Gå til innhold

16-åring med Asbergers? Finnes det ulike grader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har alltid vært noe for seg selv. I den senere tid har jeg begynt å lure på om han egentlig har en diagnose. Jeg har lest om Asbergers og synes nesten alt stemmer. Men ikke alt i så stor grad. Men det hender han glimter til og virker mer sosial og det kan vel ikke skrus av og på.. Hvordan går jeg frem for å få utredet han? Uten at han vet at det er det jeg ønsker å utrede? Jeg er faktisk redd for at han kan klare å bløffe seg unna en diagnose hvis jeg forteller han om mine mistanker.

Anonymous poster hash: 4d592...f73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han asperger klarer han ikke skjule det, men om ingen har reagert til nå er han nok helt normal..

Anonymous poster hash: 53218...20c

Skrevet

Min eks fikk diagnose asperger i godt voksen alder. Han har aleneomsorg for et barn og greier seg greit alene, men han er vel det mange vil kalle en raring. Han har null forståelse for uskrevne sosiale regler og kan være ganske slitsom å være sammen med fordi han uten å mene det "kupper" og spolerer alle samtaler rundt seg (altså han bryter inn i en samtale og så bytter tema gjerne til noe ingen andre enn han er interessert i). Han har også begrensede evner til å se og forstå kroppsspråk, og litt begrensa følelsesliv om man kan si det.

Og klart det finnes ulike grader - igjennom jobb ser jeg alt fra sånne som eksen til de som er fullstendig utafor og mer på grensen mot autisme.

Anonymous poster hash: a05ed...077

Skrevet

Mannen min har det, men han er nesten normal. Fungerer bra sosialt, men har snevre interessefelt.

Anonymous poster hash: 61047...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...