Gå til innhold

Er jeg en hysteriker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg observerte at min mann tømte ut vannet fra gulvbøtten (han hadde vasket gulvet i stuen og på kjøkkenet) i vasken på kjøkkenet, og vannet var nesten svart. Jeg ble nokså irritert, men han mener det bare er til å skrubbe kjøkkenvasken etterpå. Jeg synes dette er dårlig kjøkkenhygiene, men mulig jeg bare er hysterisk?

Det må nevnes at dette er en mann som synes det er helt ok å bruke samme klut til å vaske med både på bad og kjøkken så lenge den er vasket på 90 grader mellom vaskingen.

Anonymous poster hash: 5c28d...0d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror menn er litt annerledes skrudd sammen enn oss når det gjelder slike ting. Skrubb vasken og spør om han kan helle det ut i toalettet neste gang, det er ingen poeng i å lage noen stor sak ut av det.

PS. Jeg er enig med han ang. kluten, bakterier overlever ikke så høy temperatur.

Skrevet

Jeg observerte at min mann tømte ut vannet fra gulvbøtten (han hadde vasket gulvet i stuen og på kjøkkenet) i vasken på kjøkkenet, og vannet var nesten svart. Jeg ble nokså irritert, men han mener det bare er til å skrubbe kjøkkenvasken etterpå. Jeg synes dette er dårlig kjøkkenhygiene, men mulig jeg bare er hysterisk?

Det må nevnes at dette er en mann som synes det er helt ok å bruke samme klut til å vaske med både på bad og kjøkken så lenge den er vasket på 90 grader mellom vaskingen.

Jeg er egentlig enig med han. Jeg ville tømt vannet ut i do, men det er jo ingen krise at det blir tømt ut i vasken. Jeg bruker heller ikke samme klut på kjøkkenet som på badet, men det har med at mitt hue sier det er ekkelt med samme klut. Men så lenge den vaskes på 90 grader, så er det jo egentlig ikke noe problem

Anonymous poster hash: 6f68a...f5c

Skrevet

Tror jeg hadde bekymret meg mer over at vannet var nesten svart enn at det ble helt ut i kjøkkenvasken.

Bare be han helle det ut i toalettet neste gang. Det er selvfølgelig greit å bruke samme klut på kjøkken og bad mellom vask. Du vasker vel ikke klutene separat?

Skrevet

Tror menn er litt annerledes skrudd sammen enn oss når det gjelder slike ting. Skrubb vasken og spør om han kan helle det ut i toalettet neste gang, det er ingen poeng i å lage noen stor sak ut av det.

PS. Jeg er enig med han ang. kluten, bakterier overlever ikke så høy temperatur.

Vil ikke lage bråk, men dette gjentar seg stadig, og jeg er i tillegg gravid. Ønsker derfor at det skal være så rent som mulig på kjøkkenet.

Angående kluten tror jeg at jeg må innføre engangsfiller på badet. Jeg orker ikke tanken på å skulle vaske kjøkkenbenken med klut som har vært brukt på do. Men mulig jeg er en hysteriker, ja!

Skrevet

Jeg er egentlig enig med han. Jeg ville tømt vannet ut i do, men det er jo ingen krise at det blir tømt ut i vasken. Jeg bruker heller ikke samme klut på kjøkkenet som på badet, men det har med at mitt hue sier det er ekkelt med samme klut. Men så lenge den vaskes på 90 grader, så er det jo egentlig ikke noe problem

Ikke hadde jeg skrubbet kjøkkenvasken etterpå om jeg hadde helt det ut i vasken. Mener jeg har hørt at man ikke skal helle vannet ut i do egentlig, ikke bra for rørene eller noe sånt

Skrevet

Tror jeg hadde bekymret meg mer over at vannet var nesten svart enn at det ble helt ut i kjøkkenvasken.

Bare be han helle det ut i toalettet neste gang. Det er selvfølgelig greit å bruke samme klut på kjøkken og bad mellom vask. Du vasker vel ikke klutene separat?

Jeg mener ikke svart som i svart, og det tror jeg du skjønte ;-) mener skittent vann. Har en stor stue og tre små. Blir fort skittent.

Nei, jeg vasker ikke klutene separat, men er det ikke litt forskjell på å vaske dem sammen og det å bruke samme klut på ulike overflater?

Skrevet

Hysterisk både på kjøkkenvask og kluter.

Anonymous poster hash: 7d5b2...eb1

Skrevet

Jeg mener ikke svart som i svart, og det tror jeg du skjønte ;-) mener skittent vann. Har en stor stue og tre små. Blir fort skittent.

Nei, jeg vasker ikke klutene separat, men er det ikke litt forskjell på å vaske dem sammen og det å bruke samme klut på ulike overflater?

Ingen forskjell på å bruke klutene på forskjellige overflater når de er vasket sammen. Do- og kjøkkenbakterier blir blandet i vask. Uansett vil de ikke overleve ved vask på høy temperatur, så det spiller ingen rolle.

Skrevet

Jeg kaster de klutene jeg bruker på badet i bosset. Kjøper de firstprice klutene.

Anonymous poster hash: 5a131...72a

Skrevet

Jepp, hysterisk!

Og engangskluter - du burde kanskje tenke mer på fremtiden til det miljøet barna dine skal vokse opp i enn å bruke slike totalt unødvendige ting som ikke er bra for miljøet.

Anonymous poster hash: 58566...178
Skrevet

Jepp hysterisk.

Tømmer ikke bøtter i vasken selv men gjør mannen det så sier jeg ikke noe på det.

Regner nesten med at du er en som har klaget på at mannen gjør for lite hjemme. Det er slikt som skjer når man henger seg opp i bagateller.

Anonymous poster hash: 06a40...1f5

Skrevet

Litt enig om vaskevann i kjøkkenvasken. Mannen min har en tendens til å vaske uten bøtte, han skyller bare filla i kjøkkenvasken. Men det verste er at han lar alt rusket og rasket bli liggende der istedenfor å plukke det ut og kaste det...

Når det gjelder filler: her blir alle filler brukt over alt og vasket på 90 grader, ser ingen problemer med det :)

Anonymous poster hash: 32581...2f4

Skrevet

Jeg ville tømt vannet ut i do og har fargekoordinerte kluter. En farge på badet, resten på kjøkken. Men de vaskes jo sammen på 95grader så det hadde ikke vært krise om en som egentlig hører til å badet blir brukt på kjøkkenet. Heller ingen krise om vannet blir tømt ut i kjøkkenvasken:)

Anonymous poster hash: 5537b...748

Skrevet

Jeg hadde heller ikke likt skittvann og rusk i kjøkkenvasken der jeg skyller frukt og grønt, og vi har forskjellige kluter til bad og kjøkken - så da er jeg kanskje hysterisk jeg også? Ska sei, det hører jeg virkelig ikke hver dag :D

Skrevet

Noe hysteri mener jeg er greit! Jeg er enig at gulvvann absolutt ikke skal i kjøkkenvasken. Og her har vi separate kluter for bad og kjøkken. De som brukes til å vaske badet kjører vi i vaskemaskinen sammen med gulvkluter på 90 grader, mens de som brukes til å vaske kjøkkenbenk og vasken kjører vi i maskinen sammen med hånd-håndkle og kjøkken-håndkle på 60 grader.

Skrevet

Vi har ikke oppvaskmaskin, så foretrekker at vaskevannet tømmes ut andre steder enn der vi vasker opp det vi spiser av, samt skyller frukt og grønt. Vi har dør ut fra kjøkkenet, så slenger bare ut bøtta der i stedet. Er ikke så mye rusk og rask i vannet uansett, for vi støvsuger godt først. Gidder bare ikke drasse bøtta opp i annen etasje for å tømme ut i do altså :P

På badet brukes kluter til vask av alt utenom toalettet. Der bruker jeg papir. Vasker alt sammen (sokker, truser, håndklær og kluter), men bare på 60 grader. Synes egentlig det er litt ekkelt med tanke på bakterier, men har ikke nok ting som kan vaskes på 90 grader. Kanskje litt teit unnskyldning. Har uansett tenkt at jeg får skjerpe meg litt nå som vi snart får en baby i hus. Er bare det at alt blir så stygt og utvaska av å vaske på 90, så hva gjør dere andre i forhold til det?

Anonymous poster hash: cf4a4...21a

Skrevet

Jeg kunne fint ha hellet ut vannet i vasken selv. Man skyller/vasker jo vasken. Og ikke legger jeg maten direkte i vasken heller... filler bruker vi om hverandre, de kokes jo. Men nå må jeg innrømme at jeg bruker spray+papir til toalettet. Filler funker ikke, synes alltid det henger igjen støv/rusk.

Veldig lite hysterisk jeg. Og veldig lite syk.

Skrevet

Jeg kaster de klutene jeg bruker på badet i bosset. Kjøper de firstprice klutene.

Anonymous poster hash: 5a131...72a

Så miljøvennlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...