Gå til innhold

Jeg har sand i bh'n (Dagens ELSK-tråd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og andre relativt uønskete steder. Og det er helt flott, for da er det SOMMER juhu! Strand og sjø og sol og saltvann og skjell og graving og niste og lunka drikke og klissete solkrem og piknikteppe - og unge som kommer i-hi-hiskald opp fra bad og må pakkes inn og tines opp - ah, elsk!

Og så har jeg med fare for å brenne meg totalt opp vært på vill-rabarbrajakt, den har nemlig havnet i et brenneslebefengt steintippmiljø, og kokt rabarbrasaft / tynn suppe, som står til kjøl i skapet til i kveld. Sommersommersommer!

Og nå sitter jeg mett av sol i skyggen og ser på fine markblomstene jeg plukket i sjutida i morges, fremdeles doggvåte, i arvevasen av svakt blått glass, og undres om den intense rosalilla storknebben som vokste på stranda ville kunne overtales til å leve her...antakelig ikke, men det er greit, den passer der den er, med blomstrende nyperoser og masse for meg ukjente kyst-blomster rundt, i en fjellskråning i sola...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsketielsk!!

Legger til brødskiver med sand på :)

Skrevet

Her går vi fremdeles i pysj/kosebukser. Ingen planer om å skifte enda. I følge jentungen så har hun tross alt fri i dag og da må man kose seg.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi prøvde oss på en strandtur, men det hadde visst hele resten av Fredrikstad også gjort...kjørte til to forskjellige plasser, langt unna hverandre, men det var like ille begge steder...blir helt stressa! Har enda til gode å finne den perfekte plassen her, så etter tårer og løfter om boller, endte vi opp på den samme lekeplassen som alltid. Men her var det i det minste ledig plass å sitte for mor...far rømte hjem :P

Savner den følelsen av å få slappe av i sola etter en koselig dag ute med de små...men det er kanskje for tidlig for slikt. Håper det blir når de blir litt eldre ;)

Skrevet

Der ER definitivt sommer! For jeg har spist tandoorikylling med tabbouleh, lebne, nan og oliven :D Hadde jeg måttet spise kun en middag hver dag for resten av livet skulle det vært denne retten. Og nu venter avslapping på luftmadrass!

Skrevet

Det er Sommer! Det spirer, jeg er solvarm på skuldrene etter en time inne. Ungene har lekt i sprederen. Grillen ble fyrt opp, trærne er blomstet av og det er mange bittesmå kart på de fleste av dem. 

Skrevet

Jeg har grillos i håret, smått solbrente skuldre og skikkelig svett/solkremstivt hår - jepp, det er sommer ❤️

Lille har badet i plaskebassenget, bæsjet i samme basseng og, fått skrubbsår på kneet og springer fremdeles frydfull rundt på plenen i bleie og sandaler. Er ikke rart vi elsker sommeren altså ☀️

Skrevet

Vi befinner oss fremdeles så langt fra folk som man komme føles det som. Så idag har jeg solt hele flodhestflesket inkl. puppestell.

Det har vært sol og elsk hele dagen.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet (endret)

For en herlig tråd å lese i sommerkvelden :D

Her er kroppen god og varm etter masse sol, minsten sover som en stein etter lek med venner hele dagen, magen er full etter koselig besøk og masse god mat og kroppen hviler nå godt i sofaen mens mannen vanner blomstene :D

ELSK <3

Har is i frysa også, men det er mindre elsk siden jeg prøver å gå ned et par kilo :/

Endret av Jigglewiggle
Skrevet

Vi prøvde oss på en strandtur, men det hadde visst hele resten av Fredrikstad også gjort...kjørte til to forskjellige plasser, langt unna hverandre, men det var like ille begge steder...blir helt stressa! Har enda til gode å finne den perfekte plassen her, så etter tårer og løfter om boller, endte vi opp på den samme lekeplassen som alltid. Men her var det i det minste ledig plass å sitte for mor...far rømte hjem :P

Savner den følelsen av å få slappe av i sola etter en koselig dag ute med de små...men det er kanskje for tidlig for slikt. Håper det blir når de blir litt eldre ;)

Åh, det er så kjipt med sånne dager hvor motivasjonen er der og så funker det bare ikke.

Hvor er det dere forsøker dere hen i distriktet da?

Foten, Storesand, Solviken, Dypeklo, Merrapanna eller?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi var på Foten (komplett kaos) og tenkte Merrapanna var like ille, så vi dro til Tangen, men det var ganske fullt der også, pluss at det blåste alt for mye...Vil bare ha en liten sandflekk egentlig :P

Skrevet

Foten er kaos på fine dager ja. Liker egentlig best å bade i Onsøy selvom Hvaler har flotte steder som Brattestø osv. Tangen er kun en sykkeltur unna så det blir nok noen turer dit i år :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Foten er kaos på fine dager ja. Liker egentlig best å bade i Onsøy selvom Hvaler har flotte steder som Brattestø osv. Tangen er kun en sykkeltur unna så det blir nok noen turer dit i år :)

Har du noen tips til plasser i Onsøy til en forvirret innflytter?

Skrevet

Har du noen tips til plasser i Onsøy til en forvirret innflytter?

Mitt best tips er egentlig å komme seg ut til havet så tidlig som mulig. Da har man parkeringsmulighet og fus på plass.

Vi kan finne på å dra så langt som til Rygge. Badestrand nord for Larkollen Camping, Paradisbukta. Der er det helt optimalt for barn. Langgrunt og uten tang.

Man kan dra til Saltholmen i Saltnes. 

Ellers steder jeg allerede har nevnt, men felles for dem alle er å ikke vente med å komme seg ut.

Med små barn er man avhengig av litt strand. Uten barn er jo ytterst på Merrapanna fint. Brattestø også. Personlig er jeg mest glad i svaberg. 

Ellers har man jo Glufsa ( ;) ), Enhuuskilen og Vispen i Torsnses, men jeg de stedene har på grensen grumsete vann.

Tunevannet i Sarpsborg er jo et ferskvannsalternativ med bademuligheter i.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Tusen takk for tips :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...