Gå til innhold

Avtalegiro og e faktura

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor er en eldre dame som hverken har daga eller internett, ei heller har hun noen interesse for å lære seg det.

Hun har en enkel mobil hun bruker litt, med abbonement fordi hun klarer ikke å lade opp kontankort pluss at det er billigere.

Regningen trekkes fra hennes konto på avtalegiro. Men det er fakturagebyr på 40 eller 50 kr pr mnd, og det blir endel i året når hun ringer lite...

Telenor sier at det ikke går an å la være å få faktura, enten må man få efaktura som er gratis eller betale for papirfaktura.

Mitt spørsmål er da om jeg kan få efakturaen i min nettbank men at avtalegiroen trekkes fra hennes konto?

Vis ikke så får jeg bare ta alt på min konto å få igjen kontanter fra henne.

Anonymous poster hash: 9c84f...780

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hvis du har efakturaen må den betales fra din nettbank. 

Anonymous poster hash: a606f...237
Skrevet

Selv om hun ikke vil bruke nettbanken, så kan jo du sette det opp for henne, og ordne det slik at hun får e-faktura? Avtalegiroen trekkes jo som vanlig, så hun vil ikke merke at hun har en nettbank som tusler og går. Om hun gir deg lov, så kan du lage bruker på telenor.no for henne og printe ut fakturaen fra deres sider en gang i måneden slik at hun har oversikten, men sparer gebyret for papirfaktura?

Skrevet

Du kan knytte din epostadresse opp mot din mors bankkonto slik at du får epost når efakturaen er tilgjengelig i nettbanken, men tror ikke du har muliget til å se på den.

Trodde ikke man fikk papirfaktura når man har avtalegiro. Det går jo an å få både avtalegiro og efaktura. Da slipper du unna gebyret samtidig som pengene trekkes automatisk.

Skrevet

Man kan få eFaktura samtidig som regningn trekkes på avtalegiro.

Anonymous poster hash: 302c7...0b2

Skrevet

Det enkleste vil være at din mor gir deg tilgang til kontoen hennes. Jeg har det slik med farmor. Jeg har tilgang til hennes konto, overfører penger til regningskontoen hennes og betaler regninger. Det fungerer veldig bra.

Anonymous poster hash: 7e946...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...