Gå til innhold

Hvor mye Paracet er for mye?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da ikke på antall piller pr døgn eller dose, men over et lengre tidsperspektiv. Ettåringen min er syk, har 40 i feber og er tydelig plaget, så hun fikk nettopp paracet nr. 3 etter å ha våknet og vært skikkelig slakk og sutrete. Hun var også syn for en uke siden med samme symptomene, også da fikk hun paracet når hun var tydelig plaget. Samme med påsken. Men hun har da kun fått de gangene hun har vært tydelig plaget av feberen, og maks tre dager i strekk. Allikevel beskylder mannen meg nå for å gi henne alt for mye Paracet, jeg har jo gitt hene Paracet i to måneder ifølge han (siden hun har vært syk tre ganger på 2 mnd).

 

Samme med eldstejenta, hun får kun når hun er veldig plaget. Jeg følger ikke febermålet, jeg følger allmenntilstanden. Derfor irriterer det meg veldig at jeg møter så motstand hver gang jeg prøver å gjøre det lettere for barna når de er syke. Samme gjelder nesespray og når jeg suger snørr av nesa, jeg styrer visst alt for mye...

 

Så hva mener dere? Overmedisinerer jeg barna mine?

 

Anonymous poster hash: 2c927...8c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at barn godt kan få være slappe og sutrete uten å få paracet. Men dersom de er sånn pga veldig høy feber kan de få, for å få ned tempen. men jeg ville ikke gitt det så mye ellers. Det kan hjelpe å få en is, og få se litt film i armkroken til mamma også. :)



Anonymous poster hash: 4e3d6...90a
Skrevet

svarte forresten ikke på spm. Jeg mener ikke at du overmedisinerer! Jeg gir også paracet dersom sønnen vår har feber og tydelig påvirket! Vil jo at han skal ha det litt ok selv om han er syk. Nå er det ikke sånn at det er snakk om å slavisk følge døgn-doseringen bare fordi barnet har feber, du gir kun fordi du ser behov for det. Nesespray for å løsne tett nese og hjelp til å suge snørr ut av nesen hvis de ikke får ut selv, synes jeg er det minste man kan gjøre for barna når de er syke!!

Skrevet

Min fikk en dose hver fjerde time, husker ikke dosen men tipper maksdosen. Det var for store smerter og feber som ikke var kjempe høy. Var flytende (hjemme) og intravanøst (sykehuset) og han var bare to uker gammel.

 

Vet faktisk ikke hva jeg ville gjort ved annen sykdom, han har ikke vært syk siden, er 7 mnd. Men tenker at om de ikke har høy feber så ser man det an. Helsesøster sa ved 3 mnd-vaksina at han kunne få en paracet hvis han ble urolig senere men han ble ikke det. Men selvsagt forskjell på å gi en og flere over tid. Se an feberen og om dere kan roe henne uten paracet. God bedring!

 

Anonymous poster hash: 310cb...4c0

Skrevet

Min fikk en dose hver fjerde time, husker ikke dosen men tipper maksdosen. Det var for store smerter og feber som ikke var kjempe høy. Var flytende (hjemme) og intravanøst (sykehuset) og han var bare to uker gammel.

 

Vet faktisk ikke hva jeg ville gjort ved annen sykdom, han har ikke vært syk siden, er 7 mnd. Men tenker at om de ikke har høy feber så ser man det an. Helsesøster sa ved 3 mnd-vaksina at han kunne få en paracet hvis han ble urolig senere men han ble ikke det. Men selvsagt forskjell på å gi en og flere over tid. Se an feberen og om dere kan roe henne uten paracet. God bedring!

 

Anonymous poster hash: 310cb...4c0

Han fikk forresten dosene hver fjerde time i en uke.

 

Anonymous poster hash: 310cb...4c0

Skrevet

Takk for svar dere. Jeg er faktisk sykepleier og stoler på at det jeg gjør er rett, både rent faglig og for mammainstinktet sin del, men er så lei av at mannen tviler på meg. Han sitter og googler og utfordrer alt jeg sier, jeg kunne liksågodt vært kassadame for hans del når det gjelder helsefaglige spørsmål. Men jeg har nå en ettåring her som helt tydelig føler seg mye bedre, noe han må innrømme selv at var verdt Paraceten.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 2c927...8c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...