Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Hvor penge får deres barn på 5,5 være ute i gaten alene når det ikke er barnehage dagen etter? Anonymous poster hash: 0809d...22f
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Til han skal spise kvelds, med mindre han spiser ute. Han er av og til ute til kl. åtte, men vanligvis er han ute til halvåtte. Jeg nyter finværet nå når sol og varme har kommet. Det ser jeg at naboene også gjør. Anonymous poster hash: e6060...9c9
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Hun legger seg kl syv uansett hverdag eller helg, sommer som vinter. Anonymous poster hash: 4aa67...a70
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Hun legger seg kl syv uansett hverdag eller helg, sommer som vinter. Anonymous poster hash: 4aa67...a70 Er ikke det trist? Å alltid være like streng på leggetidene og innetidene.. Anonymous poster hash: e6060...9c9
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Hun har akkurat lagt seg nå og legger seg igrunn alltid mellom halv åtte og åtte. Må inn for å spise og roe ned, få hvilepuls og stelle seg i syvtiden. Anonymous poster hash: f6dbe...b11
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Inn til barnetv og i seng til kl 19.30. Han våkner grytidlig hvis han legger seg sent og vi får en meget dårlig dag. Anonymous poster hash: edb57...d72
Gjest Julia1984 Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Vi har også faste leggetider, men som i dag hvor "alle" barna i gata er ute, masse fin men og god stemning blant alle barna denne sommerkvelden, så nyyyter vi det. Selvfølgelig får de være lenger oppe da. Tragisk å være nazi på kl 19 slik hun over er...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Hun legger seg kl syv uansett hverdag eller helg, sommer som vinter. Anonymous poster hash: 4aa67...a70 Er ikke det trist? Å alltid være like streng på leggetidene og innetidene.. Anonymous poster hash: e6060...9c9 Nei, men det plager kanskje deg? Anonymous poster hash: 4aa67...a70
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Hun har akkurat lagt seg nå og legger seg igrunn alltid mellom halv åtte og åtte. Må inn for å spise og roe ned, få hvilepuls og stelle seg i syvtiden. Anonymous poster hash: f6dbe...b11 Hun står forresten opp ca halv syv om morgenen uansett om det er hverdag eller helg og er ganske sensitiv på for lite søvn. Hun kan selvfølgelig være lenger opp en dag om det er selskap eller andre ting som skjer, og det går ganske greit selv om hun blir survete og sliten dagen etter. Men har hun flere sene dager etter hverandre blir hun rett og slett litt dårlig, det blir hun også om hun er steder med mye støy for lenge. Hun trenger litt ro hver dag, trenger å være alene en stund hver dag og trekker seg unna for mye støy og spetakkel. Anonymous poster hash: f6dbe...b11
Gjest Julia1984 Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Hun legger seg kl syv uansett hverdag eller helg, sommer som vinter. Anonymous poster hash: 4aa67...a70 Er ikke det trist? Å alltid være like streng på leggetidene og innetidene.. Anonymous poster hash: e6060...9c9 Nei, men det plager kanskje deg? Anonymous poster hash: 4aa67...a70 Så hvis alle nabobarna inkl dine leker, høy stemning og fin lek - så må dine unger inn? Raus mamma, ja
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Vi har også faste leggetider, men som i dag hvor "alle" barna i gata er ute, masse fin men og god stemning blant alle barna denne sommerkvelden, så nyyyter vi det. Selvfølgelig får de være lenger oppe da. Tragisk å være nazi på kl 19 slik hun over er... Her er det både skole, barnehage og jobb i morgen her... Anonymous poster hash: f6dbe...b11
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #12 Skrevet 29. mai 2014 Vi har også faste leggetider, men som i dag hvor "alle" barna i gata er ute, masse fin men og god stemning blant alle barna denne sommerkvelden, så nyyyter vi det. Selvfølgelig får de være lenger oppe da. Tragisk å være nazi på kl 19 slik hun over er... Hva vet du om grunnen til at det er sånn? Jeg velger å være nazi på det fordi jeg ikke liker å stå opp kl 0430. Jeg vil helst sove til 0700. Anonymous poster hash: 4aa67...a70
Gjest Julia1984 Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 Så hvis barna dine får en halvtime ekstra ute må du opp 4.30? Logisk!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Vi har også faste leggetider, men som i dag hvor "alle" barna i gata er ute, masse fin men og god stemning blant alle barna denne sommerkvelden, så nyyyter vi det. Selvfølgelig får de være lenger oppe da. Tragisk å være nazi på kl 19 slik hun over er... Hvorfor er du så nedlatende, du vet jo ingenting om grunnen til at noen foreldre er nazi på dette... Du kan jo ihvertfall spørre om grunnen før du dømmer. Min 8-åring f.eks har migrene, og lite søvn er det som trigger anfall mest. Det er derfor viktig med faste leggetider og nok søvn. Jeg har ikke tall på hvor mange helger og ferier som har blitt ødelagt av at han har lagt seg for sent og får migreneanfall... Det er såpass mange at han selv legger seg helt frivillig for å slippe anfall. Anonymous poster hash: f6dbe...b11
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #15 Skrevet 29. mai 2014 Så hvis barna dine får en halvtime ekstra ute må du opp 4.30? Logisk! Ja, faktisk! Slutt og vær så himla besserwisser. Noen barn trenger akkurat med søvn for å ikke frike helt ut dagen etter. Mine er blant de. Så fint for deg at dine ikke er sånn. Anonymous poster hash: 4aa67...a70
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 29. mai 2014 #16 Skrevet 29. mai 2014 Han er 6 og er ute til 19 ca i ukedagene og 20 i helgene. Det er de andre ungene i gata også.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #17 Skrevet 29. mai 2014 Vi har også faste leggetider, men som i dag hvor "alle" barna i gata er ute, masse fin men og god stemning blant alle barna denne sommerkvelden, så nyyyter vi det. Selvfølgelig får de være lenger oppe da. Tragisk å være nazi på kl 19 slik hun over er... Hvorfor er du så nedlatende, du vet jo ingenting om grunnen til at noen foreldre er nazi på dette... Du kan jo ihvertfall spørre om grunnen før du dømmer. Min 8-åring f.eks har migrene, og lite søvn er det som trigger anfall mest. Det er derfor viktig med faste leggetider og nok søvn. Jeg har ikke tall på hvor mange helger og ferier som har blitt ødelagt av at han har lagt seg for sent og får migreneanfall... Det er såpass mange at han selv legger seg helt frivillig for å slippe anfall. Anonymous poster hash: f6dbe...b11 Ja, særlig. Anonymous poster hash: f5308...629
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #18 Skrevet 29. mai 2014 Jeg har alltid brukt den at fredag og lørdag(siden dagene etter de nettene er fridager) har vært til å strekke en halv til en time. Men det funker ikke for alle barn. Ellers har mine barn blitt lagt i 19-19.30-tiden i den alderen Ene barnet mitt må ha samme rutine hverdag som helg, ellers går alt skeis. så jeg har lært at det er faktisk best for noen å bare gjøre som vanlig. Så vær glad dere som kan sjonglere med sånt, og tenk samtidig at sånn er det faktisk ikke for alle, selv om de skulle ønske det. Jeg kan si at i dette øyeblikket hører jeg småunger som er ute og leker, så tydeligvis er der noen som er fri til å bestemme leggetiden uten å få morgendagen ødelagt. Eller, det vet jeg jo egentlig ikke, men de bestemmer jo hva de vil ha i morgen Anonymous poster hash: fbb8c...051
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #19 Skrevet 29. mai 2014 Her hvor vi bor leker alle ungene i gata/hverandres hager nå når det er så fint vær. Er han engasjert i denne leken får han være oppe så lenge han ikke blir for sliten - dvs til mellom 20 og 22 en gang... Hvis han ikke sover lenge morgenen etter legger han seg tidligere til kvelden igjen for å få nok søvn. Eller kanskje til og med tar seg en lur på dagen/i bilen f.eks... Verdifullt å få være med på frilek med vennenettverket sitt :-) Har oppfostra så mange unger nå at jeg stoler på egen erfaring når det gjelder å avvike fra daglige rutiner... tror unger har godt av at ikke alt er etter skjema hver eneste dag - så sant strukturene er på plass til daglig. Anonymous poster hash: fc7e7...9ad
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #20 Skrevet 29. mai 2014 Her hvor vi bor leker alle ungene i gata/hverandres hager nå når det er så fint vær. Er han engasjert i denne leken får han være oppe så lenge han ikke blir for sliten - dvs til mellom 20 og 22 en gang... Hvis han ikke sover lenge morgenen etter legger han seg tidligere til kvelden igjen for å få nok søvn. Eller kanskje til og med tar seg en lur på dagen/i bilen f.eks... Verdifullt å få være med på frilek med vennenettverket sitt :-) Har oppfostra så mange unger nå at jeg stoler på egen erfaring når det gjelder å avvike fra daglige rutiner... tror unger har godt av at ikke alt er etter skjema hver eneste dag - så sant strukturene er på plass til daglig. Anonymous poster hash: fc7e7...9ad Det hjelper ikke hva du tror. Noen barn tåler ikke brudd i rutiner, de trenger virkelig søvnen sin, og her i huset stemmer det at søvn avler søvn. Anonymous poster hash: 4aa67...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå