikon.



Anonymous poster hash: 262c7...c05
Skrevet

Jeg er i samme posisjon nå, her skal jeg i tillegg ned ca 20kg til før det blir mageplastikk og fyll i puppene.

Jeg skal dette for min egen del, mannen mener jeg ikke trenger det, men jeg vil for å føle meg som meg. Skal ha max en full 80C.

Dette er det bare du som kan bestemme. Det er din kropp og dine følelser. Selv om jeg hadde hatt henter så hadde jeg gjort det. Det er bedre å være en lykkelig mor enn en som mistrives med seg selv.

Skrevet

 

 

 

 

Samtidig tenker jeg mye på at det fremstår som uansvarlig overfor jentene våre. Jeg har lyst til å vise at man skal være glad i den kroppen man har og ikke minst godta at folk kommer i forskjellige størrelser.

 

Jeg lurer på om jeg skal kontakte en klinikk for å få en vurderingstime. Men tenker også at de som gjør det stort sett allerede har bestemt seg, eller blir overbevist av kirurgen som peker ut det som er "feil".

 

Hva synes dere jeg bør gjøre?

 

Takknemlig for svar:)

 

Anonymous poster hash: 05e80...286

Om mannen din er totalt i mot silikon, syns jeg du heller burde jobbe med å bli glad i kroppen din slik den er.

:) :)

Silikon kan føre til nedsatt følelse i puppene, i tillegg kan det virke som om du ved å ta silikon går på akkord med dine egne livsverdier.

Det føles mye som å gå på akkord med livsverdiene mine, det var godt formulert. Samtidig tenker jeg ikke ille om andre som tar veloverveide valg og fikser på det de har problemer med. Jeg var innimellom veldig misfornøyd før, men tenkte aldri tanken å ta silikon. Nå ser jeg at jeg ikke kan endre på størrelsen ved å gå opp i vekt, alt legger seg på lår og hofter.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 05e80...286

Skrevet

Angrer som en gal! Anbefaler det ikkje

 

Anonymous poster hash: 37e8c...3b3

Skrevet

Angrer som en gal! Anbefaler det ikkje

 

Anonymous poster hash: 37e8c...3b3

Har du lyst til å utdype hvorfor?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 05e80...286

Skrevet

jeg krympa fra en b cup til en AA i fjor & ble helt hysterisk. har aldri hatt noe serlig pupper men når b cup bh´n som alltid var for liten ble ALLT for stor fikk jeg nokk. satte inn silikon forje sommer & gikk opp til en full C. elsker det! føler meg så mye mer kvinnelig & fin.

 

sambo har helt i mot her også men tilslutt sa han at det var opp til meg. han mente det var viktigere at jeg var fornøyd med meg selv. tror han merker på meg at jeg føler meg penere & mer sexy nå.

& det er en fryd å kunne fylle en "voksen" bh & kjøpe fine kjoler som ikke henger over forsmå bryst hjelper helt klart på selvtilitten.

 

kirurgen jeg gikk til var kjempe flink. han forsto akkuratt hva jeg mente når jeg forklarte hvordan jeg så for meg resultatet osv, fortalte han at jeg ville ha litt størrelse men ikke "porno" pupper heller. bare litt større en hva jeg hadde naturlig, endte opp med å gå opp ca 2 str. kjempe fornøyd & hadde 0 plager etter oprasjonen, litt sår & øm men ikke vondt. arrene er nesten borte allerede nå & jeg gleder meg til å dra å bade snart & thailand ferie til høsten! vet jeg kommer til å føle meg fin i bikini i år, bare det å kunne kjøpe voksen str bikini er jo et stort selvtilits boost ;)

 

om du ønsker å ta silikon & har råd til det så gjør det! viktig at man gjør sånnne ting for seg selv & at man går til en ordentlig kirurg! bedre å betale litt mer & få en lege som er nøye, enn å ta det billig & få problemer senere.. masse lykke til :D



Anonymous poster hash: a32b0...f93
Skrevet

 

Gjør som du selv ønsker.

 

Jeg tok for 12 år siden. Både samboer og foreldrene mine var helt imot. Er så glad jeg fulgte mitt eget ønske, for det er et av de beste investeringene jeg har gjort! :-)

Hva syntes samboeren din om det da du gjorde det? Jeg så badedraktbildet ditt og la merke til hvor bra du så ut forresten. Og tenkte ikke silikon..;)

 

Anonymous poster hash: 05e80...286

Takk for det du. :-)

 

Han sa ingenting egentlig, men støttet meg i dagene etterpå. Hadde aldri kunnet ta silikon med små barn til stede da. Klarte knapt å reise meg opp av sofaen selv. Var dritvondt. Men skal sies at jeg spøy som en gris etter operasjonen og trodde det var pga smertestillende jeg fikk. I ettertid tenker jeg det nok var pga narkosen. Hadde sikkert ikke hatt det så vondt om jeg hadde fortsatt med de smertestillende, og ikke kun paracet

Skrevet

Jeg har vært i den prosessen du er i nå. Jeg valgte å ikke legge inn silikon.

Det har mye med hvordan jeg skal se dattera mi i øynene å overbevise henne om at hun er bra nok som hun er… For meg blir det hyklersk. Vi damer klager over kroppspresset unge jenter og damer blir utsatt for, og velger likevel å la oss kjøpe av de samme kreftene som skaper dette presset. Jo flere som velger silikon, jo mer unormalt blir det med uperfekte pupper. Presset øker proposjonelt med at flere legger seg under kniven.

 

Lever godt med valget mitt. Det er bare pupper :)



Anonymous poster hash: efeb6...72e
Skrevet

Jeg hadde gjort det og gjorde det.

Etter jeg hadde tatt det, da innså jeg hvor mye det faktisk hadde plaget meg. Liten investering i stor livskvalitet!

Aldri angret og tenker aldri over det. Det synes ikke og ser veldig naturlig ut:)

 

Jeg spurte ingen rundt med om deres mening, for det var helt irrelevant for meg.

 

Lykke til!

Skrevet

Hi her. Jeg har kjøpt meg et par nye bher i den anbefalte butikken. Det hjelper litt på.

 

Takk for alle tilbakemeldinger. Samboeren min skjønner virkelig ikke hva jeg tenker på og synes ikke at han kjenner igjen at dette er meg.

 

Det er uaktuelt å gjøre dette nå uansett pga vår livssituasjon. Jeg tenker at jeg i løpet av dette året til neste sommer vil tenke grundig over dette. I mellomtiden slår seg et slag for alle flatbrystede damer der ute;)

 

Anonymous poster hash: 05e80...286

Skrevet

Stemmer ja! Har selv, og er kjempefornøyd. Ganske vondt de første ukene, og måtte bytte proteser etter kapsler som kom etter amming. Naturlig og mykt resultat! La inn 245 første gang, og 290 andre gang.

 

Anonymous poster hash: 9c51d...1d9

Skrevet

Jeg har vært flat hele livet. Eneste tiden jeg har hatt antydning til små bryster var da de var fulle med melk. Men så fort jeg sluttet å amme er de helt, helt, helt flate. Jeg ønsker ikke å ta silikon, selv om jeg har tenkt mye på det. For hvert år som går har jeg litt mindre lyst til å legge meg under kniven. Jeg bruker bh-er som er alt for store - slik at jeg føler meg normal i hverdagen. Bikini eller badedrakt kan jeg bare glemme, men jeg liker meg best på land uansett. Med en singlett eller t-skjorte over får jeg kost meg i sommerværet. Jeg syns ikke det er verdt å risikere liv og helse for å kunne gå med stroppløse kjoler eller fine bikinier. Barna og familien min er så mye verdt at jeg nekter å ta noen sjanser. :)



Anonymous poster hash: 76768...54a
Skrevet

Jeg tok silikon for to mnd siden fordi jeg ville ha pupper som stod til kroppen. Er god og rund men hadde ingen pupper. Har fremdeles ikke store pupper, men kan gå i badeland uten å skjemmes. Barna mine har ikke merket noenting! Men jeg la silikonen over muskelen og hadde store smerter bare en par dager. Jeg er superfornøyd!

 

Anonymous poster hash: e45dd...276

Skrevet

Jeg vurderte silikon i ca 7-10 år før jeg gjorde det. La inn 260, altså lite, men nok til at jeg ser ut som en dame ;) Har hatt i to år nå og angrer ikke et sekund!! Arrene er helt hudfarget nå og supersmale. Synes knapt og må løfte på brystene for i hele tatt å se arr :D

 

Anonymous poster hash: 22c3e...05b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...