Gå til innhold

Dugnad i barnehage, nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare undrer.. Man betaler nesten 2500 kr for barnehageplass pluss (som oss) 250 i matpenger, set inkluderer ikke engang frokost. Er det da ikke frekt av en barnehage å kreve foreldre for dugnad i 10 timer, eller bot på 300 kr per time man ikke møter? Jeg synes det er gale t man betaler for plass og mat, for i tillegg l delta eller betle for at barnehagen skal ha greit turområde, eller så er det slutt og ødelagt. Jeg mener dette IKKE er foreldre sitt ansvar.

Noen meninger rundt dette?

Anonymous poster hash: 14873...f7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lov å gi bot for det? I vår barnehage er det frivillig å delta men de forventer at man deltar oman kan. Og det er ikke hele 10 timer, trur det er 4 i året fordelt på to ganger.

Anonymous poster hash: d27aa...cd2

Skrevet

Dugnad i selve bhg ikke på turer/stier de går. Er det på bhg området ja, da skal/bør man stille opp og hjelpe til.

Men å betale 300 for hver time en ikke er der er uhørt. Holder som regel med 3-4 timer med dugnad.

Anonymous poster hash: 78b96...199
Skrevet

Du betaler bare en brøkdel av hva det koster å ha barnet ditt i barnehage så det er et dårlig argument, og det er ikke sikkert barnehagen har råd til å leie inn folk til dette heller. Men såkalt hvis du ønsker at barnet skal ha et dårlig utemiljø så kan du jo foreslå at dere ikke gjør noe vedlikehold.

Anonymous poster hash: 184f3...17a

Skrevet

Har barnet i en dugnadsfri barnehage, men hadde hun gått i en barnehage med dugnader så ville jeg stilt opp

Anonymous poster hash: dd5e5...f26
Skrevet

De i andelsbarnehage og noen private barnehager, må betale hvis de ikke møter opp på dugnad. Og 10 timer av ditt liv hvert år, akkumulerer seg ikke akkurat til en stor prosent. Så for dine barn, så ja, da stiller du opp. Du gjør det ikke for barnehagen, du gjør det for barna.

Skrevet

Her går det ikke på antall timer, og vi får heller ikke bot, men det er dugnad to ganger i året. På våren og høsten.

Det hender jeg, som alenemor, ikke får stilt. Men da baker jeg en kake til dugnaden, får med en pose gardiner eller tepper som jeg vasker f.eks...

Anonymous poster hash: 65efd...2be
Skrevet

Har ikke lov å kreve betalt om de ikke kommer på dugnad...

Anonymous poster hash: adf01...e57
Skrevet

Har ikke lov å kreve betalt om de ikke kommer på dugnad...

Anonymous poster hash: adf01...e57

Hvis det står i vedtektene så har de det

Anonymous poster hash: bc728...fc2

Skrevet

Vår barnehage har dugnad om ettermiddagen like etter at bhg har stengt for dagen. Da skriver en seg på en liste hvis en har med barnet, så drar barnehageansatt en tur med de i nærområdet og passer på de. Genialt for da får en vært med hvis en er alenemor/far eller ikke har barnevakt den dagen. Sånn blir mange flere foreldre med. Da spiser en litt pølse/saft/rundtstykker og under dugnaden. 

Anbefaler dette til andre barnehager. Dugnad er jo genialt for da får en ordnet opp ting i barnehagen som burde vært gjort. Og som foreldre blir en bedre kjent. 

Men vår har ikke betaling hvis en ikke kan, og det varer ikke i 10 timer! Alle drar når de må (små barn), ellers varer det ca fra 17-20. Blir gjort masse siden masse foreldre dukker bidrar og dukker opp. 

Anonymous poster hash: f868c...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...