Gå til innhold

Privatpraktiserende lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg be lege i privat praksis om å få ultralyd/røntgen av lungene til barnet mitt? Hun plages av hoste og astmamedisinen hjelper nesten ikke, så jeg vil vite om lungene ser bra ut, ikke bare høres bra ut

Anonymous poster hash: 29a0d...769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre at datteren din henvises til sykehuset for utredning. Ultralyd brukes vel sjelden på lunger. Røntgen av lunger bør ikke gjøres uten at det er gode indikasjoner for det, pga strålingsdosen.

Problemet trenger ikke være lungene. F.eks. hostet jeg konstant som barn, astmamedisiner har aldri hjulpet. Da jeg sluttet med melkeprodukter selv forsvant hostingen. Som voksen fikk jeg påvist hos lege at jeg ikke tåler melkeprotein.

Anonymous poster hash: 8b97f...694
Skrevet

Kommer helt an på. Om din datter er ivaretatt av spesialisthelsetjenesten så har de nok vurdert henne med tanke på ev røntgen av lungene. Det er derimot ikke sikkert at en privat spesialist har samme synet. Kommer jo helt an på hvilken lege du tenker å gå til. Det finnes ikke mange privatpraktiserende barneleger. Hvor gammelt er barnet og hvorfor ønsker du røntgen?

Anonymous poster hash: 9564d...8c6

Skrevet

Hun er snart to år. Har kuttet ut melkeprodukter, og det ble bedre, men nå hoster hun igjen uten at det er melk involvert. Jeg vil gjerne vite hvorfor hun hoster slik, men ingen av legene på legekontoret mener det er noe galt eller vil finne ut hvorfor hun hoster

Skrevet

Hun er snart to år. Har kuttet ut melkeprodukter, og det ble bedre, men nå hoster hun igjen uten at det er melk involvert. Jeg vil gjerne vite hvorfor hun hoster slik, men ingen av legene på legekontoret mener det er noe galt eller vil finne ut hvorfor hun hoster

Be om en henvisning til et barnelegesenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...