Gå til innhold

slanking og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at man ikke skal slanke seg mens men ammer! Barnet mitt er nå 9 mnd, og ammer ikke like mye som før, morgen, kveld og natt.

Jeg vil gjerne bli kvitt et par kg, og lurer på om det vil være farlig for babyen om jeg nå legger om kostholdet litt og begynner å trene?

Anonymous poster hash: 45e8b...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er overhodet ikke farlig for babyen din om du legger om til et sunnere kosthold og begynner trene.

Grethe Roede har egne kurs for ammende, og så lenge du holder deg på 16-1800 kalorier i døgnet og spiser sunn variert mat er det ingen fare for ungen.

http://ammehjelpen.no/artikkel/32/slanking

Anonymous poster hash: 46d26...f46
Skrevet

Tusen takk for svar! Har tydeligvis ikke lett godt nok tidligere, har bare funnet masse info om at slanking kan være farlig.

Skrevet

Gi mme da.

Anonymous poster hash: 0d3f6...24a

Skrevet

Problemet med slanking under graviditet og amming er at da frigis ulike stoffer (feks miljøgifter) som er lagret i fettet vårt. Disse stoffene kan så gå over i barnet.

Å miste fettet som ble lagret under graviditeten er ikke så "farlig" fordi det inneholder erfaringsmessig mindre miljøgifter.

Man bør derfor ikke slanke seg da. Men det er forskjell på 2 og 20 kg. :-)

Anonymous poster hash: 1ce38...23b

Skrevet

Gikk faktisk ikke opp så mye i graviditeten, og de Kg er jeg kvitt. Men skulle gjerne blitt kvitt er par til ;) har jo ikke villet gjøre noe med det mens jeg fullammet.

Skrevet

"Vanlig" og sunn kostholdsendring, samt trening, regnes vel ikke som slanking. Det regnes som en sunn og i og for seg normal livsstil. Det burde ikke gå ut over verken kvalitet eller kvantitet på melka, hvis du ikke tar helt av da.

Skrevet

Litt nybegynner på dette jeg, mem hva skjer hvis man ammer og raser ned i vekt pga det? Frigir man farlige stoffer da også? Man kan jo ikke så mye for om man går ned i vekt pga amminge vel?

Anonymous poster hash: 4b738...042

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...