Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Hvordan takler dere det? Når de hyler, spreller, sparker og slår.. alt er galt og det gir seg ikke.. vi hadde en sånn episode i dag. Jeg snakket med rolig stemme, prøvde å tilby drikke, tørke snørr osv men hun var hysterisk sint. Skjønte hun var sliten i varmen og la henne en time før leggetid. Hun sovnet momentant -stakkar liten.. Anonymous poster hash: 9d099...832
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Her virket det å bare holde ham hardt inntil meg og bare trøste.. Tok litt tid før kroppen slappet av, men det hjalp som regel på den alderen. Nå er han 5 og det hjelper IKKE lenger;) Anonymous poster hash: b813a...af4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Om det er slik flere ganger, tror jeg at jeg ville ha sett etter tegn på at barnet er sliten før det blir melt down. Komme det i forkjøpet med å roe ned før han blir så oversliten at det blir for overveldende for han. Barn som har melt downs er HELT overveldet av egne følelser og trenger hjelp til å roe seg ned. Som regel går det fortere over om man kun fokuserer på å roe ned kroppslig, og ikke spør og snakker så mye. I en melt down episode er ikke "fornuft-hjernen" tilgjengelig. Og i mange tilfeller kan man forutse episodene fordi man ser når barnet egentlig er for sliten til å håndtere bråk, små krav, tilsnakk eller lignende. Av og til "må" det bare ut, som en avreagering for eksempel på en slitsom dag i barnehagen.. Anonymous poster hash: 35864...17a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå