Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Har en baby på 8 mnd. Svigerfar er på besøk hele uka, det er første gang han ser henne. Synes han tar seg litt vel mye til rette. Er det feks vanlig å bare gå å ta opp babyen fra lekegrinden og bære henne rundt uten å spørre om lov? Hadde dere mislikt det? Anonymous poster hash: 23b71...184
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Seriøst?! "Tar seg til rette?" Herlighet, vær glad barnet har en engasjert bestefar som er glad i henne! Ville du heller at han skal sitte helt apatisk og ikke gi henne noe oppmerksomhet? Så JA, det er vanlig. Len deg tilbake og slapp av! Anonymous poster hash: ce97a...026
Serepta Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Hæ ? Han skal spørre om lov for å ta opp en 8 mnd gammel baby ? Håper du tuller.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Det er veldig vanlig og noe jeg på ingen måte hadde mislikt, jeg hadde heller blitt veldig glad over at bestefaren til barnet gjorde det han kan for å bli kjent med han/hun Jeg tenker at lekegrind er et sted man setter barnet, kun for å få gjort ting i huset og et sted barnet skal tilbringe minst mulig tid, så perfekt at bestefar heller kan underholde. Anonymous poster hash: 52fef...06c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Var det noen ord i setningen dere ikke forsto? Anonymous poster hash: 23b71...184
Serepta Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Ok. Ja det er helt, fullstendig vanlig av en bestefar som bryr seg å handle a opp babyen fra lekegrinda. Og nei det hadde jeg ikke blitt sur for.
Chl85 Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Nå hørtes du veldig spesiell ut altså... Så lenge barnet viser tillit og det er jo farfar!!?? Hadde vært noe helt annet om du møtte en fremmed kar på gata som lukta gammel fyll og morro, som tok opp ungen din av vogna for kose... Da hadde jeg reagert. Tar opp babyene til venninnene mine hele tiden jeg, ved mindre de sover eller lignende? Det samme gjorde de med min? Og ja til spørsmålet ditt. Det er helt vanlig å plukke opp en baby på 8 mnd, som du tross alt er i slekt med. Så trenger vel ikke be om lov for alt mulig ?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Så hyggelig da, tenker jeg. Om det var nyfødt som ble vekket hadde jeg blitt irritert. Men større barn som sikkert koser seg med oppmerksomhet? Nei nei Anonymous poster hash: 0c42a...656
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Det er HELT vanlig. Anonymous poster hash: 706a1...cf4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #12 Skrevet 29. mai 2014 Ser ikke problemet, sover ungen slik at han vekker henne? Min svigermor rev ungen ut av armene våre med en gang vi kom inn ytterdøra og løp inn i stua med en livredd og hylende unge. To ganger. Jeg løp sjokkert etter henne begge gangene og ba om å få han tilbake, hun nektet så jeg måtte rive han tilbake og trøste han i 20 min etterpå. Da var han 1,5-2 mnd. Han er 7 mnd nå, og hyler ennå når han ser henne, han er nå livredd alle damer som ligner på henne. Vi har jobbet hard med å få henne til å skjønne greia og være forsiktig men hun skjønner det ikke. Nå når vi kommer på besøk så må den som bærer han gå inn sist og den andre skjerme så hun ikke kan ta ungen, og hun blir sint hver gang. Hun får holde han, selvfølgelig, men han må først være i samme rom som henne i ca 20 min før han føler seg trygg. Hadde hun bare løftet han opp forsiktig når han lå i lekegrinda el noe sånt og aldri revet han til seg, så hadde det aldri vært noe problem. Forventer du at alle dere kjenner spør om å få løfte opp ungen din som er våken og ligger for seg selv? Det gjør ikke vi, forventer bare at folk spør om å få han når vi holder han. Hva annet gjør han? Er han psykisk ustabil el noe sånt? Anonymous poster hash: 72226...122
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 Ser ikke problemet, sover ungen slik at han vekker henne? Min svigermor rev ungen ut av armene våre med en gang vi kom inn ytterdøra og løp inn i stua med en livredd og hylende unge. To ganger. Jeg løp sjokkert etter henne begge gangene og ba om å få han tilbake, hun nektet så jeg måtte rive han tilbake og trøste han i 20 min etterpå. Da var han 1,5-2 mnd. Han er 7 mnd nå, og hyler ennå når han ser henne, han er nå livredd alle damer som ligner på henne. Vi har jobbet hard med å få henne til å skjønne greia og være forsiktig men hun skjønner det ikke. Nå når vi kommer på besøk så må den som bærer han gå inn sist og den andre skjerme så hun ikke kan ta ungen, og hun blir sint hver gang. Hun får holde han, selvfølgelig, men han må først være i samme rom som henne i ca 20 min før han føler seg trygg. Hadde hun bare løftet han opp forsiktig når han lå i lekegrinda el noe sånt og aldri revet han til seg, så hadde det aldri vært noe problem. Forventer du at alle dere kjenner spør om å få løfte opp ungen din som er våken og ligger for seg selv? Det gjør ikke vi, forventer bare at folk spør om å få han når vi holder han. Hva annet gjør han? Er han psykisk ustabil el noe sånt?Anonymous poster hash: 72226...122 Hun svigermora di høres jo helt gal ut! Nei, han er ikke psykisk ustabil, så vidt jeg vet. Men jeg liker ikke så godt at han holder henne, kysser henne i ansiktet osv, og ikke spør før han tar henne. Nå er det jo sånn at jeg misliker hele fyren da.. Og det gjør mannen min også. Han slo mannen min da han var liten. Selv om han virker snill nå, så stoler jeg ikke på ham. Anonymous poster hash: 23b71...184
BareMas Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Så lenge babyen er trygg på bestefaren, må det da være vinn-vinn for alle parter at de tilbringer tiden sammen?!
☆☆☆ Skrevet 29. mai 2014 #15 Skrevet 29. mai 2014 Ser ikke problemet, sover ungen slik at han vekker henne? Min svigermor rev ungen ut av armene våre med en gang vi kom inn ytterdøra og løp inn i stua med en livredd og hylende unge. To ganger. Jeg løp sjokkert etter henne begge gangene og ba om å få han tilbake, hun nektet så jeg måtte rive han tilbake og trøste han i 20 min etterpå. Da var han 1,5-2 mnd. Han er 7 mnd nå, og hyler ennå når han ser henne, han er nå livredd alle damer som ligner på henne. Vi har jobbet hard med å få henne til å skjønne greia og være forsiktig men hun skjønner det ikke. Nå når vi kommer på besøk så må den som bærer han gå inn sist og den andre skjerme så hun ikke kan ta ungen, og hun blir sint hver gang. Hun får holde han, selvfølgelig, men han må først være i samme rom som henne i ca 20 min før han føler seg trygg. Hadde hun bare løftet han opp forsiktig når han lå i lekegrinda el noe sånt og aldri revet han til seg, så hadde det aldri vært noe problem. Forventer du at alle dere kjenner spør om å få løfte opp ungen din som er våken og ligger for seg selv? Det gjør ikke vi, forventer bare at folk spør om å få han når vi holder han. Hva annet gjør han? Er han psykisk ustabil el noe sånt?Anonymous poster hash: 72226...122 Hun svigermora di høres jo helt gal ut! Nei, han er ikke psykisk ustabil, så vidt jeg vet. Men jeg liker ikke så godt at han holder henne, kysser henne i ansiktet osv, og ikke spør før han tar henne. Nå er det jo sånn at jeg misliker hele fyren da.. Og det gjør mannen min også. Han slo mannen min da han var liten. Selv om han virker snill nå, så stoler jeg ikke på ham. Anonymous poster hash: 23b71...184 Veldig uvanlig å invitere ein de ikkje likar eller stolar på til å bu hjå seg Situasjonen du beskriver i hovedinnlegget er heilt normal, men folk flest omgir seg helst ikkje med folk dei mislikar på eit slikt nivå.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #16 Skrevet 29. mai 2014 Ser ikke problemet, sover ungen slik at han vekker henne? Min svigermor rev ungen ut av armene våre med en gang vi kom inn ytterdøra og løp inn i stua med en livredd og hylende unge. To ganger. Jeg løp sjokkert etter henne begge gangene og ba om å få han tilbake, hun nektet så jeg måtte rive han tilbake og trøste han i 20 min etterpå. Da var han 1,5-2 mnd. Han er 7 mnd nå, og hyler ennå når han ser henne, han er nå livredd alle damer som ligner på henne. Vi har jobbet hard med å få henne til å skjønne greia og være forsiktig men hun skjønner det ikke. Nå når vi kommer på besøk så må den som bærer han gå inn sist og den andre skjerme så hun ikke kan ta ungen, og hun blir sint hver gang. Hun får holde han, selvfølgelig, men han må først være i samme rom som henne i ca 20 min før han føler seg trygg. Hadde hun bare løftet han opp forsiktig når han lå i lekegrinda el noe sånt og aldri revet han til seg, så hadde det aldri vært noe problem. Forventer du at alle dere kjenner spør om å få løfte opp ungen din som er våken og ligger for seg selv? Det gjør ikke vi, forventer bare at folk spør om å få han når vi holder han. Hva annet gjør han? Er han psykisk ustabil el noe sånt?Anonymous poster hash: 72226...122 Hun svigermora di høres jo helt gal ut! Nei, han er ikke psykisk ustabil, så vidt jeg vet. Men jeg liker ikke så godt at han holder henne, kysser henne i ansiktet osv, og ikke spør før han tar henne. Nå er det jo sånn at jeg misliker hele fyren da.. Og det gjør mannen min også. Han slo mannen min da han var liten. Selv om han virker snill nå, så stoler jeg ikke på ham.Anonymous poster hash: 23b71...184 Veldig uvanlig å invitere ein de ikkje likar eller stolar på til å bu hjå segSituasjonen du beskriver i hovedinnlegget er heilt normal, men folk flest omgir seg helst ikkje med folk dei mislikar på eit slikt nivå. Han er uansett faren, og mannen har ikke brutt kontakten. Så lenge mannen min ønsker å ha noe kontakt, stiller jeg selvsagt opp. Anonymous poster hash: 23b71...184
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #17 Skrevet 29. mai 2014 Og forresten inviterte han seg selv. Anonymous poster hash: 23b71...184
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #18 Skrevet 29. mai 2014 Alvorlig talt... Hvis du misliker dette så virker du ganske vanskelig og egen. Og det er utrolig urettferdig av deg/dere å holde det mot ham at han slo mannen din da han var liten. Folk forandrer seg, innser feilene sine og har rett til en ny sjanse. Slik du beskriver ham sammen med barnet virker det ikke som han gjenopptar gamle synder, akkurat. Hvem er du til å komme imellom barnet og dets besteforeldre og bestemme hva slags forhold de skal ha? Jeg mener, jeg vet at du er moren hennes, men så lenge det ikke skjer noe galt så fremstår du bare som utakknemlig og fordomsfull. Tenk å ikke like at bestefar demonstrerer sin kjærlighet til barnebarnet... Anonymous poster hash: bfbdd...18c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #19 Skrevet 29. mai 2014 Alvorlig talt... Hvis du misliker dette så virker du ganske vanskelig og egen. Og det er utrolig urettferdig av deg/dere å holde det mot ham at han slo mannen din da han var liten. Folk forandrer seg, innser feilene sine og har rett til en ny sjanse. Slik du beskriver ham sammen med barnet virker det ikke som han gjenopptar gamle synder, akkurat. Hvem er du til å komme imellom barnet og dets besteforeldre og bestemme hva slags forhold de skal ha? Jeg mener, jeg vet at du er moren hennes, men så lenge det ikke skjer noe galt så fremstår du bare som utakknemlig og fordomsfull. Tenk å ikke like at bestefar demonstrerer sin kjærlighet til barnebarnet... Anonymous poster hash: bfbdd...18c Hvem er du til å si at jeg komme imellom dem? Jeg har tvert imot ikke protestert en eneste gang, men bare smilt, selv om det stormer inni meg. Dette nettopp fordi jeg er klar over at jeg ikke kan forhindre forholdet dem imellom. Når det kommer til å glemme at han slo mannen min tar du feil - det kan aldri tilgis. Anonymous poster hash: 23b71...184
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #20 Skrevet 29. mai 2014 Alvorlig talt... Hvis du misliker dette så virker du ganske vanskelig og egen. Og det er utrolig urettferdig av deg/dere å holde det mot ham at han slo mannen din da han var liten. Folk forandrer seg, innser feilene sine og har rett til en ny sjanse. Slik du beskriver ham sammen med barnet virker det ikke som han gjenopptar gamle synder, akkurat. Hvem er du til å komme imellom barnet og dets besteforeldre og bestemme hva slags forhold de skal ha? Jeg mener, jeg vet at du er moren hennes, men så lenge det ikke skjer noe galt så fremstår du bare som utakknemlig og fordomsfull. Tenk å ikke like at bestefar demonstrerer sin kjærlighet til barnebarnet... Anonymous poster hash: bfbdd...18c Hvem er du til å si at jeg komme imellom dem? Jeg har tvert imot ikke protestert en eneste gang, men bare smilt, selv om det stormer inni meg. Dette nettopp fordi jeg er klar over at jeg ikke kan forhindre forholdet dem imellom. Når det kommer til å glemme at han slo mannen min tar du feil - det kan aldri tilgis. Anonymous poster hash: 23b71...184 Jeg har ikke sagt noen steder at du faktisk kommer imellom dem. Jeg har heller ikke sagt at man skal glemme at han slo mannen din. Det er forståelig at det ikke kan tilgis, men det er mellom ham og mannen din. Min mor slo meg da jeg var liten. Jeg har i dag et dårlig forhold til henne og unngår for mye kontakt, men kontakten mellom henne og barna mine legger jeg meg overhode ikke bort i, men det er jo fordi jeg vet at hun ikke ville slå mine barn. Anonymous poster hash: bfbdd...18c
Chl85 Skrevet 29. mai 2014 #21 Skrevet 29. mai 2014 Alvorlig talt... Hvis du misliker dette så virker du ganske vanskelig og egen. Og det er utrolig urettferdig av deg/dere å holde det mot ham at han slo mannen din da han var liten. Folk forandrer seg, innser feilene sine og har rett til en ny sjanse. Slik du beskriver ham sammen med barnet virker det ikke som han gjenopptar gamle synder, akkurat. Hvem er du til å komme imellom barnet og dets besteforeldre og bestemme hva slags forhold de skal ha? Jeg mener, jeg vet at du er moren hennes, men så lenge det ikke skjer noe galt så fremstår du bare som utakknemlig og fordomsfull. Tenk å ikke like at bestefar demonstrerer sin kjærlighet til barnebarnet... Anonymous poster hash: bfbdd...18c Hvem er du til å si at jeg komme imellom dem? Jeg har tvert imot ikke protestert en eneste gang, men bare smilt, selv om det stormer inni meg. Dette nettopp fordi jeg er klar over at jeg ikke kan forhindre forholdet dem imellom. Når det kommer til å glemme at han slo mannen min tar du feil - det kan aldri tilgis. Anonymous poster hash: 23b71...184 Da skjønner jeg ærlig talt ikke at dere omgås denne mannen? Hvis det er sånn at han mishandlet din mann som barn?.... Er du redd for at han skal gjøre barnet ditt noe så må dere jo holde dere unna han. Ellers er det HELT vanlig at besteforeldre plukker opp barnebarn og kysser på dem.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #22 Skrevet 29. mai 2014 Ditt første barn? Om han slo mannen din når han var liten er selvsagt ikke bra. Men, regner med at mannen din har et greit forhold til han nå? Siden han er på besøk liksom. Og er vel bare bra at han prøver å stiller opp. SLAPP AV! Anonymous poster hash: 4ffbf...c62
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #23 Skrevet 29. mai 2014 Nå var det vel dessverre vanlig at foreldre slo barna sine mer før (klaps på rumpa eller kniping i armen) eller mener du at faren banket ham opp? Om det er det første så forsvarer jeg ikke det, men folk kan endre seg og oppfatningen av barneoppdragelse endrer seg med tiden. Om han systematisk banket han opp og terroriserte ham kan jeg skjønne at forholdet er meget anstrengt, men hadde ikke reagert på at barnet mitt ble løftet opp av sin bestefar på den måten som du beskriver i HI. Anonymous poster hash: 5e85d...b39
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #24 Skrevet 29. mai 2014 Ditt første barn? Om han slo mannen din når han var liten er selvsagt ikke bra. Men, regner med at mannen din har et greit forhold til han nå? Siden han er på besøk liksom. Og er vel bare bra at han prøver å stiller opp. SLAPP AV! Anonymous poster hash: 4ffbf...c62 Jeg er ikke redd for at han skal slå datteren min, og uansett er han aldri alene med henne. Første barn ja, og føler meg litt eiersyk. Anonymous poster hash: 23b71...184
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå