Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Jeg er lagleder for et fotballag som består av kvinner/mammaer som bare spiller for å ha det artig. Nå skal vi ha sesongavslutning hvor en av jentene frivillig har påtatt seg oppgaven med å arrangere tilstelningen. Hun har leid et lokale og ordnet mat og kostnadene er godkjent av meg. Nå har enda en jente (på tjue år) meldt seg frivillig til å hjelpe (uten at det var behov for det), hvilket er greit nok. MEN, nå har denne sistnevnte bestemt at laget skal spandere drikke, altså ikke bare mat, til alle. Hun har på egenhånd gått direkte til kassereren og bedt om penger slik at hun kan gå å handle. Og så har hun da fortalt hele laget at det blir gratis alkoholholdig drikke. Dette fikk jeg vite på trening i går. Jeg sa at dette er ikke greit, og at dette blir ikke noe av. Vi har mindreårige som er med på laget og vi kan ikke tilby alkohol i en slik situasjon. Hun ble dritsur, og mener jeg har ødelagt festen, og har ingen forståelse for at 1) det er mitt personlige ansvar at mindreårige ikke får tilgang til alkohol og 2) det er ikke hennes plass å ta en slik avgjørelse. Hun nektet å snakke med meg i går etter trening, ville faktisk ikke engang se på meg, så jeg sendte henne en melding i går hvor jeg sa at deg setter pris på det de gjør for at vi skal få en fin avslutning, men at når det gjelder alkohol og mindreårige så må vi følge spillereglene. Hun har ikke svart og det forventet jeg egentlig ikke heller. Til min store overraskelse - og skuffelse - er treneren vår av samme mening som henne, og nå fikk jeg nettopp en telefon fra kapteinen vår (som er av samme mening som meg) hvor hun fortalte at denne jenta ha blåst opp saken og det er blitt mye snakking i etterkant. Så da spør jeg dere - er jeg virkelig urimelig? Jeg synes ikke det selv... Hilsen festbremsen Anonymous poster hash: 90a6d...63f
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Din reaksjon og handlemåte er helt på sin plass. Ikke noe å lure på engang! Anonymous poster hash: 0eaf2...527
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Hmm, i vårt idrettslag kjører vi en helt alkoholfri linje siden idrett og alkohol ikke hører sammem. Er det ikke det idrettsforbundet også gjør? Alkohol på en fotballavslutning med mindreårige høres "helt bak mål" ut i mine ører! Anonymous poster hash: b0b6b...014
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Nei, du er selvfølgelig ikke urimelig. Du må rett og slett påta deg den autoritære sjefsrollen og fortelle henne i skarpe ordelag hvordan ting henger sammen. Utrolig ufint og umodent å furte og begynne baksnakking fordi hun ikke får det som hun vil. Si gjerne dette i pågår av andre. For ei primadonnamegge! Anonymous poster hash: 4f26c...7a7
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Pågår = påhør Anonymous poster hash: 4f26c...7a7
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Jeg er enig med deg. Anonymous poster hash: aab57...2b2
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Du har gjort helt rett! Anonymous poster hash: 56ce4...bbc
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Du er ikke urimelig! Frekke kjerring! Anonymous poster hash: 45cec...52c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Helt rett av deg! For en utrolig umoden jentunge! Anonymous poster hash: 17cfe...fe8
Gjest ronja røverdatter Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Du er ikke urimelig. Men jeg lurer på hva slags lag dette er hvor enkeltpersoner kan ta slike avgjørelser. I min foreningsverden hadde det måtte vært gjort et styrevedtak på hvor mye penger laget skal bruke på et slikt arrangement og hvordan de skulle brukes. (Psst - du kan jo sjekke med kommunen hvordan reglene for alkoholservering er i lokalet dere skal bruke, kanskje du kan få noe "gratis" hjelp der...)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #12 Skrevet 29. mai 2014 Du er ikke urimelig. Men jeg lurer på hva slags lag dette er hvor enkeltpersoner kan ta slike avgjørelser. I min foreningsverden hadde det måtte vært gjort et styrevedtak på hvor mye penger laget skal bruke på et slikt arrangement og hvordan de skulle brukes. (Psst - du kan jo sjekke med kommunen hvordan reglene for alkoholservering er i lokalet dere skal bruke, kanskje du kan få noe "gratis" hjelp der...) Det er jo en av de tingene jeg reagerer på - at hun har gått og "tatt" denne avgjørelsen på egenhånd, og det er ikke greit. Men det likte hun jo ikke, da... Anonymous poster hash: 21e9e...670
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 Selvsagt er ikke alkohol og mindreårige en bra kombinasjon. Det går da an å ha en flott avslutning uten å servere noe alkohol. Hun høres ut som hun er ute etter en billig fest for seg selv rett og slett. Anonymous poster hash: 111d0...0da
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Jeg er enig med deg ang alkoholen. Men hva slags autoritet har du egentlig som lagleder? Er der du som er "sjefen"? Hvem bestemmer hvordan pengene skal brukes? Hvorfor er det du og ikke kasserer som skal godkjenne utgiftene? Fikk hun penger av kasserer? Osv osv Anonymous poster hash: 123ef...1cb
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #15 Skrevet 29. mai 2014 Jeg lurer mest på hvor dette laget holder til? Har så lyst til å være med:) Har ingen sånne lag her jeg bor. Spilte fotball i barndommen, og har lyst til å spille bare for gøy:) Anonymous poster hash: 801ce...900
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #16 Skrevet 29. mai 2014 Jeg er enig med deg ang alkoholen. Men hva slags autoritet har du egentlig som lagleder? Er der du som er "sjefen"? Hvem bestemmer hvordan pengene skal brukes? Hvorfor er det du og ikke kasserer som skal godkjenne utgiftene? Fikk hun penger av kasserer? Osv osv Anonymous poster hash: 123ef...1cb Det er jeg som er sjefen, ja. Jeg skal godkjenne all pengebruk og jeg har det siste ordet, men det er klart at jeg er jo åpen om sakene og inkluderer laget og når det gjelder store ting har vi som regel avstemning. Kasserer har ansvaret for å holde orden på finansene, men har ingen rett til å bestemme på egenhånd. I dette tilfellet har hun blitt snakket rundt av denne festglade jenta og trodd at alt var ok. Feilvurdfering, ja, men den kan skje de beste. Hun fikk ikke penger nei, jeg stanset det så fort jeg fikk vite om planene. Anonymous poster hash: 21e9e...670
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 29. mai 2014 #17 Skrevet 29. mai 2014 Det er en grunn til at man har 18-års grense på steder der man serverer alkohol. Alkohol skal ikke serveres når det er mindreårige på festen, da risikoen er stor for at disse får tak i alkohol der. Du reagerte helt riktig, og en dame som blir SUR for at hun ikke kan drikke alkohol bør sjekke om hun har alkoholproblemer.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #18 Skrevet 29. mai 2014 Her ser du hva idrettsforbundet har av holdning til alkohol, spesielt pkt 2. http://www.idrett.no/tema/lover/retningslinjer/Sider/alkohol.aspx 20-åringen er umoden, og de som hører på henne er nok litt for svake til å stå imot denne lille primadonnaen som ikke er blitt voksen tross sin imponerende alder Anonymous poster hash: 4d775...b6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå