Gå til innhold

Lite rutinert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lite rutiner hjemme. Vi jobber begge både dager, kvelder og netter. Har en på snart fire.

Leggetider er alt mellom sju og ti. Går i barnehage tre dager i uka, og blir levert alt fra åtte til ti på morgenen. Middag kan være alt mellom klokken to og sju.

Føler vi har det helt topp.

Kan være ute med venner uten å stresse med å hjem til legging. Har masse tid sammen enten på morgen eller kveld.

Tenker det forandrer seg når han begynner på skolen og må opp tidlig hver dag, men enn så lenge nyter vi det.

Helt til jeg fikk en sleivete kommentar om det..

Er det dårlig barneoppdragelse vi holder på med?

Anonymous poster hash: 4c1e7...551

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du faktisk ser at barnet trivst med det (og ikkje berre seier til deg sjølv at det går bra fordi du ønskar det), kan eg ikkje sjå at det skal vere feil.

Skrevet

Venninnen min hadde også lite rutiner med sin lille, dog, ikke like urutinert som dere. 

Jeg må innrømme at jeg tenkte mitt når jeg jeg så at det var tilfeldig om gutten la seg kl. 20 eller kl. 21.

Likevel, det ble nå folk av sønnen hennes også.

Anonymous poster hash: f6bca...fae
Skrevet

Om dere lever etter barnets behov og ikke presser han inn i en livsstil som passer dere best går det helt sikkert bra.

Skrevet

Venninnen min hadde også lite rutiner med sin lille, dog, ikke like urutinert som dere.

Jeg må innrømme at jeg tenkte mitt når jeg jeg så at det var tilfeldig om gutten la seg kl. 20 eller kl. 21.

Likevel, det ble nå folk av sønnen hennes også.

Anonymous poster hash: f6bca...fae

Er jo berre 1 time frå 20-21. Viss det er mykje må eg melde på oss som urutinerte også. Det meste her har minst eit slikt slingringsmonn.
Skrevet

Så lenge barnet også er fleksibelt og sover like mange timer hver natt uansett når han legges, så er vel dette helt greit i to år til. Når han begynner på skolen bør dere derimot få inn mer faste rutiner, for da må han tidlig opp hver dag.

Anonymous poster hash: 0a814...b75
Skrevet

Tenker at så lenge dere ikke merker noen negativ adferd eller sovemønster på barnet deres, så er det vel opp til dere? 

Vår unge er så rutine menneske og sover for eksempel ikke lenger selv om hun blir lagt senere.  Får da for lite søvn og blir grinete/trassen utover dagen og da blir det jo ikke noe hyggelig. 

Så som sagt så lenge det ikke går utover barnet på noen måte så er det vel ikke noe problem... Men klart viktig å få innført rutiner en god stund før han begynner på skolen... Er ikke bra hvis barnet deres ligger på pulten å sover og ikke er vant til å måtte spise til faste tider ;)

Skrevet

Så lenge du faktisk ser at barnet trivst med det (og ikkje berre seier til deg sjølv at det går bra fordi du ønskar det), kan eg ikkje sjå at det skal vere feil.

Trives gjør han. Er en strålende fornøyd og blid gutt.

Men han kjenner jo ikke til noe annet. Han har jo hatt det sånn alltid.

Skrevet

Han sover ca ti timer, uansett om han legger seg sju eller ellve. Og jeg er ikke noe morgenmenneske, så jeg må jo si jeg nyter når han sover lenge.

Og så har vi det så fint på kveldene.

Vi har en helt annen ro da, enn på dagen.

Ingenting vi skal rekke, så vi bare pusler rundt å koser oss.

Eneste er jo at det blir lite voksentid.

Mulig vi får prøve å bli mer rutinerte. Men det blir ikke før etter sommeren hvertfall ☺️

Hi

Skrevet

Han sover ca ti timer, uansett om han legger seg sju eller ellve. Og jeg er ikke noe morgenmenneske, så jeg må jo si jeg nyter når han sover lenge.

Og så har vi det så fint på kveldene.

Vi har en helt annen ro da, enn på dagen.

Ingenting vi skal rekke, så vi bare pusler rundt å koser oss.

Eneste er jo at det blir lite voksentid.

Mulig vi får prøve å bli mer rutinerte. Men det blir ikke før etter sommeren hvertfall ☺️

Hi

Syns det høres ut som dere gir gutten deres en kjempefin oppvekst!

Gjør det som passer dere best, ikke lag rutiner bare fordi det er det som er 'normen'.

Er selv enebarn, og vokste opp slik du beskriver at sønnen din har det :-) helt topp, uten rigide rutiner osv.

Selv har jeg to tette, og vi må ha endel rutiner, ellers blir det kaos. Hadde vi hatt et barn hadde vi nok hatt det som dere :-)

Anonymous poster hash: 1a9a4...d98

Skrevet

Vi har også det litt slikt, men vi har en fast leggetid om kvelden. For mange har den alltid vært sein, men tidligere fungerer ikke for ungene. De har alltid sovnet mellom ni og ti og er da opplagte når klokka ringer sju eller de kan sove til de våkner. Aldri problem med å legge seg.

Ungene som nå går på skolen syns dette er veldig deilig og er ikke like enig i at mannen skal prøve å få seg en dagstilling. De liker at det alltid er noen hjemme, hvem som er hjemme og når middagen står på bordet bryr de seg ikke om. Mat får de, men middagen tar vi når det passer oss. Om det r tidlig eller seint. Somoftes er det seint hos oss, for da er det ikke ørten venner på besøk og huset begynner å roe seg litt igjen.

Anonymous poster hash: 0aba0...bf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...