Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Fikk brev fra bh, ungen er 14 mnd ved bhgstart. Stod at man bruker 3 dager på tilvenning, og første dagen må jeg være der hele dagen. Jeg synes 3 dager er VELDIG lite.. Barnet kjenner dem ikke! Kommer aldri til å tørre å etterlate meg ungen hos dem etter kun tre dager. Hva sier jeg da? Anonymous poster hash: 584f7...dd5
humlemamma Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Man pleier å etterlate de en liten stund allerede første dagen eller dag nr to Lurt å starte i det små, først ti minutter (dra en tur på butikken), så neste dag en time eller to, så neste dag trenger du kanskje ikke være der mer enn en liten stund på begynnelsen og slutten. Forøvrig bestemmer du selv om du ønsker å bruke flere dager, det er ikke noe barnehagen bestemmer. Men det vanlige er tre dager. Det er bare å si at du ønsker å bruke en uke feks, og at du har fått fri en uke. Ikke ta noen faste avgjørelser før du ser hvordan det er der, kan hende ungen glemmer deg i samme sekund dere kommer inn fordi det er mye spennende.
klishe89 Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Bruk den tiden du føler du trenger og barnet ditt trenger. Bare pass på at det ikke blir for lenge heller for da blir det vanskeligere for barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Fikk brev fra bh, ungen er 14 mnd ved bhgstart. Stod at man bruker 3 dager på tilvenning, og første dagen må jeg være der hele dagen. Jeg synes 3 dager er VELDIG lite.. Barnet kjenner dem ikke! Kommer aldri til å tørre å etterlate meg ungen hos dem etter kun tre dager. Hva sier jeg da? Anonymous poster hash: 584f7...dd5 3 dager er vanlig tid på tilvenningen. Sannsynligvis vil de at du ikke skal være så lenge heller på dag 2 og dag 3. Ikke bestem deg nå for at det ikke vil være nok med 3 dager, kanskje barnet ditt er i full fart med en gang. Dine følelser rundt det bør du legge til side sånn at du viser barnet ditt at du er trygg på at hun/han skal være der. Barnet vil merke din usikkerhet med en gang, og da kan tilvenningen bli vanskelig. Det er ikke sikkert at det er noe bra og bruke så mye mer tid, gi heller barnet korte dager i begynnelsen Anonymous poster hash: dec39...f28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå